העלייה של אפל נעצרת? מה עושים עם כל פערי המחיר בשוק?
עברנו ביחד שבועיים של שיחות עומק על ניתוח טכני, על השווקים, על אופטימיות ועל פאסימיות. קיבלתי הרבה מיילים אישיים ומפרגנים ויש עוד שרידים של שאלות כמו מה עם המניה הזו והזו שירדה שאני כבר משאיר פתוחות כי מרגיש שמיצינו. ישרנו קו. גם השווקים מישרים קו אופקי. אז נתחיל מהם.
הנאסד״ק 100 דשדש השבוע בין ההתנגדות שנפרצה והפכה לתמיכה (קו אופקי זהוב) לרמת ההתנגדות העליונה המבוססת על יחסי פיבונאצ׳י - 13500. הכל כבר מוכר לכם.ן ואין לנו אלא להמתין בסבלנות בידיעה שמהלך מעל 13500 יהיה סימן חיובי. אנחנו עדיין במתווה של מגמת עליה אז הנחת המוצא שלנו ממשיכה להיות ירוקה עד שיוכח אחרת.
מכיוון שאין שינוי גם על הגרפים של הדאו וה-S&P500 אין טעם לחזור עליהם היום ותוכלו לחזור ולהציץ בגרפים שלהם במאמרים מהשבוע שעבר (וגם כאן).
את המקום שהתפנה ננצל לעדכון הסקטורים החזקים מתוך אלו שמרכיבים את מדד ה - S&P500.
הסקטורים החזקים, עדיין (כי כך גם צוין כך בבדיקה האחרונה שפרסמתי) הם (כפי שהם מיוצגים על ידי ETF) XLC-XLK-XLP-XLY. סקטורים שיש להימנע מהם כרגע הם XLB-XLF-XLE. מיפוי הסקטורים תומך בהערכות להיחלשות האינפלציה והישרדות כלכלית (הגדרה שלי להיהפך ממיתון) עולמי.
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שורה תחתונה: ממשיכים להמתין לעליות בסבלנות.
למכור AAPL?
מי שיכולה מעט להעיב על הנאסד״ק 100 היא AAPL. משקלה במדד כ - 12% והגרף שלה מראה על פוטנציאל לעייפות. ניתן להבחין ברמת ההתנגדות המשמעותי שיכולה לבלום את AAPL. לטובת הנאסד״ק 100 אפשר לציין שמניות מובילות אחרות נראות טוב. למשל אמזון.
בפעם האחרונה שכתבתי לגביה ציינתי שלא כדאי להתייאש ממנה. היום אפשר אפילו להתלהב. המהלך שלה מעל 108 כולל כמה סימנים חיוביים והפוטנציאל שלה מתחבר לעוצמה של סקטור הצריכה המחזורית (XLY). את הפוטנציאל של NVDA ו - GOOG ציינתי לאחרונה כך שגם אם AAPL תנוח יכולים להיות מנועי דחיפה אחרים לנאסד״ק 100.
גרף מניית אפל:
גרף מניית אמזון:
פערי המחיר הם הסיפור של השוק?
כמו בולענים באיילון, אפשר להבחין בהרבה פערי מחיר על הגרפים של המניות. פער מחיר עולה נוצר כאשר השער הנמוך של מניה ביום מסחר מסוים גבוה משמעותית מהשער הגבוה שלה ביום המסחר הקודם. פער מחיר יורד נוצר כאשר השער הגבוה של מניה ביום מסחר מסוים נמוך משמעותית מהשער הנמוך שלה ביום המסחר הקודם. פער מחיר מייצג מהלך רגשי ויש לו נטיה להיסגר. ריבוי פערי המחיר מלמד על הדרמטיזציה הרגשית בשוק. הנה דוגמאות:
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
נתחיל עם META כחלק מהמעקב שלנו אחרי הנאסד״ק 100. תוכלו לראות שהיא יצרה פער מחיר עולה, נבלמה ברמת פיבונאצ׳י העליונה (ללמדנו על הקשר בין המניה למדד) ועכשיו סוגרת את הפער לכיוון תמיכה ברמת הפיבונאצ׳י הקודמת, תמיכה שתהיה הזדמנות רכש לקראת פריצה אפשרית למעלה.
נמשיך לעדכון ל - RBLX. יצרה פער מחיר למטה, פער אליו התייחסתי במסגרת הכתבה על רעיונות שלא עבדו ומה לעשות איתם. עכשיו מטפסת לסגירת הפער עם הפוגה מעל הממוצע ל - 200 יום שגם היא יכולה להיות נקודת רכש טובה.
ודוגמא אחרונה: NET. צנחה בפער מחיר יורד את נקודת רכש היסטורית ועכשיו מטפסת לסגירת הפער.
ועכשיו - שעורי בית לכם. תסתכלו על דיסני. מה אתם מציעים לעשות איתה? מוזמנים לרשום בתגובות.
בהצלחה!
כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 6.נתן 16/05/2023 23:47הגב לתגובה זוהשער היום 91.בדיווח התוצאות ירדה במחזור גבוה משער 101 ל91.יצרה גאפ שיצטרך להיסגר בשלב מסויים. שער 91 מהווה תמיכה גם בגרף השבועי והחודשי.לפי פיבונצי יש תיקון כ 70 אחוז.הימים הקרובים יקבע כיוונה לאחר התבססות סביב שער 90.לדעתי תעלה בשלב הארוך. בברכה נתי
- 5.AL 16/05/2023 22:03הגב לתגובה זונכון לזמן זה , מנייה אפורה , קרובה לנקודת תמיכה אבל יש מספיק אינדיקטורים שמראים על חולשתה של דיסני. OBV , MACD ועוד
- 4.זכרוני 15/05/2023 11:25הגב לתגובה זוסבלנות ושוב סבלנות , חב אפל הוכיחה עצמה שוב ושוב ב15 שנים האחרונות , מניית דגל חובה בכל תיק !!
- 3.השוק סופר חלש בלי הגדולות של הטכ' (ל"ת)צחי 15/05/2023 11:12הגב לתגובה זו
- 2.שרון 15/05/2023 10:31הגב לתגובה זויכולה גם לסגור את הפער ולחזור לירידות...
- 1.כותב 15/05/2023 10:24הגב לתגובה זובתנאים מסוימים התגובה הרגשית מוצדקת
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
