מוניות
צילום: תמר מצפי

נהגי המוניות דורשים העלאת התעריף - קודם שיסכימו לתחרות

חיסלו אפשרות להכניס לארץ את אובר, קיבלו העלאת תעריפים של 18% כשהמדד עולה ב-10% וטוענים שהתעריפים מנתב"ג נמוכים מאוד; האם 160 שקל מנתב"ג לת"א זו זול? 
נתנאל אריאל | (34)

נהגי המוניות הופיעו בוועדת הכלכלה והם לא מתביישים לדרוש העלאת התעריפים. למה להסכים לכך כאשר התעריפים ממש לא נמוכים כיום ויותר מכך - אין תחרות מול מגוון של אפשרויות כמו שיש בעולם לרבות אובר. נהגי המוניות חיסלו את אפשרות הכניסה של אובר לארץ בטענה שזה ייפגע להם בפרנסה. אבל - מה יותר חשוב: הפרנסה של נהגי המוניות או הוזלת העלויות לכולם? 

כך או אחרת, הנהגים טענו היום כי כבר 4 שנים שיש סחבת בעדכון המחירים. על רקע הדברים בוועדת הכלכלה של הכנסת, דרש היו"ר ח"כ דוד ביטן לבדוק את הנתונים ולקבל החלטה בתוך חודשיים.

ביטן ציין בפתח הישיבה כי נהגי המוניות טוענים שמשרד התחבורה עשה טעות בעדכון התעריף שבוצע ב-2018, והדבר פגע ברווחיות שלהם, והוועדה ביקשה ללמוד את הנושא.

חבר הנהלת איגוד נהגי המוניות, יהודה מזרחי, אמר כי ברגע שהמונית נוסעת במהירות שעולה על 60 קמ"ש התעריף יורד. לדבריו, התעריף הוא זול ב-40% ממה שצריך להיות ועד שהדבר לא יטופל לא יהיה שירות בנתב"ג. "מי שעובד שם אלה פורעי החוק, כי מי ששומר חוק לא יכול לבצע נסיעה בין עירונית בתעריפים כל כך נמוכים", אמר.

ואנחנו רק שאלה - 150-170 שקל מנתב"ג לתל אביב זה מחיר נמוך?

סמנכ"ל משרד התחבורה, אור ליבס, ציין כי המשרד פנה לוועדת המחירים המשותפת לו ולאוצר כבר לפני שנה וחצי, בבקשה לבדוק את הנוסחה, אולם ועדת המחירים מסרה שמהנתונים שהתקבלו לא ניתן להסיק שיש בעיה. הוא הוסיף כי המשרד אוסף עכשיו נתונים מהמונים החדשים, ויעביר אותם לבחינה מחודשת של ועדת המחירים. "אנחנו מבינים שיש בעיה ולא מתעלמים מזה".

היו"ר ביטן הגיב על כך וביקש שהנתונים יועברו תוך חודש, ושוועדת המחירים תקבל החלטה לא יאוחר מחודשיים לאחר שקיבלה את הנתונים, כי לכולם ברור שיש בעיה עם התעריפים. ח"כ דנינו התייחס לתעריף החדש ושאל כמה התכוונו באוצר ובמשרד התחבורה לאפשר לנהגים להרוויח כשקבעו אותו. מזרחי הגיב: "הם התכוונו לתעריף בייביסיטר של 20-30 שקל בשעה".

נציג האוצר, דניאל שוורץ, אמר כי ברור שהנהגים צריכים להתפרנס בכבוד, והוסיף כי מאז 2018 עלה המדד ב-10% ומדד הנסיעה במונית עלה ב-18%. הוא הוסיף כי המשרד יבדוק את הטענות ואם יהיה צורך התעריף יתוקן. ח"כ דנינו השיב כי כשהמשרד קובע את התעריף הוא צריך להתייחס לכך בזהירות כפולה, כי הוא קובע את גובה הפרנסה של בעלי המוניות.

קיראו עוד ב"בארץ"

נציג ועד נהגי המוניות, אבי מון סונגו, אמר כי מאז התעריפים החדשים הוא נאלץ לעבוד 31 ימים בחודש כדי שתהייה לו הכנסה סבירה. ששון שרעבי טען כי הממשלה נוהגת בסחבת והענף כולו נפגע. שבתאי מצליח הסביר כי אי אפשר להשוות את העבודה בגוש דן הפקוק, לעבודה בפריפריה ולנסיעות בין עירוניות. יו"ר התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות, זוהר גולן, ציין כי גם תוספת המזוודות בוטלה ועוד הכנסה נגרעה. כפיר בן זינו סיפר כי לפני חודשיים חברו נהרג אחרי שבילה 15 שעות רצוף על ההגה כדי להביא פרנסה. "למשרד התחבורה לא אכפת מה שקורה עם הנהגים, הבאנו להם את כל הנתונים וזה עדיין נסחב".

על רקע הדברים הקשים סיכם היו"ר ביטן ודרש ממשרדי התחבורה והאוצר לפעולה מהירה. הוא שב וביקש כי הנתונים יועברו לוועדת המחירים תוך חודש, ושהחלטת ועדת המחירים תתקבל תוך חודשיים לאחר קבלתם. הוא ביקש לבחון סוגיות נוספות שעלו, כמו נסיעה בנת"צ ותוספת המזוודות, ואמר כי יהיה מוכן לקבל דחייה במועדים אם המשרדים יפעלו לעדכן את המחיר בתקופת הביניים.

תגובות לכתבה(34):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 28.
    לימור 14/09/2023 19:54
    הגב לתגובה זו
    בעלי נהג מונית עובד 12 שעות בגלל שפגעו לנהגים בפרנסה. שיעלו את התעריפים וככה יוכל גם להיות עם הילדים שלו ולא רק על הכביש
  • 27.
    נדב 12/09/2023 10:05
    הגב לתגובה זו
    שיקנו זכות ציבורית......
  • 26.
    רונן 12/09/2023 06:01
    הגב לתגובה זו
    תעשה עבודת שטח לפני שאתה כותב מאיפה הבאת את הסכום 160?ממתי יש מחירון
  • 25.
    בני 08/08/2023 15:51
    הגב לתגובה זו
    נתבג תל אביב 150 שח מאיפה הכתב הדפר הביכ את הנתון הזה? כל אחד משפריץ בלי ךבדוק נתונים. והם עוד קוראים לעצמם כתבים. בחיריה הייתי נותן לו לעבוד בתור סופר שקיות זבל
  • 24.
    רמי 02/08/2023 09:19
    הגב לתגובה זו
    לא שווה נסיעות חוץ עלק 160 יכול לצאת 80 90 אני לא מדבר על חפרים נהג מונית שעובד על פי חוק מפסיד כסף
  • 23.
    רובוט דנירו נהג מוני 02/08/2023 08:54
    הגב לתגובה זו
    המחיר לקמ גבוה ממחיר לדקה במונה. רק בישראל המחיר לקמ שווה למחיר לדקת נסיעה. הזוי, מה עם הבלאי של הרכב? דלק? ונסיעה למקום רחוק שאתה חוזר קילומטרים רבים בלי נוסע כדי להגיע לאזור שיש בו עבוד?!
  • 22.
    נתי 02/08/2023 08:28
    הגב לתגובה זו
    נראה שאתה לא בקיא בעניין, הפחיתו לנו 40 אחוז בנסיעות חוץ, והורידו מזוודות, אוליי שיזמינו חברת הובלות שיקחו את המזוודה, מעניין כמה יעלה
  • 21.
    דורון 02/08/2023 07:41
    הגב לתגובה זו
    ‏דרך אגב להוציא משדה התעופה לתל אביב זה היה היום לא 170 זה 110 שקל כן וזה הפסד כסף ‏להגיע לנתב״ג לעמוד בתור לשלם סדרה נו עוד חמש שקל להרים מזוודות בלי כסף לנסוע בפקקים לתל אביב נסיעה של שעתיים במאה ו-10 שקל
  • 20.
    נהגי 02/08/2023 06:49
    הגב לתגובה זו
    בנסיעות בין עירוניות כולם יודעים את זה מקווה שיעשה הצדק עם נהגים המוניות השקופים
  • 19.
    חן 02/08/2023 02:55
    הגב לתגובה זו
    מחיר מנתבג לתל אביב היה בין 150-170 עכשיו זה בין 110-130 זה 30% ירידה. תפסיקו להמציא שקרים. רק חפרים עובדים בנתבג ובכלל זה עוקצים את כולם. נהגי מוניות טובים לא יגיעו לשם עד שלא יסדרו את מחיר הנסיעה נורמאלי. בושה שנהג שהוא עצמאי המדינה קובעת לו כמה ירוויח. בושה
  • 18.
    כתבה מגמתית ושיקרית 01/08/2023 21:04
    הגב לתגובה זו
    איפה ההמתנה איפה התור איפה התשלום לרשות איפה המיסים איפה הדלק איפה המזוןדות תתביישן לצייר את התמונה כזאת שיקרית
  • 17.
    נהג מונית 01/08/2023 08:56
    הגב לתגובה זו
    לא מספיק הכתב מנותק מהמציאות.. הוא מפיץ שקרים על ימין ועל שמאל. אין ספק שהכתב לא יודע על מה הוא מדבר וצריך להישמר בדבריו עוד עלולים לתבוע אותו על זה. אין שום עליה במונה המונה עדיין מופחת ב40%. הובר לא נכנס לארץ בגלל שיש חוק במדינה שלנו שאוסר להסיע אנשים בתשלום ללא רישיון מתאים לכך ורכב בעל זכויות מתאימים לכך. למה לא נספר לכולם איך כל מדינה שהובר נכנס אליה עלו מקרי החטיפות, מקרי האונס וכו וכו? אתם הייתם נותנים לנהג שאינו מוסמך ורק למד לנהוג להסיע את ילדיכם חזרה מהבית ספר?
  • 16.
    אריה 01/08/2023 03:23
    הגב לתגובה זו
    אני נהג מונית שעובד רק בגט 5 כוכבים שמונה שנים רצוף הכל אצלי מודפס על ה10 אגורות עובד רק אשראי לפני ירידת המונה התפרנסתי בכבוד וכילכלתי משפחה היום אני בחובות על סף פשיטת רגל
  • 15.
    כתב שקרן איך 160 נסיעה תא נתבג (ל"ת)
    ניר 31/07/2023 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    Op 31/07/2023 14:22
    הגב לתגובה זו
    160 יוצא אולי להרצליה במונה
  • 13.
    יניב 31/07/2023 11:24
    הגב לתגובה זו
    המחיר בארץ לנסיעות במוניות מחוץ לעיר לא משתלם בכלל וכל מי שחושב שכן שיתחיל לעבוד על מונית נראה תוך כמה זמן הוא מוכר את הקיליה שלו
  • 12.
    דניאל 31/07/2023 10:47
    הגב לתגובה זו
    שכל נהג מונית יהיה גם בגט טקסי וגם באובר..ככה תהיה זמינות יותר גבוהה, מחירים זולים יותר וגם כל נהג ירוויח יותר כי יהיו לו יותר נסיעות..הם לא מבינים את זה?
  • 11.
    יואב 31/07/2023 10:46
    הגב לתגובה זו
    להכניס את אובר לבטל את העלות של מספר מונית וקיזוז מעמ. בקיצור לפתוח את הענף כמו בעולם
  • ומה אתה חושב שאובר יסיע אותך בחינם שמגג (ל"ת)
    אליקו 31/07/2023 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יוסי 31/07/2023 08:23
    הגב לתגובה זו
    לקחת נסיעה לנתבג מתל אביב זה הפסד יוצא כמאה שקלים האפליקציה לוקחת 12 אחוז מע"מ 17 אחוז הדלק עולה עודעשרים שקלים יש מס הכנסה ביטוח לאומי.בקיצור נשאר לנהג אולי 40 שקלים והוא צריך לחכות שעה בתור לנסיעה יוצאת מנתבג.יוצא שאתה לא מרוויח שכר מינימום לא בשביל זה בן אדם עובד כעצמאי.יש לתקן את העיוות.
  • סתם אחד 31/07/2023 15:29
    הגב לתגובה זו
    הנהגים עוסקים פטורים או מורשים, אז מזדכים על המע"מ. גם השכירים משלמים מס הכנסה וביטוח לאומי. אפשר גם להרים את המחיר ל1000 שקל. על מי שיכול להמנע ממוניות עושה את זה בגלל שירות גרוע, מונית לא נקייה (לא מעט פעמים) ומחירים גבוהים...
  • 9.
    דנה 31/07/2023 03:17
    הגב לתגובה זו
    גזלנים מוכלים שמרמים תיירים הנהיג מוניות האלה יש נגדם קמפיין אגרסיבי לתיירים שיזהרו מהנוכחים האלה
  • 8.
    מבין2 31/07/2023 01:08
    הגב לתגובה זו
    שלא ייסעו מנתב"ג גם ככה יש רכבת יותר זולה ויותר מהירה
  • 7.
    דוד 31/07/2023 00:46
    הגב לתגובה זו
    מכיר מי שעובד במונית והם באמת בשביל משכורת לא גבוהה עובדים כל החודש, התעריפים נמוכים יחסית וחברות כמו גט טקסי שהם מונופול מנצלים נהגים. אכן צריך לעדכן את התעריף כלפי מעלה במיוחד בנסיעות מחוץ לעיר, הכל יקר היום, אך עדיין לאלה שלא מחזיקים רכב ונוסעים פה ושם במונית זה זול יותר. תחשבו מה זה לקנות מונית לספוג ירידות ערך, טיפולים דלק ביטוח שמאוד יקר,לשלם לספקי עבודה כגון גט או תחנה מוניות או שילוב. איפה זמן מת שמחכים לעבודה, איפה נסיעות שמתבטלות וכו, העבודה מאוד קשה.
  • 6.
    בן של נהג 31/07/2023 00:30
    הגב לתגובה זו
    הקורונה. החל להיות נהג מונית. הוא על ההגה 10-12 שעות, כל יום - ויוצא לו נטו בקושי 12-13k (הוצאות עוסק מורשה). כולל עבודה בלילות ושבתות. זו עבודה של בלית ברירה, והנהגים סובלים כי....פשוט הכל יקר פה להחריד. זה לא התעריף נמוך, זו מדינה בלי פרופורציה בשום מחיר, ובשום שירות.
  • 5.
    שולי 31/07/2023 00:00
    הגב לתגובה זו
    בחודש, אתה רוצה זול קח לך אוטובוס ורכבת ותשלם בזול, בא לך מזגן ולהגיע בכיף תשלם 200, בקיצר צפונבוני לך תשלם 700 שח לסועד במסעדה ותבכה לנהג שיקר לך המונית מונית ספיישל לא לכל אחד, אתה פשוט לא במעמד הנכון.
  • 4.
    יוני 30/07/2023 23:09
    הגב לתגובה זו
    כשיש נתיב תחבצ ונהג מונית נוסע בנתיב רגיל צריך לתת לו דו'ח על זה שהוא נוסע בנתיב הלא נכון. ולקנוס אותם כשהם נוסעים לאט.
  • 3.
    המדינה מסבסדת להם מחיר הדלק על חשבון כולנו והם בוכים? (ל"ת)
    יובל 30/07/2023 23:08
    הגב לתגובה זו
  • שמשון 31/07/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    המדינה לא מסבסדת כלום וגם לא דלק
  • אתה טועה הורידו את החזרי הבלו (ל"ת)
    יוסי 31/07/2023 08:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חנה 30/07/2023 22:08
    הגב לתגובה זו
    בפועל מתפתחת ויש תחרות שחורה. יש מלא קבוצות וואצאפ ונהגים שעובדים בשחור על הרכבים הפרטיים שלהם, במיוחד חרדים
  • 1.
    דודו מנתיבות 30/07/2023 21:30
    הגב לתגובה זו
    בכי בכי בכי
  • וואלה 31/07/2023 06:40
    הגב לתגובה זו
    מיועד לבעלי יכולת פיננסית, כתב שמרוויח שקל וחצי שימשיך לרכב על אופניים מה אתה רוצה מנהגי המונית שמרווחים גרוש וחצי.
  • אבי 31/07/2023 10:06
    איזה 160 אם יוצא 110 אנחנו אומרים תודה וחוץ מזה לא כולם גנבים יש את החארות שוגונבים ועושים שם רע לענף אל תשכחט שאנשים מתפרנסים מזה וכמו שיש גנבים בכל ענף אז לא צריך להכליל שבוע טוב לכולם
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.