חומוס
צילום: רותם ליברזון

מבצע "גרגיר הזהב" של עובדי מע"מ: 120 מיליון שקל נגבו מפלאפליות וחומוסיות

בנוסף נערכו פעולות גבייה ואכיפה אצל 1,661 עוסקים מענפים שונים; מ-1,250 עוסקים נגבו כ-120 מיליון שקל, ו-112 כלי רכב עוקלו עד להסדרת תשלום
דור עצמון | (9)

בשבוע האחרון יצאו משרדי מע"מ בכל רחבי הארץ למבצע "גרגיר הזהב", כשהם מגובים בנציגים של משרדי מס הכנסה ושוטרים. חלק אחד של המבצע התמקד בפלאפליות וחומוסיות ברחבי הארץ, צפון מרכז ודרום, במטרה לבדוק את סבירות הדיווח, רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום תקבולים והחוק לצמצום השימוש במזומן. בסך הכל נערכו 168 ביקורות.

בנוסף נערכו פעולות גבייה ואכיפה אצל 1,661 עוסקים מענפים שונים. מ-1,250 עוסקים נגבו כ-120 מיליון שקל, ו-112 כלי רכב עוקלו עד להסדרת תשלום. נכון למועד כתיבת שורות אלו, 7 רכבים שוחררו לאחר שהוסדר חובם. בנוסף, בוצעו 54 עיקולי אשראי שלאחריהם מרבית העוסקים הגיעו להסדיר את חובם.

במהלך המבצע הגיעו המבקרים לדוכן פלאפל בפתח תקווה. הביקורת נערכה בעקבות חשד כי בעל הדוכן אינו מדווח כראוי על הכנסותיו. לאחר תצפיות מוקדמות נערכה קניית ביקורת, שגם לאחריה בעל הדוכן לא רשם את הקנייה בשום מקום. לאחר שהזדהו בפניו עובדי רשות המסים, אמר בעל הדוכן שהוא מנהל רישום פרטי בבית על הכנסותיו, ומסר מידע שגוי או סירב לענות על שאלות נוספות. במקרה אחר, בעסק מוכר למכירת חומוס בנתניה בוצע חיפוש בעסק בליווי שוטרים ואותרו ליקויים בניהול הספרים. במהלך הביקורת התגלה כי אין קופה רושמת בעסק. לשאלה מדוע אין לו קופה ענה: "בקרוב אני אשים קופה... חודש חודשיים".

במקרה אחר הגיעו המבקרים לחנות בעכו, בשעה שבעל העסק לא היה נוכח במקום. אביו והעובדים בחנות סירבו לשתף פעולה, לא הסכימו לפתוח את הקופה, הורידו את השאלטר של החשמל ולפיכך עובדי רשות המסים נאלצו לבצע ביקורת ידנית בלבד. במהלך הביקורת הידנית שהתבצעה בקופה התגלה כי ישנם פערים בין רישום ההכנסות לבין הכסף המזומן שנמצא בקופה.

בכל המקרים המוזכרים הועברו תיקי העוסקים להמשך ביקורת מעמיקה במחלקת הביקורת והשומה במשרדי המע"מ האזוריים. 

במסגרת המבצע נערכו אף פעולות גבייה ואכיפה נרחבות. באחת מהן נמצא עוסק מפתח תקווה שנהג לצבור חובות רבים שאותם הוא אינו משלם. לאחר שרכבו עוקל על ידי ההוצאה לפועל, הגיע העוסק למשרדי מע"מ והסדיר תשלום חוב של 50,000 שקל.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אליקו 30/12/2022 15:44
    הגב לתגובה זו
    די כבר עם 50%
  • 6.
    YL 28/12/2022 08:55
    הגב לתגובה זו
    אבל................זה נגמר תארו לכם מה גורלו של עובד ציבור ש יבדוק לעומק הכנסות ב מגזר החרדי היום אגב גם מעלימי מס ערבים מ היום יכולים להיות רגועים
  • 5.
    צני 27/12/2022 15:35
    הגב לתגובה זו
    לקחת מהם הכל שיהיה מה לתת לשותפיו הקואליציונים של ביבי
  • 4.
    א-ב 27/12/2022 11:22
    הגב לתגובה זו
    עונשים כבדים ביותר קנסות ועיקולים - לא כלא מיותר ונופל על כתפי יתר האזרחים.
  • 3.
    ענישה מחמירה של שנים רבות בכלא !!!!!!!!! (ל"ת)
    יש פיתרון !!!! 27/12/2022 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מתי יטפלו במגזר החרדי? (ל"ת)
    אברמזון 27/12/2022 10:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לישובים ערביים גם הגיעו? (ל"ת)
    רון 27/12/2022 10:28
    הגב לתגובה זו
  • כגן 28/12/2022 13:08
    הגב לתגובה זו
    הם חזקים על משפחה של דוסים באיזה קראוון על גבעה שלא מעניינת אף אחד. גנץ הוא בובה על חוט.
  • לא (ל"ת)
    מפחדים 27/12/2022 10:53
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.