שגיא יוגב מגדל ביטוח
צילום: גל חרמוני

אחריות חברתית – מי במקום הראשון מבין חברות הביטוח?

מגדל זכתה שנה שנייה ברציפות בציון הגבוה ביותר בדירוג מעלה הבוחן אחריות תאגידית של חברות, מעבר להתנהלות העסקית הרגילה; כלל ביטוח עם ציון זהה שנה שלישית ברציפות
נתן טגי |
נושאים בכתבה מגדל ביטוח

מגדל מגדל ביטוח 2.17% זכתה לציון הגבוה ביותר במדד מעלה, (שנה שניה ברציפות) המדרג חברות ציבוריות על פי קריטריונים של אחריות חברתית ותאגידית. השנה נוסף מדד נוסף המתייחס רק להתנהלות העסקית של החברות ללא המיקוד בגזרת התרומה לקהילה והתנדבות עובדים וגם במדד זה מגדל מובילה ונמצאת במקום הראשון מבין חברות הביטוח עם הציון AA.

מגדל הצטרפה לדירוג מעלה לפני שלוש שנים וכבר בשנתה הראשונה זכתה לציון מצטיין בדרגת פלטינום. בשנתה השנייה טיפסה בדירוג לדרגת פלטינום פלוס שהוא הציון הגבוה במדד ושמרה עליו גם בשנה זו.

הדירוג הגבוה של מגדל נובע, בין היתר, בהיותה הגוף המוסדי הראשון בארץ שהכריז על מדיניות השקעות ESG, מדיניות השקעות שלוקחות בחשבון היבטים סביבתיים, חברתיים ומשטר תאגידי של חברה כחלק בלתי נפרד ממודל ניהול ההשקעות שלה.

יחד עם מגדל גם  כלל עסקי ביטוח 0.51%  זוכה שנה שלישית ברציפות, בדירוג מעלה ESG הגבוה ביותר- "פלטינה פלוס". והיא נכללת בקבוצת החברות העסקיות המובילות בישראל בתחום האחריות התאגידית. 

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "כלל ביטוח ופיננסים פועלת באופן משמעותי בתחום האחריות התאגידית בשנים האחרונות – זוהי השנה השלישית ברציפות בה אנו זוכים בדירוג הגבוה ביותר. זכייה זו מהווה ביטוי למחויבות הרבה של החברה ועובדיה, לחיזוק והטמעת עקרונות האחריות התאגידית, מתוך הבנת החשיבות הרבה שלהם לציבור הרחב, למחזיקי העניין המגוונים, וגם לחוסנן העסקי לאורך זמן של חברות במשק. אנו מחויבים להמשיך ולעסוק במגוון פעילויות אלו, לפעול למען הקהילה בה אנו חיים, תוך הקפדה על הערכים החשובים לנו".

מדד מעלה בוחן אחריות תאגידית של חברות, מעבר להתנהלות העסקית הרגילה – הדרך שבה חברה מנהלת את עסקיה, בהתייחס לכלל מחזיקי העניין (לקוחות, ספקים, משקיעים, עובדים, ציבור, שותפים עסקיים, סוכנים). דירוג מעלה בוחן ומדרג את התנהלות החברות הגדולות במשק מבחינת המחויבות שלהם להתנהלות חברתית סביבתית הוגנת, לצד התנהלותן העסקית. 

ענת עופרי, מנהלת מעורבות חברתית בקבוצת מגדל: "לאורך כל שנות קיומה מגדל תורמת לקהילה במגוון גזרות ופעילויות בשילוב המנהלים, העובדים והסוכנים שלה. לתרום לחברה ולקהילה הוא ערך ארגוני עליון ובלתי נפרד מאיתנו שמוביל את העובדים בחברה לאורך שנים. זהו חלק מהזהות שלנו  ואנו גאים על כך. בנוסף, אנו חברה המנהלת את פעילותה באופן מקצועי ואחראי וזה בא לידי ביטוי בליבת העסקים שלנו, קיבלנו הוכחה לכך בציון הגבוה שקיבלנו במדד החדש – ESG בו אנו הראשונים מבין חברות הביטוח".

קיראו עוד ב"בארץ"

מומו מהדב, מנכ"ל ארגון "מעלה":  "דירוג 2022 משקף ניהול שיטתי יותר של התחום בהלימה לציפיות המתחזקות מצד משקיעים, עובדים, הציבור והרגולציה. אנחנו מאמינים כי המדידה והדיווח הם כלים חיוניים להתקדמות בפרט כאשר מדובר בהשפעות חברתיות וסביבתיות. ״

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.