יואב שטרן מננו דיימנשן - תחזיר את הכסף למשקיעים ולך הביתה
מספיק שהוא יסגור את החברה המפורקת הזו כדי שהמניה תהיה שווה פי 2. זה התפקיד של מנהלים , להציף ערך. אבל שטרן דואג לעצמו ולהנהלה המקורבת. ההנהלה הנוכחית רוצה בכל מאודה לשמור על הקיים - להתפרנס בגדול בשוטף, להמשיך לחלום, ובעיקר לחיות את החיים הטובים - כסף כבוד, כוח. המשקיעים לא מעניינים אותם.
אבל נחזור לתחילת הסיפור כדי לעשות סדר - ננו דיימנשיין היא חברה כושלת שנסחרה בתל אביב ונזקקה לרחמי המשקיעים שכל פעם הזרימו מיליונים בודדים כדי לתת לה צ'אנס. בסוף החליטו בננו שמכיוון שהמשקיעים בישראל כבר לא ישימו כסף, כמה פראיירים עוד אפשר למצוא ובטענה שלא מבינים אותם ואת הטכנולוגיה בארץ, הם ירשמו ברישום כפול בחו"ל וימחקו את המניות בארץ. הם צדקו - האמריקאיים הרבה יותר פראיירים וכך מכישלון טכנולוגי ופיננסי, הם הפכו לאחד מהחברות הישראליות העשירות ביותר.
הם קנו חברות בתחום שהביאו אותם להכנסות של כמה עשרות מיליונים וזה עלה השנה לכיוון ה-40 מיליון דולר. בשורה התחתונה הם עדיין מפסידים תפעולית, אבל הם מספרים לשוק שהם עשו הכל בכוונה מראש, תוכנית גאונית של גיוס כספים מאסיבי כי הם ידעו שהמחירים ירדו ואז הם יקנו חברות בזול. לא סתם חברות - יואב שטרן רוצה את סטרטסיס. למה שבעלי המניות של סטרטסיס ירצו את שטרן? הם לא רוצים. הוא פיננסייר מוצלח, אבל בתחום המדפסות הוא לא באמת נחשב.
- ננו דיימנשן מדווחת על תכנית רכישה עצמית בסך 150 מיליון דולר
- אחרי ששרף למשקיעים מאות מיליונים - יואב שטרן הודח מננו דיימנשן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז אחרי שהמניה נפלה ב-80%, למחיר שמבטא חצי מהכסף בקופה ובמניות סטרטסיס (נננו רכשה 14% מהמניות בשוק), קיבלו בננו סטירה מצלצלת. משקיעים דרשו הצפת ערך. הם רכשו מניות במטרה לשנות את הדירקטוריון. בראש הקבוצה - קרן מרצ'ינסון. זו לא קרן שהייתם כנראה משקיעים בה באופן ישיר, יש לה רקורד בעייתי והסתבכות עם החוק. אבל, האם שטרן עדיף? שטרן מתאבד על הכסף של המשקיעים, מפסיד מאות מיליונים בהצעת רכש במחיר מופרז, הכל לשמר את הכסף, כוח, כבוד. שטרן צריך ללכת הביתה, יותר נכון - לעוף הביתה. אז גם קרן מרצ'ינסון היא לא וורן באפט, רחוק מזה. אבל המטרה שלה להציף ערך. "הם לא רוצים להציף ערך, הם יקחו את הכסף לעצמם", אומרים שלא לציטוט מקורבים וגורמים בחברה ואז אני אומר להם - "אתם נכשלתם, תנו לאחרים לנסות או וזה הכי טוב - תחזירו את הכסף למשקיעים".
המחיר של המניה בשוק הוא סביב 2.5 דולר כשהיום המניה נופלת 10% לשווי של כ-700 מיליון דולר, בעוד כאמור יש 1.5 מיליארד דולר במזומן ובמניות. המשמעות היא שחלוקת הכסף בקופה שזה בעצם להחזיר למשקיעים חלק מההפסד שנגרם להם, תעלה את המניה ב-100%. שטרן צריך לעשות זאת, אם לא באופן מלא, באופן חלקי, אבל משמעותי.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
שטרן בחר לאבד ערך דרך ניסיון לרכישת סטרטסיס בסכום עודף של חצי מיליארד דולר ממחירה בשוק. סטרטסיס היא אחת מהמובילות בתחום וכדי לרכוש אותה צריך להציע פרמיה. ננו רכשה מניות בשוק במחיר של 13-14 דולר והציעה לרכוש ב-18 את כל המניות.
דירקטוריון סטרטסיס סירב, שטרן העלה את התמחור ל-20.05 דולר. משהו בסגנון נבזבז את כל הכסף בקופה, אפילו קצת יותר, נפסיד על היום הראשון את הפרמייה שהיא מעל חצי מיליארד דולר (כי המחיר עלה), אבל זכינו בפיס. יש לנו חברת ענק, נמשיך למשוך משכורות ענק, נמשיך לפרנס את ההנהלה בסכומים נאים. למה בעצם? נניח שננו רוכשת את סטרטסיס, מי צריך את ננו ואת שטרן, המנהלים של סטרטסיס יודעים מה הם עושים, הרבה יותר טוב משטרן.
בקיצור, יש כאן תאוות בצע וחוסר יכולת להכיר במציאות. המשקיעים יודעים שיש ערך גדול במניות החברה, אבל הם יודעים שיש את יואב שטרן שמפחית את הערך וכך המניה לא מתרוממת.
שטרן מצד אחד לא מוכן לדבר עם תקשורת לציטוט, אבל מצד שני הוא מפרסם סרטוני ווידאו בו הוא תוקף אותנו על הביקורת נגדו (צפייה חובה). הווידאו מדבר בפני עצמו, אבל אם אתם צוחקים-תמהים, אני רוצה להגיד לכם שהבדיחה היא על חשבונכם. שטרן הוא אשף פיננסי מהולל.
עכשיו הוא מבין שסטרטסיס לא סופרים אותו, כנראה גם אם הוא יציע מספרים גבוהים יותר, אז מה הוא עושה? הוא יציע לרכוש מניות מבעלי המניות של החברה כדי להגיע לשליטה וזאת במחיר של 18 דולר. המטרה - 51%. שטרן מעביר מסר רשמי להנהלת סטרטסיס - אם לא תדברו איתי נקנה מהציבור. "שני המסלולים שנדונו, יספקו ערך מיידי וודאי בפרמיה משכנעת לבעלי המניות של סטרטסיס" אומר שטרן רק חבל מאוד שהוא לא מציף ערך בבית - לבעלי המניות שלו.
- 22.יואב שטרן הוא אפסססס ופושע גנב (ל"ת)רונה 20/06/2023 15:26הגב לתגובה זו
- 21.קרני 20/06/2023 15:19הגב לתגובה זויצא לי להכיר אותו ולעבוד איתו שנים - מדובר באדם רשע שאיןכמובו, בריון עלוב ומננהל מהגרועים שיש בעולם. משקיעים יקרים הכסף שלכם אבוד
- 20.דניאלה רייסין 06/05/2023 08:52הגב לתגובה זואין לך הבנה בסיסית 101 בכלכלה ובשוק ההון. אתה סותר את עצמך. אין לי קשר או היכרות עם החברה אבל המהלכים שציינת הם מהלכים קוהרנטיים ונכונים לחברה שגייסה כסף. כתבה מגמתית בלי דיוק של עובדות שבמינימום הייתי מצפה מכתב כלכלי. קצת מקצועניות ולא שטחיות כנראה עבר מהעולם ומהאתר.
- 19.בת אל 10/04/2023 20:18הגב לתגובה זולעשוק את הציבור החילוני
- 18.הכל ענין של תיזמון 09/04/2023 02:13הגב לתגובה זואם אכן אנחנו בנקודת השפל, והבורסה אכן תמריא ברבעון הבא (=בהנחה שהאינפלציה תראה סימני ריסון), אז כל הקלקולציות ישתנו
- 17.אלי 08/04/2023 16:08הגב לתגובה זוצדיק
- איש צדיק (ל"ת)יהווית 09/04/2023 20:42הגב לתגובה זו
- 16.מאיר 08/04/2023 15:48הגב לתגובה זובזמן שהמניה הפסיקה להיסחר בארץ והתחילה להיסחר בחו"ל הייתה לי הזדמנות לברוח מהמניה ומהניהול התמוהה. כבר בארץ פניתי שיבדקו, אך לא נעשה כלום
- 15.ארקדי 07/04/2023 02:16הגב לתגובה זוזו זכותך יהודי יקר
- יחזקאל 09/04/2023 17:08הגב לתגובה זויצליח בכל דרכיו הצדיק
- מריו 08/04/2023 14:23הגב לתגובה זואיש ישר
- 14.משה 06/04/2023 21:34הגב לתגובה זוצריך להעיף אותו לכל הרוחות.גורם נזק עצום למשקיעים
- 13.טל 06/04/2023 15:44הגב לתגובה זומסתתר בקבוצה "פיננסר" נוסף שעשה תרגילים בבורסה עוד בתפקיד בקבוצת כלל. יתכן שהוא מנחה את שטרן.
- הנצ 06/04/2023 21:34הגב לתגובה זואיש אחד חכם ומוצלח היה בקבוצת כלל קראו של יצחק שרם ! האם זה הוא? שני אנשי טפוחיו שהיו צוות מוצלח היו אהוד ליבמן ויאיר פודים 1 האם זה אחד מהם ?
- 12.משקיע 06/04/2023 14:35הגב לתגובה זוהעיקר לשמר את המשכורת המטורפת שלו ואת הכסא לך הביתה ויפה שעה קודם
- 11.כמו שנדפקו שורטי המדדים ככה המשקיעים (ל"ת)עודד 06/04/2023 14:22הגב לתגובה זו
- 10.הנצ 06/04/2023 12:16הגב לתגובה זוהאם יש בסביבתו מישהו בשם ירון איתן ? האיש שחברה שניהל בשם גיאוטק גייסה בערכים נומינליים 750,000,000$ לפני כ-20 שנה עם יתרון טכנולוגי על מוטורלה שהתקבל מרפאל, תדרים שנרכשו בזול! גרג מקאו הגיע והיה מוכן להשקיע כ-200-250 מיליון דולר ולהפוף ליו"ר החברה - האיש שהקים את סלולאר 1 בארה"ב ומכר אותה אז לAT&T אך ירון איתן לא פינה הכסא בגלל האגו שלו ומשם הלך לקוואלקום ! גיאוטק נמחקה והכספים ירדו לטמיון וראו איפו קואולקום היום !!! שטרן לך הביתה ביחד עם כל הגאונים בתרגילים פיננסים - שחרר שחרר את קרנות הכסף
- 9.אני אנוכי ועצמי 06/04/2023 11:27הגב לתגובה זו1) הוא מציע לקנות את סטרטסיס במכפיל הכנסות של 2, שזה מחיר מדהים לחברה כזאת מבחינת הקונה, בנוסף צריך להוריד מהמחיר מעל 300 מיליון שהם מחזיק במזומן 2) כן, נאנו צנחה מהשיא בצורה קיצונית, אבל אתה יודע מי עוד צנח בשיעורים דומים? סטרטסיס, ו-DDD, ובערך כל חברה אחרת בתחום התלת מימד אז להפיל 100% מהאחריות על יואב זה קצת מטומטם 3) את הכסף שלו שטרן לא גייס ממשקיעים קטנים אלא מהגדולים שבגדולים והם לא משחררים כסף סתם והוא מראש אמר להם שיקחו כמה שנים עד שהחברה תגיע למקום טוב מספיק מבחינה טכנולוגית 4) כל הרכישות של החברה עד היום נותנות ביצועים טובים וממשיכות לצמוח, חלקן כבר רווחיות 5) תן גילוי נעות על זה ששילמו לך לכתוב את הכתבה הזאת או שקנית במחיר גבוהה ועכשיו אתה רוצה להציל את עצמך
- הנצ 06/04/2023 21:37הגב לתגובה זואכן טוב עשית לתקן העובדות בתקווה שזה לא היה מכוון - כלומר יק ניוז! אזור לפרסם מיגע מגמתי ולא מקצועי !!
- מודאג 06/04/2023 21:30הגב לתגובה זוזו מתודולוגיה מומצאת שנועדה להצדיק שווי מנופח
- dw 06/04/2023 17:59הגב לתגובה זוOK. אז אפשר כיום לקנות את עלבד לפי מכפיל מכירות של... 1/10. במילים - עשירית. מוכרים במיליארד 400, שווים 140 מלשח.
- 8.רן 06/04/2023 08:20הגב לתגובה זוגם שנבחרו בארץ, חגיגת משכורות, מסיבות, בזמן שהחברה הפסדית. ואז כל פעם גיוס הון בדיסקואנט על השוק, גיוסים שלא לצורך שפעם אחר פעם ריסקו את המניה.
- 7.מעניין מאוד. תודה. (ל"ת)הקורא 06/04/2023 05:06הגב לתגובה זו
- 6.אמיר 05/04/2023 23:58הגב לתגובה זוהוא לא אשף פיננסי. בשוק של היום לא היה מגייס שקל
- 5.סטרטסיס לא ימכרו בפחות מ 51 דולר למניה (ל"ת)אסף 05/04/2023 23:37הגב לתגובה זו
- 4.שאלה לאבישי 05/04/2023 23:07הגב לתגובה זוהם גבו ממני הוצאות עבור צד ג עשרות רבות של דולרים וזאת אחרי שמכרתי את המניה למה????
- גם לי זה הברוקר של ADR לא הם - הבנק החזיר לי (ל"ת)גידי 06/04/2023 11:29הגב לתגובה זו
- 3.דייג 05/04/2023 22:11הגב לתגובה זובממוצע מניות במעל 18 דולר.תאוות הבצע שלו תגרום להשמדת המזומן בקופה.מאיפה הוא יביא כסף להצעה האחרונה? אין לו מספיק מזומן.הקרן הקנדית חייבת לנסות דרך בית המשפט להדיח אותו ואת שאר חברי הדירקטוריון. במקום להציף ערך למשקיעים הוא ממשיך לגרום להם הפסדים
- 2.האיש צריך לעוף לכלא! לא הביתה, לכלא. הפר כל חובת נאמנות (ל"ת)אזרח משקיע שברח משם 05/04/2023 19:56הגב לתגובה זו
- 1.אדיר משה 05/04/2023 19:40הגב לתגובה זובתור אחד שהשקיע במניה לפני כשנתיים שהם עוד היו 12-14 דולר אני חייב לציין שכל מה שרשמתם אמת ואין ספק שהחברה עצמה היא תרמית אחת גדולה ולעשות עסקים זה בטח לא המניע שלהם ושל היושב בראש מקווה שאנשים ידעו לזרוק את המניות שלהם בזמן כי עושה רושם שלבעלים נוח ממשיכה של משכורות תחת החברה והר הכספים שהוא יושב עליהם
- אחד שיודע 06/04/2023 12:23הגב לתגובה זוהחברה שנסחרה בבורסה הישראלית המוצר שלה לא עבד ובכל זאת הבעלים שיווקו באגרסיביות וציבור שלם הפסיד את כספו כולל קרנות . הבעלים משכו את הכסף והצעבור הפסיד . חבר. שהתחילה כשלד בורסאי והמשקיעים הראשונים כמו בפירמידה עשו סיבוב פי 10 עד 20 על המשקיעים .ננו דיימנשיין עשתה מהפך בשלוש שנים האחרונות וקנתה חברות כדי להראות הכנסות . מה שאף אחד לא הבין שהמכונה שלה מייצרת מעגלים מודפסים לאב טיפוס ולא לייצור סדרתי לכן הכדאיות הכלכלית והחזר על ההשקעה אינו ריאלי.כצה חברות בעולם זקוקות למכונה כזו 200 אולי ולכן אין לזה שוק . המלחמה היחידה זה על 1.5 מיליארד דולר ולא על הטכנולוגיה .
- דייג 05/04/2023 22:12הגב לתגובה זווהחברה תרוויח יותר.חבל שהוא משמיד את כל המזומן
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
