לא תאמינו: מי הכדורגלן שמחזיק ברכב היקר בעולם?
כוכבי העל של עולם הספורט אוהבים "להתפנק" במוצרים מיוחדים ויוקרתיים. יש כאלה שאוהבים לשלם סכום גבוה במיוחד עבור בתי יוקרה, כמו ליאו מסי בארה"ב או ניימאר בערב הסעודית, אבל יש ספורטאים שרוכשים מכוניות יוקרה וכעת הגיע תורו של החלוץ מאורו איקרדי שרכש רכב חדש ויוקרתי מדגם "רולס רויס".
התחדש בענק. איקרדי (צילום: טוויטר גלאטסראי)
הרכב שנרכש על ידי החלוץ האיטלקי שווה כ-26 מיליון דולר ועל פי דיווחים יש רק שלושה כלי רכב כאלה בעולם. בעבר דווח כי ביונסה וג'ייזי גם מחזיקים ברכב דומה. איקרדי משחק בקבוצת גלאטסראיי אליה הגיע בעונה שעברה בהשאלה מפריז סן ז'רמן והעונה המעבר הושלם וכעת השחקן שייך לקבוצה הטורקית.
שכרו של החלוץ בטורקיה הוא 6.6 מיליון דולר לשנה כאשר הקיץ הוא חתם על חוזה חדש בקבוצתו לשלוש שנים. שווי השוק של השחקן הוא 19 מיליון אירו, כאשר בשיאו היה שווה 100 מיליון אירו (אז שיחק באינטר).
הרכב החדש של החלוץ נבנה במשך 4 שנים ויש בו 1813 חלקים שונים. הרכב ארוך ובו יש שני מקררי שמפניה, שמשיה, שולחן טלסקופי וגם כלי סכו"ם. החלק הפנימי של הרכב מורכב בהתאמה אישית. הכדורגלן שהחזיק ברכב היקר עד כה הוא כריסטיאנו רונאלדו שבראשותו יש רכב מסוג "בוגאטי" ועלותו מעל 10 מיליון דולר.
איקרדי, 30, גדל בסמפדוריה ולאחר עונה אחת עבר לאינטר שם שיחק במשך שבע שנים. ב-188 משחקים בקבוצה כבש 111 שערים וב-2016 חתם על הסכם חדש ובו היה סעיף שחרור של 110 מיליון אירו. הוא שימש כקפטן של אינטר אבל ב-2019 הודח מהתפקיד לאחר שסירב לחתום על הארכת חוזה במועדון.
- 1.דורון שטייף 07/09/2023 14:51הגב לתגובה זולא הגיוני שעם שכר כזה רוכש רכב במחיר כזה. שכר של 4 שנים...לא מסתדר.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
