חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
חברת Imagen הישראלית, שפיתחה תוכנת SaaS מבוססת בינה מלאכותית (AI) אשר עורכת באופן אוטומטי אלפי תמונות בעבור צלמים מקצועיים, גייסה 30 מיליון דולר בהובלת קרן Summit Partners האמריקנית, ובהשתתפות קרן NFX המושקעת בחברה עוד משלב הסיד. ההשקעה תשמש את החברה להתרחבות וגיוס אסטרטגי של טאלנטים, לרכישות ומיזוגים ולהמשך שכלול היכולות הטכנולוגיות ושיווקן לצלמים בכל העולם.
Imagen נוסדה ביולי 2020 במטרה לשפר ולקצר את תהליכי העבודה של צלמים מקצועיים על ידי יצירת יכולת עריכה אוטומטית של אלפי תמונות שתהיה מצד אחד פשוטה ומהירה ומצד שני תאפשר לצלמים לשמר את סגנונם הייחודי, שבזכותו לקוחותיהם בוחרים בהם. בעוד שהפיתוח הטכנולוגי של תחום הצילום הדיגיטלי הגדיל בצורה משמעותית את כמות התמונות המצולמות ונאגרות, תחום עריכת התמונות נותר ברובו ידני וסיזיפי. על פי ההערכה, צלמים נדרשים בממוצע לשעתיים של עריכה לכל שעת צילום. מכיוון שלכל צלם סגנון עריכה אישי שחשוב לא פחות מהצילום עצמו, התהליך לא ניתן לאוטומציה גנרית המוצעת בפתרונות הקיימים.
"הקמנו את Imagen כדי להפוך את חייהם של צלמים לפשוטים יותר. התוכנה שלנו נעזרת בבינה מלאכותית לבטל את החלקים המתישים ביותר של תהליך העריכה תוך שמירה על היכולת של כל צלם לשמר ולפתח את סגנונו האמנותי הספציפי," אמר יותם גיל, מייסד שותף ומנכ"ל Imagen. "החברה מפנה כמויות אדירות של זמן בעבור לקוחותיה שיכול להיות מושקע בפיתוח אומנותי, עסקי וגם אישי ומשפחתי. הפתרון שלנו גם מאפשר לצלמים לשפר בצורה משמעותית את חווית הלקוחות שלהם בזכות קיצור זמן אספקת התמונות".
הטכנולוגיה של Imagen בונה פרופיל אישי לכל צלם המבוסס על עבודות עבר שלו וסגנון העריכה הייחודי שלו. ככל שהצלם מעלה תמונות רבות ומגוונות יותר, מבחינת הסיטואציות ותנאי התאורה, כך האלגוריתם נחשף ולומד יותר בחירות עריכה ומסוגל לצפות וליישם אותן בעבודות עתידיות. לאחר כל סבב של עריכות ותיקונים המערכת משתפרת ונהיית מדויקת ומהירה עוד יותר. הפתרון של Imagen חוסך עד 90% מזמן העריכה ומצמצם שעות ארוכות של עבודה ידנית לשניות בלבד.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
