מכירות הרכבים של ג'נרל מוטורס גדלו ב-24%; 555 אלף רכבים נמסרו
עם סיום הרבעון השלישי של השנה, יצרניות הרכב מדווחות על המסירות הרבעוניות. טסלה TESLA INC מסרה 343,830 רכבים, שיא מבחינתה וזינוק של 42% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. אך בשל פספוס של תחזיות האנליסטים שצפו מסירות של 357 אלף רכבים, היא נופלת במסחר הרציף.
ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS לעומת זאת, עולה ב-3%. היא הודיעה כי ברבעון השלישי היא מכרה 555,580 רכבים, לעומת 447 אלף ברבעון המקביל בשנת 2021, כך שמדובר בצמיחה של 24% בהשוואה לתקופה המקבילה. לצמוח בשיעורים דו ספרתיים תוך כדי שסך המסירות גדול, זה קשה. בנוסף, הנתון מגיע בהתאמה לתחזיות האנליסטים שצפו צמיחה של בין 21% ל-25%.
ג'נרל מוטורס אמרה כי היא מתכננת להגדיל את הייצור של שברולט בולט EV ו-EUV, זאת לאחר שאותם רכבים רשמו את המכירות הרבעוניות הטובות ביותר אי פעם, ג'נרל מוטורס מכרה 14,709 יחידות של דגמי הבולט ברבעון האחרון, פי 3 מהרבעון המקביל. על רקע הביקוש, היא מתכננת להגדיל את ייצור הדגמים הללו מייצור של 40 אלף בשנה, ליותר מ-70 אלף בשנת 2023.
יצרנית הרכב הגדולה תקווה להמשיך את מומנטום מכירות הרכבים החשמליים שלה לתוך שנת 2023, המודלים של הרכבים החשמליים כמו שברולט סילברדו, בלייזר ו-Equinox ימשיכו להימכר במחירים נוחים יחסית. מחיר ה-Equinox אמור להיות בסביבות 30 אלף דולר, מחיר נוח לאדם שרוצה להיכנס לעולם הרכבים החשמליים, שתופס תאוצה.
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- ענקית הביטוח מתמוטטת והמשקיע שהופך למיליארדר מקריסת הבנק המרכזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'נרל מוטורס - בין יצרניות הרכב הגדולות בעולם, בצירוף ליצרניות רכב גדולות אחרות ייצרו 3.4 מיליון רכבים ברבעון האחרון, ירידה מינורית של 1% בהשוואה לרבעון המקביל.
על פי הדיווחים, רוב יצרניות הרכב עדיין ממשיכות להתמודד עם בעיות שרשרת האספקה, החל בתחום המוליכים למחצה, ועד למחסור בסוללות. מלאי ג'נרל מוטורס לרכבים מוכנים עמד על 359,292 כלי רכב, כולל יחידות שנמצאות בתהליך מסירה. עלייה של 111 אלף יחידות בהשוואה לרבעון הקודם.
עוד חברות שידווחו על מסירות רכבים
לי אוטו LI AUTO INC הסינית דיווחה על מסירות של 11,531 חודשיות אלף כלי רכב, וזאת טוב מהתחזית של החברה עצמה, שהורידה את התחזית רק לאחרונה וצפתה כי תמסור 10,500 כלי רכב בסין.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
חברת ניו NIO INC מסרה בסך הכל ברבעון השלישי 31,607 כלי רכב, עליה של 29.3% לעומת שנה שעברה ועליה של 26% לעומת הרבעון השני, אבל נמוך ממוצע האנליסטים לכ-32 אלף מסירות. בחודש ספטמבר ניו מסרה 10,878 כלי רכב, עליה של 2.35% לעומת השנה שעברה, ו-1.9% לעומת 10,677 בחודש אוגוסט.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
