הלם באנגליה: איך הפך כוכב ליברפול ל"פלופ" של 35 מיליון יורו בגרמניה?
החלוץ הסנגלי, סאדיו מאנה, צפוי לעזוב אחרי עונה אחת בלבד. שכרו: 15 מיליון אירו לעונה. איך זה קרה?
באיירן מינכן הובסה במשחק הראשון של רבע גמר ליגת האלופות על ידי מנצ'סטר סיטי 0:3 ותצטרך נס במשחק השני כדי לעבור שלב. במועדון הגרמני מבינים כבר עכשיו כי לאור התוצאות כי הקבוצה תעבור מהפכה בסגל השחקנים לקראת העונה הבאה. למרות ההפסד, נראה כי הסיפור סביב המשחק היה דווקא בסיומו: החלוץ סאדיו מאנה התעמת עם חברו לקבוצה לירוי סאנה והיום פורסם באנגליה כי הוא עתיד לעזוב.
כל מה שקורה לאחרונה סביב מאנה מבשרים על בוא הקיץ: הכוכב הגדול שהגיע מליברפול יעזוב את הקבוצה הגרמנית לאחר שנה אחת בלבד. מאנה הגיע הקיץ כשחקן הרכש המשמעותי של באיירן, כמחליפו של רוברט לבנדובסקי שעבר לברצלונה, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד: הוא לא התאקלם.
מאנה כבש 11 שערים ובישל 5 שערים נוספים בכל המסגרות אבל כלל לא עומד בציפיות של הקבוצה הגרמנית. הוא עשוי להפוך, לפחות מבחינת ההנהלה, לאחד 'הפלופים' שהגיעו לבאיירן בשנים האחרונות. דווקא בקהל, נראה שלא כולם היו רוצים לראות אותו בחוץ.
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- לא תאמינו: כמה היו שוות ריאל מדריד והסיטי לפני עשור וכמה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יחזור חזרה לאנגליה? מאנה
מאנה חתם בקיץ בקבוצה הגרמנית תמורת תשלום של 35 מיליון אירו לעונה מליברפול ואף זכה לשכר של 15 מיליון אירו. הוא היה המשתכר הגבוה ביותר בקבוצה הגרמנית. מאנה אומנם חתם לשלוש שנים בבאיירן אבל כאמור יעזוב כבר לאחר עונה אחת, כאשר הגרמנים יסכימו לשחררו אף תמורת מחיר נמוך יותר.
מאנה, בן ה-31, גדל במץ הצרפתית אבל את הפריצה עשה בקבוצת רד בול זלצבורג בה משחק כיום אוסקר גלוך. בעונת 2014 נמכר לסאות’המפטון תמורת 11.8 מיליון ליש"ט ושם שיחק במשך שנתיים עד אשר חתם על חוזה של שש שנים בליברפול ונמכר תמורת 34 מיליון אירו שהייתה אז העברה הגדולה ביותר בכדורגל האפריקאי. אגב, שכרו בליברפול היה נמוך משמעותית ועמד על 6.5 מיליון אירו לעונה.
- 1.הראל א 17/04/2023 14:58הגב לתגובה זוהוא הצליח כלכך בליברפול רונלדו הצליח כל כך בריאל למה הם עברו? מה שעובד חבל לשנות
- הם עוברים כדי להגדיל את השכר כמו בכל מקצוע (ל"ת)אריק 18/04/2023 19:21הגב לתגובה זו
- איתי ממן 06/07/2023 19:12לא עוברים רק בגלל הכסף יש עוד הרבה סיבות אחרות כמו מה שקרה עם מסי גם כשהו עבר מפריז וגם כשהו עבר מברצלונה ויש עוד הרבה סיבות
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
