פדרר בנעלי ON
צילום: ON

אחרי הזכיה של אלקראס: מיהם 10 הטניסאים המרוויחים בהיסטוריה?

הספרדי רשם הישג אדיר כאשר זכה בטורניר הווימבלדון וקטף סכום זכייה משמעותי, אך כלל לא נמצא בעשירייה. מי בשלישייה וכמה הם הרוויחו?
מיכאל וייסרמן | (2)

טורניר ווימבלדון הסתיים ביום ראשון באחד הגמרים הגדולים בהיסטוריה, כאשר קרלוס אלקראס הספרדי ניצח בגמר את נובאק ג'וקוביץ' שהודה בסיום כי עולם הטניס בפני עידן חדש.

המרוויח הגדול ביותר. ג'וקוביץ' (צילום: טוויטר ATP)

הספרדי נמצא בשיאו וכבר רשם תואר גראנד סלאם שני לאחר זכייה בעונה שעברה באליפות ארה"ב, כאשר גם חשבון הבנק שלו (למרות שהוא גר אצל ההורים, ממש מעל מסעדת קבב) כבר ראה איך 19.64 מיליון דולר נכנסו לאוסף מהטורנירים השונים. זה מעמיד אותו במקום ה-30 בטבלת המרוויחים ביותר בהיסטוריה של הטניס העולמי. אבל מי נמצא בעשירייה הראשונה ובכמה הם זכו? "ביזספורט" עם התשובות.

 

מקום 10: מרין צ'יליץ', 31 מיליון דולר

הטניסאי הקרואטי נחשב במשך שנים לאחת הכשרונות הגדולים שלדעת רבים לא מיצא את מלוא הפוטנציאל שלו כאשר בשיאו זכה באליפות ארה"ב הפתוחה בשנת 2014.

מקום 9: דוד פרר - 31.4 מיליון דולר

הטניסאי הספרדי שמר שנים רבות על מקומו בעשירייה הראשונה אך לא זכה בטורניר גדול ובשיאו רק הגיע לגמר ברולאן גארוס בשנת 2013.

מקום 8: דניל מדבדב, 32.2 מיליון דולר

הטניסאי הרוסי זוכה לקרדיט גדול בעולם הטניס בעיקר בזכות העובדה שהמשיך להתחרות גם בעת מלחמה בין רוסיה לאוקראינה ואף התבטא גם נגד המשטר הרוסי. בשיאו זכה באליפות ארה"ב הפתוחה בשנת 2021.

מקום 7: אלכנסדר זברב, 34.9 מיליון דולר

במשך שנים היה מדורג במקום הראשון בעולם בגילאי נוער אבל בבוגרים התקשה להראות את עצמו בטורנירים גדולים. בשיאו הגיע לגמר אליפות ארה"ב הפתוחה בשנת 2020.

מקום 6: סטן ואוורינקה, 36.1 מיליון דולר

הטניסאי השוויצרי אומנם חי שנים רבות בצילו של רוג'ר פדרר, אבל גם עשה קריירה אדירה עם שלוש זכיו בגראנד סלאם: אליפות אוסטרליה בשנת 2014, אליפות צרפת בשנת 2015 ואליפות ארה"ב בשנת 2016.

מקום 5: פיט סמפראס, 43.2 מיליון דולר

אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה שבמשך 14 שנות קריירה סיים שש שנים במקום הראשון של הדירוג העולמי. הוא גם מחזיק ב-14 תארי גראנד סלאם: 7 זכיות בווימבלדון, 5 זכיות באליפות ארה"ב ושתי זכיות באליפות אוסטרליה.

מקום 4: אנדי מארי, 63.7 מיליון דולר

נחשב לטניסאי המוכשר ביותר שזכה בטורניר בינלאומי כבר בגיל 12. בגיל בוגרים זכה בשלושה תארים: שתי זכיות בווימבלדון וזכייה אחת באליפות ארה"ב.

מקום 3: רוג'ר פדרר, 130.5 מיליון דולר

בעיניי רבים נחשב לטניסאי הגדול בהיסטוריה. הוא עשה הרבה כסף וממשיך לעשות גם מחוץ לעולם הטניס. לכן הוא נחשב לאחד הספורטאים המרוויחים ביותר. פדרר זכה ב-20 אליפויות: 8 זכיות בווימבלדון, 6 זכיות באליפות אוסטרליה, 5 זכיות באליפות ארה"ב וזכייה אחת באליפות צרפת.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

מקום 2: רפאל נדאל, 134.5 מיליון דולר

רק לפני מספר חודשים רמז נדאל כי צפוי לפרוש העונה. הוא ייעשה זאת עם חשבון בנק מנופח במיוחד וככל הנראה יפנה את מקומו לבן ארצו, אלקראס. נדאל זכה ב-22 תארים: 14 זכיות באליפות צרפת, 4 זכיות באליפות ארה"ב, 2 זכיות בווימבלדון ו-2 זכיות באליפות אוסטרליה.

מקום 1: נובאק ג'וקוביץ', 171.2 מיליון דולר

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מעניין, אשמח אם תעשו דירוג גם לטניסאיות (ל"ת)
    נורית 18/07/2023 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ליאור 18/07/2023 15:22
    הגב לתגובה זו
    סכומי הפרסים עלו משמעותית. אבל צריך להסתכל גם על הכסף שעשו מפרסום. שם יש לי הרגשה שפדרר לוקח בהליכה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.