שווה פי 6 מנבחרת ישראל: הכירו את נבחרת שוויץ
לאחר ההפסד לקוסובו במסגרת מוקדמות יורו 2024, נבחרת ישראל תפגוש היום (א', 21:45) את מי שהייתה עד לא מזמן הפייבוריטית להעפלה מהמקום הראשון בבית, נבחרת שוויץ. השוויצרים התחילו טוב את הקמפיין, אך נתקלו בקשיים, שכללו תוצאות תיקו נגד רומניה, קוסובו ובלארוס ויכולת חלשה בנצחונות נגד אנדורה.
הההתאחדות השוויצרית מפעילה לחץ תמידי כלפי המאמן מוראט יאקין, כשגם קפטן הנבחרת, גרניט שאקה, טען כי האימונים שלו "לא מקצועיים". נבחרת ישראל כאמור תצטרך לנצל את המצב, כשתוצאת תיקו תחשב לטובה אם וכאשר ננצח את המשחקים נגד רומניה ואנדורה. שווי השוק הכולל של הנבחרת השוויצרית מוערך ב-242 מיליון אירו.
אך זאת לא תהיה משימה קלה: לשוויץ יש כוכבים אירופאים מן השורה הראשונה. בשער זהו יאן זומר בן ה-34 שבעונה שעברה שיחק בבאיירן מינכן וכיום הוא שוער אינטר, או לחילופין גרגור קובל בן ה-25, שוער דורטמונד שנחשב לאחד הטובים בעמדה כיום ומחזיק בשווי שוק של כ-35 מיליון אירו. מי ששיחק איתו בדורטמונד הוא הבלם מנואל אקאנג'י (28), שבקיץ הקודם עבר למנצ'סטר סיטי וזכה עמה בטרבל ההיסטורי, תוך כדי שהוא מפגין יכולת מרשימה תחת שרביטו של פפ גווארדיולה. העונה אגב, כבש פעמיים ב-9 הופעות בפרמיירליג. שווי השוק של אקאנג'י הוא כ-38 מיליון אירו. לשם השוואה, השווי הכולל של סגל הנבחרת שזומן למשחקים הנוכחיים עומד על כ-39 מיליון אירו.
- בניון החליט: אם חזן ינצח את איסלנד, הוא ימונה לקמפיין נוסף
- 40 מיליון אירו: נבחרת ישראל תפגוש את איסלנד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השחקנים השוויצרים. קרדיט - נבחרת שוויץ טוויטר רשמי
מה שבטוח זה שלשוויץ לא חסרים בלמים מוכשרים. לצד אקאנג'י יכולים לפתוח פביאן שאר בן ה-31 שמשחק בניוקאסל (שווה כ-10 מיליון אירו) וניקו אלבדי בן ה-27 שמשחק בבורוסיה מנשגלדבאך (שווה 14 מיליון אירו). המצב דומה בעמדת הקישור האחורי, עם דניס זקאריה (26) - אקס צ'לסי ויובנטוס וכיום שחקן מונאקו, והקפטן גרניט שאקה (31), אקס ארסנל בעבר וקשר באייר לברקוזן של צ'אבי אלונסו בהווה. שניהם מחזיקים בשווי שוק זהה, העומד על 20 מיליון אירו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
