רוברטו מנציני
צילום: טוויטר התאחדות איטלקית

לא רק שחקנים: כמה ישלמו הסעודים למאנצ'יני כדי שיאמן את הנבחרת?

רוברטו מאנצ'יני צפוי להיות מוכרז כמאמן הנבחרת החדש ויחתום על הסכם לארבע שנים - תמורת 100 מיליון אירו. מה היה שכרו בנבחרת איטליה?
מיכאל וייסרמן |

הכדורגל העולמי שינה את פניו בשנתיים האחרונות, עם הכניסה הגדולה של הכסף הגדול מערב הסעודית. שחקנים כמו כרים בנזמה, ניימאר, אנגולו קאנטה, כריסטיאנו רונאלדו ועוד כבר מצאו את דרכם במדינת ערב ואליהם התווספו עוד כוכבי על מאירופה - כאשר השחקן המשמעותי הבא שצפוי להצטרף הוא חלוץ ליברפול מוחמד סלאח.

בחר בכסף הגדול. מאנצ'יני (צילום: טוויטר נבחרת איטליה)

המגמה נמשכה גם בקרב המאמנים עם הגעתו של סטיבן ג'רארד לקבוצת אל איתיפאק. הצעות הגיעו גם לזינאדין זידאן ולז'וזה מוריניו וכל זאת היה במסגרת הרצון של ערב הסעודית לארח את מונדיאל 2030. בינתיים, בערב הסעודית ירדו מהמירוץ לאירוח המונדיאל אבל עדיין יש רצון לקדם גם את הנבחרת המקומית ולכן מי שצפוי להיות מוכרז כמאמן הרשמי של הנבחרת הוא המאמן האיטלקי רוברטו מאנצ'יני.

האחרון קיבל הצעה לארבע שנים בהם ירוויח שכר של 100 מיליון אירו לכל התקופה - משמע 25 מיליון אירו לעונה. רק לשם השוואה התפקיד האחרון של מאנצ'יני היה אימון נבחרת איטליה וגם שם זכה לשכר הגבוה בתולדות הכדורגל האיטלקי לאימון נבחרת. שכרו השנתי עמד על כ-2.5 מיליון אירו לעונה. מאנצ'יני התפטר מאימון נבחרת איטליה לטובת הג'וב הסעודי ומי שהחליפו בתפקיד הוא לוצ'יאנו ספאלטי שקיבל שכר נמוך מזה של קודמו בתפקיד.

מאנצ'יני, 58, נחשב לאחד השחקנים הגדולים באיטליה כאשר רוב הקריירה כשחקן שיחק בסמפדוריה וזכה באליפות איטליה, 4 גביעי איטליה, סופר קאפ איטלקי ובטורניר מחזיקות גביע. לאחר מכן עבר ללאציו וגם שם זכה באליפות איטליה, 2 גביעי איטליה, סופר קאפ איטלקי ובסופר קאפ אירופי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.