דניאל פרץ
צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

החלום הפך למציאות: שוער ישראלי יפתח בשער באיירן מינכן - כך זה קרה

המעבר הגדול של הקיץ בכדורגל הישראלי: דניאל פרץ יפתח בגביע הגרמני בהרכב שכולל את הארי קיין. איפה התחיל את הקריירה וכמה תרמה החברות עם נועה קירל?
מיכאל וייסרמן | (3)

כל שחקן כדורגל בישראל חולם להגיע לנבחרת ישראל וגם לחו"ל. רובם אינם מצליחים להגיש את שני החלומות ומספר מועט מצליח להגיע לנבחרת. עד לפני כמה שנים, אלו היו גם החלומות של השוער דניאל פרץ והעונה - הוא הגשים אותם. הקיץ הוא הוביל את הנבחרת הצעירה של ישראל להישג שיא באליפות אירופה ולפני חודש רשם עוד חלום כאשר חתם בבאיירן מינכן תמורת 7 מיליון אירו, כולל בונוסים. השוער עצמו יקבל שכר של יותר ממיליון אירו לעונה. אז איך הגיע השוער למצב שבו הוא פותח בשער של אחת מאריות אירופה?

דניאל פרץ (באיירן מינכן טוויטר רשמי)

יורש את השוער שהוא מעריץ. דניאל פרץ (באיירן מינכן טוויטר רשמי)

החלום של השוער לפתוח בשכר של מועדון ענק יהפוך למציאות: הערב (שלישי, 21:45) יערוך בכורה במשחק הגביע של באיירן מינכן מול פרויסן מונסטר מהליגה השלישית בסיבוב הראשון. מאמן באיירן, תומאס טוכל, דיבר על השוער הישראלי במסיבת העיתונאים: "אני רגיל מחו"ל שהשוער השני מקבל צ’אנס בגביע. זה חשוב לדניאל. ההתנהגות שלו הייתה מצוינת. כל יחידת השוערים שלנו היא 'סופר' והם דוחפים אחד את השני. סוון אולרייך עשה עבודה נהדרת, וזה מגיע לדניאל".

כבר מגיל קטן סיפר פרץ על שני חלומות. הראשון היה בגיל 6, כאשר ביקש מאמו בטיול בקניון לקנות כפפות שוער ואמר: "אני רוצה להיות שוער במכבי תל אביב". החלום השני היה להיות קרוב מתמיד לשוער שהעריץ - מנואל נוייר. כבר מגיל קטן סומן פרץ כשוער העתיד של הצהובים והיה "הדבר הבא". כבר בגיל נערים הבינו במכבי תל אביב כמדובר באחד השחקנים שעשוי להימכר בכסף גדול ולמרות שהעמידו הקיץ תג מחיר של 4 מיליון אירו, הבינו לאחר אליפות אירופה של הנבחרת הצעירה כי סכום המכירה עשויה להיות גבוה יותר.

מועדונים כמו פיינורד, מארסיי ואפילו אייאקס גיששו ואף ניסו לבחון את האופציה לרכישתו אבל מכבי תל אביב ובעיקר פרץ חשבו כמה שיותר גבוה. למרות שרבים בסביבתו של השוער טענו כי המעבר הראשוני למועדון גדול כמו באיירן הוא "חד" מדי, השוער שוב הוכיח כי הוא החלום הופך למציאות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חנן 26/09/2023 14:46
    הגב לתגובה זו
    שיהיה בהצלחה ,
  • 2.
    אם הוא יזכה לגעת בכדור במהלך המשחק... (ל"ת)
    שי 26/09/2023 13:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ציון העכבר 26/09/2023 12:43
    הגב לתגובה זו
    למה לדחוף אותו לפה? אתם אתר הרכילות one?
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.