אודיוקודס עמדה בציפיות הרווח וההכנסות; השאלה מה יהיה בהמשך?
חברת אודיוקודס 0.73% הדואלית (סימול: AUDC), ספקית רשתות קול מתקדמות ופתרונות עיבוד מדיה לסביבת עבודה דיגיטלית, מפרסמת דוח פושר לרבעון השני. החברה דיווחה על רווח Non-GAAP למניה של 0.34 דולר (6.93 מיליון דולר בסך הכל) ובשורה העליונה על הכנסות של 68.36 מיליון דולר (גידול של 12.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד). התוצאות פושרות, כשבינתיים המניה מאבדת גובה.
ההכנסות הרבעוניות משירותים הסתכמו ב-27.8 מיליון דולר, גידול של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 65.1% (כ-44.5 מיליון דולר), שיעור הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם ב-11.6%. החברה תחלק דיבידנדים בסך 0.18 דולר למניה בתאריך 31.8.22 (לפי התאריך הקובע ה-17.8).
ברבעון הראשון הציגה אודיוקודס דוחות מעורבים כאשר החברה הכניסה 66.4 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים ל-66.2. הרווח המתואם על בסיס Non-GAAP עמד על 0.33 ד' למניה - נמוך מצפי האנליסטים שעמד על 0.36 ד' למניה.
מניית אודיוקודס הישראלית ירדה מתחילת השנה ב-26% למחיר של 79 שקל המבטא שווי של 2.6 מיליארד שקל. מכפיל הרווח של החברה הוא כ-16-18.
לחברה מזומנים נטו של כ-480 מיליון שקל (138 מיליון דולר). מדובר על ירידה של כ-20% במזומנים בחצי השנה האחרונה בשל רכישת מניות עצמית ודיבידנדים.
שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס אמר על רקע פרסום הדוחות: "חווינו ברבעון ביקושים גבוהים למוצרים ולשירותים שלנו הנובעים מצמיחה של שווקי ה-UCC וה-CX והאצת המעבר למוצרי תוכנה ושירותים מנוהלים. המכירות לארגונים בסביבות Microsoft צמחו ביותר מ-20% בהשוואה לאשתקד, והמכירות בסביבות Zoom Phone צמחו במעל ל-50%. ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) מהשירותים המנוהלים AudioCodes Live ל- Microsoft Teams, המשיכו לצמוח והגיעו ל-24 מיליון דולר, גידול של 100% בהשוואה לאשתקד. התחלנו במספר פרויקטי Live בהיקף של שבע ספרות ברבעון השני, כאשר הערך הכולל של החוזים (TCV) עולה על 60 מיליון דולר".
- אופנהיימר בהמלצה על אודיוקודס עם מחיר יעד של 12 דולר
- "אני מעריך שהמניה תעלה ב-50%-100%" - מנכ"ל אודיוקודס שולח אתכם לרכוש את המניה - הנה הסיבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בפלח השוק של חווית הלקוח (CX) ראינו התאוששות יפה ברבעון עם גידול של יותר מ-20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד הנובע מהמעבר המתמשך של מרכזי השירות לענן וסביבת הוצאות בריאה יותר. ההכנסות משירותים צמחו ביותר מ-20% בהשוואה לאשתקד, בעיקר משירותים מקצועיים ושירותי AudioCodes Live מנוהלים, והגיעו לרמה של יותר מ-40% מסך הכנסות החברה".
"למרות סביבת מאקרו לא וודאית, אנו ממשיכים לפעול בהתאם לתוכניות שלנו ושולטים במבנה ההוצאות של החברה. אנו מזהים הזדמנויות חדשות בשווקי הליבה שלנו, ומנצלים את היצע הטכנולוגיות והפתרונות אותם אנו מציעים לבסיס לקוחות החברה ב-F500, ולכן אנחנו נחושים להגדיל את השקעותינו במו"פ ובגיוס הון אנושי. למרות שאנחנו עדיין מושפעים משיבושים בשרשרת האספקה, אנו מאמינים כי מדובר בתופעת קצרת טווח אשר תדעך ברבעונים הקרובים. אנחנו חווים גידול במכירות של יישומים הקשורים לקול בחטיבת ה Voice AI ואנו צפויים להשיק מספר מוצרים ושותפויות בתחום זה במחצית השנייה של השנה".
- 3.מוזר שהמניה יורדת למרות שהדוח היה טוב !!!!!!! (ל"ת)אאא 02/08/2022 16:35הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 02/08/2022 14:38הגב לתגובה זוכשל שוק רציני.אחת החברות שלדעתי הכי קרובה לאקזיט.במוקדם או מאוחר מר ביל גייס ישכיל להוריד אותה מהמדף.לא מוכר כלום ממנה יקח כמה זמן שיקח אני בטוח בדעה שלי ואני פועל לפי זה.
- 1.ינשוף 02/08/2022 13:43הגב לתגובה זוהחברה כמעט לא נפגעה למרות ההאטה עם קצב צמיחה יפה תעבור את ה 30דולר עד סוף 2022
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
