היכונו להמראה - למה מניית בואינג מעניינת כרגע?
חברת המטוסים הענקית בואינג BOEING היא מה שנקרא חברה "במשקל כבד" - היקף הפעילות שלה הוא עצום אבל הגודל הזה גם הופך את המניה שלה לכבדה, כלומר פחות תנודתית, וההמחשה הטובה ביותר לכך היא העובדה שהמניה של בואינג עלתה עד כה השנה ב-10%, בעוד מדד ה-S&P 500 עלה כבר ב-18%, ומדד הדאו ג'ונס, שבואינג היא חלק ממנו, עלה השנה ב-6%.
מסירות המטוסים
אבל בזמן האחרון בואינג מושכת תשומת לב - החברה מוסרת יותר ויותר מטוסים, כך לדוגמא היא מסרה ב-2022 כ-480 מטוסים והשנה היא צפויה למסור 520 מטוסים, כאשר הצפי לשלוש שנים הבאות הוא מסירות של 700, 800 ו-820 מטוסים בהתאמה, ויותר מסירות מתורגמות ישירות ליותר הכנסות. אבל מאיפה מגיעות כל ההזמנות האלה?
מקום אחד הוא סין - ממשל סין הודיע בשבוע שעבר שהוא שוקל להסיר את ההגבלות על ייבוא מטוסי מקס 737 של החברה, אחרי שבשנת 2018 הדגם התרסק פעמיים במדינה, מה שהביא לאיסור הייבוא שלו. בנוסף, החברה קיבלה הזמנות משמעותיות מחברות כמו SunExpress והענקית Emirates להזמנות של 90 מטוסים (לכל חברה) כשאלה פועלות להרחבת הצי שלהן.
המלצת הקנייה
ההזמנות האלה צפויות לעזור לבואינג לעבור את שיא המסירות שלה שעומד על 806 מטוסים שמסרה בשנת 2018 - לפני מגפת הקורונה והתאונות בסין. האנליסטים בדויטשה בנק רואים את מספר ההזמנות ההולך וגדל, והוציאו המלצת קניה עם העלאת מחיר היעד של המניה.
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דויטשה בנק העלו את ההמלצה שלהם מ"החזקה" ל"קניה" עם העלאת מחיר היעד ל-270 דולר - אפסייד מכובד של 30% למניה שנסחרת היום במחיר של 208 דולר. ההמלצה הזו לבדה שלחה את המניה של בואינג 4% למעלה, אבל מחיר היעד של דויטשה בנק אופטימי יחסית לשוק, כאשר מחיר היעד הממוצע עומד על 243 דולר - אפסייד של 17%.
ההמלצה של דויטשה בנק מאותתת על השינוי בהלך הרוח בשוק לגבי בואינג שהשתנה לטובה. בספטמבר, 59% מהאנליסטים המליצו על מניית בואינג כ"קנייה", בעוד היום השיעור הזה עומד כבר על 76%, ולפני שלוש שנים, סמוך לתאונות בסין, רק 43% מהאנליסטים המליצו על מניית בואינג כ"קנייה".
לאחרונה דווח כי ספיריט איירליינס, ספקית החלקים של בואינג, חתמה על עסקה עם החברה. בואינג תעזור לספיריט בבעיות בהן נתקלה כשעל פי הדיווחים, העסקה כוללת סיוע כספי רב כשבין היתר צפויות עליות מחירים לחלקים למטוסי 787 אותם מוכרת ספיריט לבואינג. ירידות מחירים צפויות רק החל משנת 2026. "הצוותים שלנו יתמקדו ביצירת ביצועים וחוסן לשרשרת האספקה", אמר מנכ"ל ספיריט, פטריק מ. שנהאן. "המאמץ המאוחד לסנכרון מערכות הייצור יאפשר תגובה מהירה יותר והבטחת המשלוחים".
- 5 עובדות על וורן באפט והאם הוא ממשיך לממש באפל?
- סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
הורדת המחירים בשנת 2026 צפויה להגיע הם נפחים גבוהים יותר, כאשר בואינג מצפה לייצר יותר מטוסים מדגם 737 בהמשך. ספיריט מעריכה כי הכנסותיה יגדלו ב-60 מיליון דולר ב-2023, ב-395 מיליון דולר יותר בין השנים 2024 ו-2025 ולאחר מכן תחל ירידה של 25 מיליון דולר בין 2026 ו-2028 ו-240 מיליון דולר פחות בין 2029 ו-2033. בסך הכל העלייה במכירות צופה להסתכם ב-190 מיליון דולר בעשור הבא, כשההטבות מגיעות עכשיו.
הדוחות האחרונים
בדוחותיה לרבעון השלישי רשמה בואינג הפסד למניה של 3.26 דולר והכנסות של 18.1 מיליארד דולר, לעומת הצפי בוול סטריט להפסד למניה של 3.18 דולר והכנסות של 18.1 מיליארד דולר. החברה השאירה את התחזית שלה בצד המזומנים על בין 3-5 מיליארד דולר בשנת 2023.
צפי המסירות של מטוס ה-737 מקס הורד מ-425 ל-375-400 מטוסים, אבל המשקיעים כבר ידעו על הבעיות שמכבידות על המסירות של בואינג. החברה מסרה 136 מטוסים מסחריים ברבעון השלישי, כשהצפי היה למסירות של 112 מטוסים. 60 מטוסים נמסרו בחודש יוני, 50 במאי ו-26 באפריל. בואינג מתקשה כבר תקופה ארוכה לעמוד בציפיות האנליסטים ופספסה ב-15 מתוך 17 הרבעונים האחרונים. לשם השוואה איירבוס פספסה רק ב-3 רבעונים מתוך 17 רבעונים.
- 1.יצא בזמן 20/11/2023 23:09הגב לתגובה זובמהלך הקורונה חברות רבות שלחו לפנסיה מוקדמת מטוסים רבים,בעיקר גדולים. נוצר מחסור בשוק למטוסים ,בעיקר לקטנים וחסכוניים ובמקביל ל787 שיחליפו את הגמבו והאיירבס 380. מישהו יצטרך למלא החסר וזה בואינג

יותר טובה מבאפט - מ-3 מיליון דולר לשווי של 300 מיליון דולר
האם ננסי פלוסי שהיתה יו"ר בית הנבחרים ופרשה לאחרונה מהקונגרס היא משקיעת על או סוחרת במידע פנים ועל הכוונה לאסור על פוליטיקאים לסחור במניות - "אם אתה רוצה לסחור במניות - לך לוול סטריט, לא לוושינגטון"
חברת הקונגרס הרפוליקאנית אנה פאולינה לונה מקדמת איסור גורף על מסחר במניות לנבחרי ציבור ובני משפחותיהם בהמשך לסיפור המדהים של ננסי פלוסי שהודיעה לאחרונה על פרישה מהקונגרס לאחר שהיתה יו"ר בית הנבחרים.
בראיון שנערך ברשת פוקס ניוז, הציגה פאולינה לונה, את השקפתה - "חברי קונגרס שנכנסים לפוליטיקה כדי לסחור במניות - לא צריכים להיות בוושינגטון, אלא בוול סטריט". לדבריה, נבחרי ציבור אינם יכולים לשמש גם מחוקקים וגם משקיעים עם גישה למידע פנים - זוהי תשתית לניגוד עניינים מערכתי.
לונה מקדמת הצעת חוק לאיסור מוחלט על מסחר במניות מצד חברי קונגרס, בני זוגם וילדיהם. על פי ההצעה, תותר רק החזקה בתעודות סל/ קרנות סל או בקרנות מדדים רחבות, תוך חובת דיווח שוטפת, וללא גישה לעסקאות במניות. החוק נועד למנוע תופעות של שימוש במידע רגולטורי או מדיניות ממשלתית לצורך רווחים פרטיים.
ננסי פלוסי - רווח של 10,000% תוך השירות הציבורי
ננסי פלוסי. פלוסי, שכיהנה בקונגרס מאז סוף שנות ה-80', החלה את דרכה הציבורית עם שווי מוערך של פחות מ-3 מיליון דולר. כיום, לפי הערכות עדכניות, הונה המשפחתי יחד עם בן זוגה, פול פלוסי, חוצה את רף ה־300 מיליון דולר.
בחישוב תשואה מצטברת, מדובר בזינוק של פי 100-150 לאורך כ־35 שנה, אם כי רוב ההון נצבר בעשור האחרון. מדובר על תשואה של בין 10,000% ל-15,000%. במונחים שנתיים, מדובר בתשואה ממוצעת של כ־17-18%% לשנה. תשואה כזו חורגת בהרבה מהממוצע של שוק ההון. למעשה בשנים האלו מדובר בתשואה טובה יותר מאשר של וורן באפט שהתשואה המשוקללת של 65 שנות השקעה מתקרבת ל-20%, אבל בעשורים האחרונים היא ירדה לכ-10%-12%. בין ההשקעות המוצלחות שלה בשנים האחרונות - אנבידיה, אפל וטסלה.
וול סטריט השוק האמריקאיסגירה מעורבת - אנבידיה עלתה, סטרטג'י ירדה 4.6%
הישראליות הדואליות בירידה, צפי לירידות ביום ראשון מניית הביוטק שמזנקת 100%, מניות השבבים, אנבידה, הישראליות ומה קורה בביטקוין?
מניית טסלה Tesla 0.59% התחילה את היום בירידות שהגיעו עד ל-5%. והיא סגרה בעלייה של 0.5% אחרי שכבר עלתה ב-2%. זה לא רק היא, זה בחלק מרכזי מהמניות, בעיקר במניות השבבים - גם אנבידיה (הרחבה בהמשך) וגם מיקרון שסגרה בעלייה של 4% אחרי שכבר עלתה ב-5.6% וזה כשהתחילה בירידה של 2%. האם השווי של החברות באמת השתנה על פני היום ב-7%? לא. זה הבדל גדול בין מה שקורה ב"מציאות" בשטח לבין מחירי המניות. שוק המניות קם על יוצרו והוא זה שקובע. חזות הכל זה וול סטריט ולמרות שברור לכולם שלא ייתכן שביום אחד השווי של חברה ישתנה בתנודה של 7% בעיקר כי לא קרה כלום בחברה - זה מה שקובע כשמיליארדי דולרים סוחרים במניות האלו מדי יום
התנודתיות הזו מעידה על סיכון. משקיעים ובעיקר סוחרים שרוכשים בלי קשר לשווי אמיתי-כלכלי. זה סימן אזהרה, למרות שהעוצמה של וול סטריט משתקפת היום במלוא הדרה - השוק מקבל הזרמות כספים ענקיות, והוא "לא מסוגל לרדת".
וול סטריט סגרה במגמה מעורבת. הדאו איבד 0.6%, הנאסדק עלה מעט, ה-S&P 500 ירד מעט.
המניות הישראליות הדואליות צפויות לרדת בחדות בבורסה בת"א עם חידוש המסחר ביום ראשון. גילת -1.93% נמצאת בפער ארביטראז שלילי של 10.5%, מניות השבבים - טאואר -1.01% ו קמטק -2.03% נובה -2.58% בפער שלילי של 3% ומעלה גם טבע צפויה לרדת מעל 2.5%, הנה המניות הדואליות העיקריות, כנסו לקבלת מידע מעודכן ומלא:
- טאואר ירדה 6.9%, נייס עלתה 6.2%; נעילה שלילית בוול סטריט
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; פריון זינקה ב-10%, גילת קפצה ב-7%, טאואר עם 6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גאוזי, Gauzy -33.91% ישראלית קטנה שפועלת בפיתוח וייצור זכוכיות שמשמים לחלונות מיוחדים פתחה בנפילה של 50% וזו התמתנה ל-35%. הנפילה היא על רקע דחייה של פרסום הדוח הכספי. השוק מאוד חושש מדחיות כאלו שלרוב מתבררות כדחיות על רקע ויכוחים-עימותים בין הנהלת החברה לרואי החשבון שלה בגלל רישומים שונים בדוחות.
