מנצסטר יונייטד
צילום: מנצסטר יונייטד טוויטר רשמי

מנצ'סטר יונייטד מול באיירן מינכן - מי שווה יותר?

המשחק המרכזי בליגת האלופות יפגיש את מועדוני הפאר מגרמניה ואנגליה. מה שווי השוק של הקבוצות ומה הפער בשכר המאמנים?
מיכאל וייסרמן | (1)

שלב הבתים של ליגת האלופות אומנם נפתח אתמול אבל הקרב המרכזי ייערך הערב (רביעי, 22:00) כאשר באיירן מינכן תארח את מנצ'סטר יונייטד. על הנייר מדובר במשחק שבקלות יכול להיות לחצי הגמר או לגמר המפעל. מדובר בשניים מהמועדונים הגדולים בעולם. גם באיירן וגם יונייטד נמצאות בכושר רע ולכן כל אחת מהן תרצה לפתוח את המפעל עם ניצחון.

שכר גבוה במיוחד. טוכל (צילום: טוויטר באיירן מינכן)

מדובר גם בשני מועדונים שמעמידים את הסגלים האיכותיים ביותר עם שווי שוק מהגבוהים באירופה. שווי השוק של שחקני באיירן הוא 897.53 מיליון אירו ואילו שווי שוק של שחקני יונייטד הוא 882.3 מיליון אירו.

אם שווי השוק כמעט שווה בין הקבוצות, אז בשכר המאמנים ישנו פער ברור לטובת תומאס טוכל שמאמן את באיירן ומרוויח שכר של 10 מיליון ליש"ט לעונה. שכרו של מאמן יונייטד, אריק טן האח, הוא 9 מיליון ליש"ט.

השחקן היקר ביותר ביונייטד הוא מרקוס רשפורד שערכו הוא 80 מיליון אירו. במקום השני נמצא ברונו פרננדש ששווה 75 מיליון אירו ואחריו שלושה שחקנים שכלל לא יהיו בסגל של השדים האדומים. מדובר בחלוץ, אנתוני ששווה 60 מיליון אירו ושחקן הכנף, ג'יידון סאנצ'ו, ששווה 45 מיליון אירו (השניים מושעים על ידי המועדון) והקשר, מייסון מאונט, שהגיע הקיץ מצ'לסי וערכו הוא 60 מיליון אירו שפצוע וצפוי להיעדר.

מהצד השני גם באיירן תגיע בהרכב חסר. היא תגיע עם השוער הישראלי, דניאל פרץ, שנרכש ממכבי תל אביב תמורת 7 מיליון אירו. פרץ יפתח על הספסל וגם החלוץ הארי קיין, שנחשב לשחקן הרכש היקר בתולדות המועדון הגרמני ונרכש הקיץ מטוטנהאם, תמורת 100 מיליון אירו. עוד ברשימה הגרמנית נמצאים הקשר, ג'מאל מוסאילה, שערכו הוא 110 מיליון אירו וג'ושוע קימיך שערכו 75 מיליון אירו. הבלם מתיאס דה ליכט שווה 75 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני צופה שיגמר ב 5:0 לבאיירן כמובן (ל"ת)
    יוני 20/09/2023 10:45
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.