ריי מכה את התחזיות: עקפה בשורה התחתונה - מתקרבת לשלב הייצור
יצרנית המרכבים התחתונים לכלי רכב REE (סימול: REE) מזנקת ב-4% אחרי דוחות טובים שהציגה הרבעון. ההפסד למניה עמד על כ-0.11 דולר, זאת לעומת צפי האנליסטים שעמד על כ-0.12 דולר למניה.
ריי, אשר מפתחת ומייצרת פלטפורמות לרכבים חשמליים, הציגה הפסד של 33.5 מיליון דולר, זאת בהשוואה ל-414.9 מליון דולר ברבעון אשתקד (בגלל ההנפקה). ברבעון השני של השנה הנוכחית הציגה החברה הפסד של 25.2 מליון דולר אשר נבע משערוך מחדש של כתבי אופציות והוצאות תפעול.
כחלק מגל ההנפקות הגדול, ביולי שנה שעברה נכנסה REE לוול סטריט לאחר מיזוג עם חברת ספאק, לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר. מאז היא הספיקה לצלול ב-96% לשווי של 148 מיליון דולר. החברה שורפת מזומנים בקצב גבוה וכעת נשארו לה מזומנים של כ-185.1 מיליון דולר. למעשה, היא נסחרת מתחת למזומן: השוק מתמחר את שווי הפעילות שלה כאפס. האם זו דווקא הזדמנות להיכנס לחברה אחרי שמחקה את השווי המנופח?
שאלה חשובה נוספת היא לכמה זמן הכסף בקופה יספיק. החברה שרפה בתשעת החודשים הראשונים של השנה 85 מיליון דולר על פעיות שוטפת, כלומר קצב שנתי של 113 מיליון דולר. המשמעות: תוך שנה ייגמר לה הכסף בקופה - והחברה אף רומזת שהיא תצטרך לגייס כסף, שכן תשקיף המדף שלה נכנס לתוקף ומאפשר לה לגייס עד 200 מיליון דולר באג"ח ומניות.
- משווי של 3.6 מיליארד דולר להערת עסק חי וסיכוי טוב לחיסול הפעילות
- משווי של 3.6 מיליארד דולר ל-80 מיליון - REE מתרסקת אחרי גיוס בדיסקאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, דיווחה החברה על השלמת הקמת מרכז הייצור וההרכבה הראשון באנגליה, שצפוי להגיע לכושר ייצור של 10,000 כלי רכב עד סוף השנה. החברה השלימה את התקנת כלל ציוד הייצור, ומבצעת את הבדיקות וההכנות הנדרשות לתחילת ייצור סדרתי בחציון השני של 2023 .
דניאל בראל, מייסד שותף ומנכ"ל REE: "הזמנות הנוספות שאנו צופים לקבל בחודשים הקרובים, משקפות את אמון מובילי השוק בטכנולוגיה שלנו, ולא פחות חשוב, ביכולתנו לספק את הרכבים שלנו בזמן ובאיכות גבוהה.בימים בהם לאירועים מקרו-כלכליים גלובליים השפעה מהותית על תעשיית הרכב, חשוב להדגיש כי אנו ממשיכים להציג משמעת תפעולית ופיננסית קפדנית. אנו מאמינים כי יצרנו מיצוב חזק בשוק הרכבים המסחריים באמצעות ערוצי שיווק ייחודיים, ואנו צופים המשך ביקוש גבוה לכלי הרכב החשמליים שלנו."
ומה לגבי התחזיות הגבוהות בצורה קיצונית מאוד של החברה?
היתרון (שבהמשך הפך לחיסרון) הוא שחברות שמתמזגות עם ספאק יכולות לעקוף את הרגולציה ולפרסם תחזיות, מה שחברה שנכנסת לבורסה בדרך המלך, של IPO, לא יכולה לעשות. אז על פי הצפי של REE, היא צופה הכנסות של 344 מיליון דולר בשנת 2023, לא פחות מ-2.7 מיליארד בשנת 2024, סכום מדהים של 5.7 מיליארד בשנת 2025 ואם זה לא מספיק יומרני - אז החברה מדברת על 10.4 מיליארד דולר בשנת 2026.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
תחזית ה-EBITDA של החברה היא ל-275 מיליון דולר בשנת 2024, המשך זינוק ל-904 מיליון דולר בשנת 2025 ואחר כך 1.7 מיליארד בשנת 2026. מדובר כאן בשיעורי צמיחה של אלפי אחוזים, ויומרנות גבוהה מאוד.
בראיון לביזפורטל ביום ההנפקה התייחס מנכ"ל החברה דניאל בראל לתמיהה שהבענו על התחזיות הגבוהות מאוד של החברה ואמר: "בוודאי שאני מאמין שנצליח. אוי ואבוי לנו אם לא. אנחנו נהיה אינטל של עולם הרכב".
- 2.האויר שנמכר יתגלה כדליל מאוד (ל"ת)Lol 19/11/2022 20:32הגב לתגובה זו
- 1.Pooping PoPo 18/11/2022 10:20הגב לתגובה זוהפסידה כמה מיליונים פחות ...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
