אוטונומו נכשלה ועכשיו מתמזגת לחברת שירותי גרירה - באפסייד על המצב שלה בשוק
חברת אוטונומו הישראלית של בן וולקוב, שפיתחה זירת מסחר למידע שנאסף מכלי רכב מחוברים, משלימה עם הכישלון העסקי שלה ומתמזגת בעסקת מניות עם חברת שירותי הגרירה Urgently, חברה שיש לה אפליקציה לשירותי גרירה וטיפול בכלי רכב שנתקעו. אוטונומו תהפוך בפועל להיות חברה בת של Urgently ובעלי המניות של אוטונומו יקבלו 33% ממניות החברה המשותפת, שתיסחר תחת סימול חדש - ULY. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של 2023. לא נמסר הרבה מידע על המיזוג רק שההכנסות של Urgently לשנת 2022 צפויות להיות יותר מ-185 מיליון דולר וכי מדובר בגידול של 25% ביחס להכנסות שנה קודם לכן. מה זה אומר על רווחיות? לא הרבה.
"המיזוג המוצע ייצור פלטפורמה מקצה לקצה לדור חדש של שירותי ניידות וחוויות עבור חברות ביטוח, תחבורה, השכרה ולקוחותיהם. המיזוג יוצר הזדמנויות הכנסה משמעותיות במכירות צולבות וחיסכון בעלויות" כך נמסר מהחברות. בפועל, המשמעות היא שאוטונומו הופכת מחברת טכנולוגיה לענף בתוך חברת שירותי גרירה לכלי רכב. לא ממש טכנולוגיה.
ובכל זאת, המשקיעים שזיהו בזמן את העובדה שאוטונומו נסחרת מתחת למזומן - אחרי הנפילה של 95% במניה ואחרי שפיטרה חצי מהעובדים - היו יכולים לעשות כאן כסף גדול - הצגנו כאן את הניתוח לפני מספר חודשים, כאשר אוטונמו נסחרה במחיר של 20 סנט למניה. מאז היא זינקה ל-50 סנט למניה, אבל עדיין היא נסחרת לכאורה מתחת למזומן. החברה טרם פרסמה את הדוחות לרבעון הרביעי (היא תדווח ביום רביעי הקרוב, ה-15 בפברואר), אבל נכון לרבעון השלישי היו לה בקופה 134 מיליון דולר וסך הנכסים עמד על 163 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לשווי של 70 מיליון דולר אתמול בשוק. כלומר - גם עכשיו היא נסחרת עדיין נמוך משמעותית מהמזומן.
לא ידוע עדיין מה יהיה השווי של החברה הממוזגת אבל סביר מאוד להניח שבמיזוג הנוכחי המזומן נלקח בחשבון ושהחלק של אוטונומו (33%) במיזוג הוא מעל המזומן - מה שאומר שיש כאן הצפת ערך, בהנחה שהמיזוג יושלם.
- אוטונומו זינקה אחרי צעדי התייעלות; הכפילה את מחירה בפחות מחודשיים
- מייסד ניקולה הונה את המשקיעים - צפוי לשבת שנים בכלא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין המשקיעים ב-Urgently נמצאות חברות רכב כמו BMW, פורשה, יגואר, לנד רובר, וגם - American Tire Distributors, Iron Gate Capital וכן אמרלד Technology Ventures. "עם למעלה מ-1.7 מיליארד כלי רכב מחוברים שצפויים להיות על הכביש בעשור הקרוב, החברה המשולבת תשרת שווקי ניידות בהיקף כולל של יותר מ-100 מיליארד דולר" הבטיחו החברות בהודעת המיזוג. "על ידי קבלת אותות רכב מחובר ישירות לפלטפורמת הסיוע הניידות של Urgently, החברה תהיה ממוקמת להפוך את תעשיית סיוע הדרכים הוותיקה מכזו המספקת סיוע תגובתי לאחר כשל מכני לכזו שמספקת יותר ויותר מרווחים גבוהים יותר, צורות סיוע פרואקטיביות ומונעות".
בדוחות לרבעון השלישי של 2022 אוטונומו דיווחה על הכנסות של 2 מיליון דולר, לעומת 0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 היא הכניסה 4.9 מיליון דולר וכצפוי, רחוק מאוד מהתחזיות של החברה עצמה שצפתה כי תרשום הכנסות של 24 מיליון דולר בשנה שהסתיימה וכמעט 100 מיליון דולר בשנה הקרובה.
- הפד נכנס ל-2026 מפולג: אינפלציה עקשנית, שוק עבודה מתקרר ויו"ר חדש באופק
- למרות ההבנות: סין ממשיכה להגביל חומרי גלם קריטיים לתעשייה האמריקאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בכל מקרה, במקביל לעלייה בהכנסות, ההפסד התפעולי על בסיס NON-GAAP של החברה זינקו ל-13.4 מיליון דולר, ברבעון המקביל ההפסד עמד על 9.1 מיליון דולר.
צבר ההזמנות של אוטונומו עומד נכון לסוף הרבעון על 4.8 מיליון דולר, מתוכו 2.2 מיליון דולר היו ברבעון האחרון.
יצוין כי מאז תחילת 2021 אוטונמו ביצעה כמה רכישות. באוקטובר לפני יותר משנה רכשה החברה את ניורה ובחודש פברואר האחרון רכשה את The Floow, ספקית תוכנה כשירות (SaaS). גם הרכישות הללו צפויות להיכנס לתוך החברה הממוזגת.
- 2.קובי 10/02/2023 17:03הגב לתגובה זוקראתי את הכתבה מלפני כמה חודשים וקניתי. תודה לכם
- 1.לאן גוררים אותה? (ל"ת)Lol 10/02/2023 14:14הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים
אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.
גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.
המיקוד עובר לחלל
מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.
בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.
- ניצחון למאסק: בית המשפט העליון החזיר את חבילת השכר ההיסטורית של טסלה
- אילון מאסק, הנפקת ספייסX ומניית טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.

