בני עייש
בני עייש

בני עי"ש תגדל פי 4, הסכם גג בהיקף תקציבי של 1.7 מיליארד ש'

משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ומשרד הפנים חתמו עם המועצה המקומית בני עי"ש הסכם גג הכולל בנייה של 5,200 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 440 אלף מ"ר
גיא טל | (7)

אתמול (26.7) נחתם הסכם הגג הכולל בנייה של כ-5,200 יחידות דיור בקרקע מדינה בתחום המועצה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-440 אלף מ"ר, שנועדו לייצר איזון כלכלי למועצה.  

על פי ההסכם שהוביל משרד הבינוי והשיכון, יחד עם משרד האוצר ומשרד הפנים, במהלך השנים 2022-2024 ישווקו במועצה המקומית בני עי"ש כ-5,200 יחידות דיור וכן שטחי מסחר ותעסוקה, במסגרת תכנית תמל/1079 שבתוקף.  

הסכם גג בני עי"ש צפוי להכפיל את כמות התושבים במועצה פי ארבעה, יחס חסר תקדים בהסכמי גג. בהתאם, גובש מתווה שיתוף פעולה ייחודי בין המועצה המקומית, משרד הבינוי והשיכון, משרד הפנים ומשרד האוצר, המבטיח את תהליך הפיתוח הארגוני וקליטת התושבים במועצה, וכן מייצר משאבים ייחודיים למועצה ליצירת איזון כלכלי ונכסים מניבים.  

כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-1.7 מיליארד ₪, מתוכם כ-1.5 מיליארד ₪ עבור עבודות פיתוח תשתיות, והיתרה למוסדות ציבור ותשתיות ותיקות ("ישן מול חדש").  

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "הגדלת היצע הדירות הינו יעד מרכזי של משרד הבינוי והשיכון, ואני מברך על השותפות של המשרד, משרדי הפנים והאוצר עם המועצה המקומית בני עי"ש לטובת המועצה ותושביה הקיימים והעתידיים, שאפשרה את חתימת ההסכם. ההסכם עליו חתמנו היום הוא תוצאה של עבודה ממושכת, הסקת מסקנות מהסכמים קודמים ושיתוף פעולה חיובי מכל הנוגעים בדבר. נמשיך לעבוד במלוא המרץ להסיר חסמים ולספק לאזרחי ישראל פתרונות דיור בסביבות חיים איכותיות." 

אריה גרלה, ראש המועצה בני עי״ש: ״בזכות אנשים טובים ואחראיים עשינו את הדבר הנכון למדינה, לאזור וליישוב. אנחנו מביאים את הבשורה בזמן הנכון ובעיקר במקום הנכון כאן בבני עי"ש ששנים רבות נשכחה ונעלמה ממפת התקצוב. לביצוע וקידום ההסכם קבעתי סדר עדיפות ברור עבורנו: 

1.חידוש משמעותי של הישוב הישן. 

2.  השקעה בחיזוק תשתיות חברתיות בדגש על חינוך. 

3.  קידום בניית ואיכלוס של אזור התעסוקה. 

4.  הקפדה על איכות התכנון והבנייה של התשתיות ומבני הציבור. "  

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אבי 28/07/2022 18:22
    הגב לתגובה זו
    בגלל הכמות של אוכלוסיה התימנית בעיר חשש שהכסף לא יגיע למטרות .
  • יואש 29/07/2022 19:25
    הגב לתגובה זו
    התימנים כבר עזבו לא גרים בבני עייש כמו שלא גרים בכרם התימנים התפזרו להם.
  • 5.
    עיברי 28/07/2022 17:21
    הגב לתגובה זו
    מעניין אם הבנק למשכנתאות פה נותן גם משכנתא כדי לקנות וילה שתי קומות עם בריכת שחיה ושני דונם גינה במחיר 700000 שקל בספרד או שהוא משעבד רק פה את הפריירים אני לא בטוח שזה יפורסם כי יש פה כנופיה שכוללת ממשלה קבלנים ובנקים שמובילים את העדר לטבוע פה בחובות וכל זה עבור דירה 3 חדרים בבניין קומות מצוקמקת
  • 4.
    ו.... תודה לליכוד שהזניח אותנו שנים (ל"ת)
    מוטי אלשיח 28/07/2022 10:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מזעדע. לא רוצה לחשוב על הפקקים (ל"ת)
    מרי תושבת המקום 28/07/2022 06:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סלומון 28/07/2022 00:28
    הגב לתגובה זו
    אשרי המאמין
  • 1.
    פסח 27/07/2022 19:23
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה לכולם
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.