היכונו להמראה - למה מניית בואינג מעניינת כרגע?
חברת המטוסים הענקית בואינג BOEING היא מה שנקרא חברה "במשקל כבד" - היקף הפעילות שלה הוא עצום אבל הגודל הזה גם הופך את המניה שלה לכבדה, כלומר פחות תנודתית, וההמחשה הטובה ביותר לכך היא העובדה שהמניה של בואינג עלתה עד כה השנה ב-10%, בעוד מדד ה-S&P 500 עלה כבר ב-18%, ומדד הדאו ג'ונס, שבואינג היא חלק ממנו, עלה השנה ב-6%.
מסירות המטוסים
אבל בזמן האחרון בואינג מושכת תשומת לב - החברה מוסרת יותר ויותר מטוסים, כך לדוגמא היא מסרה ב-2022 כ-480 מטוסים והשנה היא צפויה למסור 520 מטוסים, כאשר הצפי לשלוש שנים הבאות הוא מסירות של 700, 800 ו-820 מטוסים בהתאמה, ויותר מסירות מתורגמות ישירות ליותר הכנסות. אבל מאיפה מגיעות כל ההזמנות האלה?
מקום אחד הוא סין - ממשל סין הודיע בשבוע שעבר שהוא שוקל להסיר את ההגבלות על ייבוא מטוסי מקס 737 של החברה, אחרי שבשנת 2018 הדגם התרסק פעמיים במדינה, מה שהביא לאיסור הייבוא שלו. בנוסף, החברה קיבלה הזמנות משמעותיות מחברות כמו SunExpress והענקית Emirates להזמנות של 90 מטוסים (לכל חברה) כשאלה פועלות להרחבת הצי שלהן.
המלצת הקנייה
ההזמנות האלה צפויות לעזור לבואינג לעבור את שיא המסירות שלה שעומד על 806 מטוסים שמסרה בשנת 2018 - לפני מגפת הקורונה והתאונות בסין. האנליסטים בדויטשה בנק רואים את מספר ההזמנות ההולך וגדל, והוציאו המלצת קניה עם העלאת מחיר היעד של המניה.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דויטשה בנק העלו את ההמלצה שלהם מ"החזקה" ל"קניה" עם העלאת מחיר היעד ל-270 דולר - אפסייד מכובד של 30% למניה שנסחרת היום במחיר של 208 דולר. ההמלצה הזו לבדה שלחה את המניה של בואינג 4% למעלה, אבל מחיר היעד של דויטשה בנק אופטימי יחסית לשוק, כאשר מחיר היעד הממוצע עומד על 243 דולר - אפסייד של 17%.
ההמלצה של דויטשה בנק מאותתת על השינוי בהלך הרוח בשוק לגבי בואינג שהשתנה לטובה. בספטמבר, 59% מהאנליסטים המליצו על מניית בואינג כ"קנייה", בעוד היום השיעור הזה עומד כבר על 76%, ולפני שלוש שנים, סמוך לתאונות בסין, רק 43% מהאנליסטים המליצו על מניית בואינג כ"קנייה".
לאחרונה דווח כי ספיריט איירליינס, ספקית החלקים של בואינג, חתמה על עסקה עם החברה. בואינג תעזור לספיריט בבעיות בהן נתקלה כשעל פי הדיווחים, העסקה כוללת סיוע כספי רב כשבין היתר צפויות עליות מחירים לחלקים למטוסי 787 אותם מוכרת ספיריט לבואינג. ירידות מחירים צפויות רק החל משנת 2026. "הצוותים שלנו יתמקדו ביצירת ביצועים וחוסן לשרשרת האספקה", אמר מנכ"ל ספיריט, פטריק מ. שנהאן. "המאמץ המאוחד לסנכרון מערכות הייצור יאפשר תגובה מהירה יותר והבטחת המשלוחים".
- נובו נורדיסק מקבלת אישור בארה״ב לגלולת ווגובי להפחתת משקל
- סטרטג׳י מגייסת מאות מיליונים - אבל מפסיקה לרכוש ביטקוין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
הורדת המחירים בשנת 2026 צפויה להגיע הם נפחים גבוהים יותר, כאשר בואינג מצפה לייצר יותר מטוסים מדגם 737 בהמשך. ספיריט מעריכה כי הכנסותיה יגדלו ב-60 מיליון דולר ב-2023, ב-395 מיליון דולר יותר בין השנים 2024 ו-2025 ולאחר מכן תחל ירידה של 25 מיליון דולר בין 2026 ו-2028 ו-240 מיליון דולר פחות בין 2029 ו-2033. בסך הכל העלייה במכירות צופה להסתכם ב-190 מיליון דולר בעשור הבא, כשההטבות מגיעות עכשיו.
הדוחות האחרונים
בדוחותיה לרבעון השלישי רשמה בואינג הפסד למניה של 3.26 דולר והכנסות של 18.1 מיליארד דולר, לעומת הצפי בוול סטריט להפסד למניה של 3.18 דולר והכנסות של 18.1 מיליארד דולר. החברה השאירה את התחזית שלה בצד המזומנים על בין 3-5 מיליארד דולר בשנת 2023.
צפי המסירות של מטוס ה-737 מקס הורד מ-425 ל-375-400 מטוסים, אבל המשקיעים כבר ידעו על הבעיות שמכבידות על המסירות של בואינג. החברה מסרה 136 מטוסים מסחריים ברבעון השלישי, כשהצפי היה למסירות של 112 מטוסים. 60 מטוסים נמסרו בחודש יוני, 50 במאי ו-26 באפריל. בואינג מתקשה כבר תקופה ארוכה לעמוד בציפיות האנליסטים ופספסה ב-15 מתוך 17 הרבעונים האחרונים. לשם השוואה איירבוס פספסה רק ב-3 רבעונים מתוך 17 רבעונים.
- 1.יצא בזמן 20/11/2023 23:09הגב לתגובה זובמהלך הקורונה חברות רבות שלחו לפנסיה מוקדמת מטוסים רבים,בעיקר גדולים. נוצר מחסור בשוק למטוסים ,בעיקר לקטנים וחסכוניים ובמקביל ל787 שיחליפו את הגמבו והאיירבס 380. מישהו יצטרך למלא החסר וזה בואינג
גוגל אלפאבית רשתות חברתיותאלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר
ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שליטתה בתשתיות חשמל ומרכזי נתונים כחלק מהיערכות לגידול בביקוש למחשוב ולבינה מלאכותית, על רקע מגבלות רשת החשמל בארה״ב
אלפאבית Alphabet 0.85% הודיעה כי תרכוש את חברת התשתיות Intersect Power בעסקת מזומן בהיקף של 4.75 מיליארד דולר, בתוספת חוב קיים. המהלך משתלב בגל השקעות רחב של ענקיות הטכנולוגיה, המבקשות להרחיב במהירות את קיבולת מרכזי הנתונים והאנרגיה הנדרשת להפעלתם, על רקע העלייה החדה בביקוש למחשוב עבור יישומי בינה מלאכותית.
Intersect עוסקת בפיתוח תשתיות אנרגיה ומרכזי נתונים, ולפי הודעת אלפאבית מחזיקה בצבר פרויקטים בהיקף של מספר ג’יגוואטים, הנמצאים בשלבי פיתוח או הקמה. רכישת החברה צפויה להעניק לגוגל גישה ישירה למקורות חשמל נוספים, בתקופה שבה רשתות החשמל בארה״ב מתקשות לעמוד בקצב הביקוש הגובר. העסקה מגיעה לאחר שגוגל כבר יצרה קשרים עסקיים עם Intersect בשנה שעברה, אז נכנסה להשקעה מיעוט והחלה בשיתוף פעולה לפיתוח מתקני ייצור חשמל בסמוך לקמפוסים של מרכזי נתונים. כעת, אלפאבית מבקשת להעמיק את השליטה בשרשרת האספקה האנרגטית הנדרשת לפעילותה.
לדברי אלפאבית, Intersect תמשיך לפעול כיחידה נפרדת תחת המותג הקיים, ולא תשולב באופן מלא בפעילות גוגל. הנהלת החברה תישאר על כנה, ובראשה המנכ״ל שלדון קימבר. נכסים פעילים של Intersect בטקסס, וכן נכסים פעילים ומתוכננים בקליפורניה, לא ייכללו בעסקה.
אלפאבית תרכוש את פלטפורמת פיתוח האנרגיה של Intersect ואת צוות העובדים העוסק בפרויקטים שכבר הוקצו לגוגל. מדובר בנכסים שנועדו לתמוך ישירות בהרחבת פעילות מרכזי הנתונים של החברה בארה״ב.
- אלפאבית מתחזקת, OpenAI נחלשת: המשקיעים משנים כיוון במרוץ ה־AI
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענקיות הטכנולוגיה רוצות חשמל
העסקה משקפת מגמה רחבה יותר בענף, שבה חברות טכנולוגיה גדולות מחפשות חיבור ישיר לייצור חשמל. הביקוש למרכזי נתונים גדולים, המונעים על ידי מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית, הפך את סוגיית האנרגיה לאחד מצווארי הבקבוק המרכזיים של הענף.במקביל, גם שחקנים נוספים בוחנים רכישות בתחום. קבוצת סופטבנק בוחנת יעדים אפשריים בענף מרכזי הנתונים, וחברות השקעה פרטיות פועלות לרכישת ספקיות תשתית ורשתות חשמל, במטרה ליהנות מהגידול בביקוש.
נובו נורדיסק מקבלת אישור בארה״ב לגלולת ווגובי להפחתת משקל
מנהל המזון והתרופות האמריקאי מאשר סמגלוטיד בבליעה לשימוש כרוני, והחברה יוצאת להשקה בתחילת ינואר בזמן שאלי לילי מתקרבת עם גלולה מתחרה
נובו נורדיסק Novo Nordisk 7.64% , חברת תרופות דנית שמתמחה בטיפולים לסוכרת ולהשמנה, מקבלת אישור בארה״ב לשיווק גרסה בבליעה של ווגובי, תרופת הירידה במשקל שלה מקבוצת ג׳י אל פי אחת. מדובר בגלולה במינון 25 מיליגרם של סמגלוטיד, אותו חומר פעיל שנמצא גם בווגובי בהזרקה וגם באוזמפיק. הגלולה תימכר תחת המותג ווגובי, לצד פעילות קיימת של נובו בתחום סמגלוטיד בבליעה לסוכרת סוג 2 עם ריבלסוס.
המניה של נובו נורדיסק נסחרת סביב 48 דולר, אחרי שנה תנודתית. בשבוע האחרון היא יורדת בכ-2.6% ובחודש האחרון בכ-1.9%, כשמתחילת השנה הירידה עומדת על כ־44.1% וב-12 החודשים האחרונים על כ-53.5%. סביב הודעת האישור לגלולת
ווגובי נרשמה קפיצה של כ-8% במסחר המאוחר בארה״ב, על רקע ניסיון של החברה לעצור שחיקה בנתח השוק מול זפבאונד של אלי לילי והלחץ מצד גרסאות מרקחת בשוק האמריקאי. שווי השוק של החברה עומד על כ-214.7 מיליארד דולר, והמכפיל הנוכחי סביב 12.6.
המספרים שמאחורי האישור ומה הוכיח הניסוי
האישור נשען על תוצאות ניסוי שלב מתקדם בשם אואזיס ארבע שנמשך 64 שבועות. המשתתפים שנטלו סמגלוטיד בבליעה במינון 25 מיליגרם פעם ביום ירדו בממוצע 16.6% ממשקל הגוף, לעומת 2.7% בקבוצת פלצבו. הנתונים מציבים את פורמט הבליעה קרוב לתוצאות שמקושרות לטיפולים בזריקה, אבל עם שגרת שימוש יומיומית אחרת.
ההתווייה המאושרת היא ניהול משקל כרוני למבוגרים עם השמנה או עודף משקל ולפחות מצב רפואי נלווה אחד. ההגדרה הזו מרחיבה את קבוצת היעד לעומת שיח שמתמקד רק במדד מסת הגוף, והיא מגיעה בתקופה שבה מבטחים, מעסיקים וממשלות מתמודדים
עם עלויות בריאות שעולות סביב השמנה וסיבוכיה.
- נובו נורדיסק מתרסקת - התרופה מבית Wegovy לא בולמת את האלצהיימר
- טראמפ מבטיח להוריד את מחירי תרופות הרזיה ל-150 דולר: מניות נובו ולילי צוללות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מתכננת להתחיל למכור את הגלולה בארה״ב בתחילת ינואר, כחלק ממהלך שמטרתו להרחיב את היצע הפורמטים מעבר להזרקה. נובו גם מציינת שהגישה בקשות לאישור באירופה ובאזורים נוספים בעולם במחצית השנייה של השנה, כחלק מפריסה רחבה יותר של אותו מוצר.
