נתבג תור עומס בן גוריון טיסות
צילום: דוידי ורדי, מתוך אתר פיקיויקי

מנהל נתב"ג שמואל זכאי: "מתנצל בפני אזרחי ישראל"

 הטרלול בשדות התעופה יימשך; מה אתם צריכים לעשות כדי להקל על העומס? 
נושאים בכתבה נתב"ג שדה תעופה

דיון חירום בוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) בנושא העומסים בנמל התעופה בן-גוריון, זמני המתנה ארוכים וחווית הנוסע. הרבה דיבורים, לא נראה שהעצות של חברי הוועדה וגם לא התכנון של רשות שדות התעופה, ישחררו את הלחץ. לא פשוט לגייס עובדים מהרגע להירגע, אבל מבחינת רשות שדות התעופה זה יעזור, אפילו מאוד. ועדיין - צפויים עומסים. 

אז קבלו אזהרת טיסה - יהיה קשה, ובכל זאת משהו פרקטי מהוועדה לטסים בקיץ, הנחיות חשובות: 

1) להגיע לנתב"ג 4-3 שעות בלבד לפני ההמראה.
2) משפחות עם ילדים, קשישים, נשים בהיריון ובעלי פטור מתור - אנא פנו לנציגים לטובת קיצור התור.
3) מומלץ לבצע צ'ק אין דיגיטלי ושירות טרום טיסה יממה לפני ההגעה לשדה התעופה.

יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור, ח"כ יעל רון בן משה התחילה את הוועדה באומרה: "יש כאוס אמיתי בנתב"ג, חווית הלקוח לא טובה. אנשים מחכים כשעה וחצי רק בתחנת הבידוק הביטחוני והצ'ק אין. לצערי ישנה דאגה שהכאוס בנתב"ג יגביר תוקפנות ואלימות של האזרחים שעומדים בתור. משרדי הממשלה צריכים להכניס את היד עמוק לכיס ולפתור את הבעיה מהשורש. בנתב"ג צריך לצאת בקמפיין הסברה לציבור להתנהגות נכונה בעת הגעה לשדה" (קראו כאן על הטרלול בשדות התעופה ברחבי העולם)

.

"אני מתנצל בפניי אזרחי ישראל" אמר מנהל נתב"ג שמואל זכאי במהלך הדיון בוועדה. לדבריו: "זאת לא רמת השירות שאנחנו אמורים לתת לנוסעים שמבקשים לצאת מגבולות מדינת ישראל". לדברי זכאי: "השנה צפויים בנתב"ג לעבור 18 מיליון נוסעים. אישרתי לוח טיסות צפוף כדי לדאוג לתחרות בטיסות לחו"ל ע"מ שהמחירים יהיו נמוכים. בבחירה בין תורים ארוכים בנתב"ג לבין ביטול טיסות בחרנו באפשרות הראשונה לטובת הכיס של הצרכן הישראלי".

 

במהלך הדיון עלו מספר הצעות לפתרון, ביניהן גיוס עובדים חדשים למערך של נתב"ג לטובת קיצור התורים, לרבות גיוס של עולים חדשים, אנשים מהמגזר החרדי, אזרחים ותיקים, בני נוער וסטודנטים. מנהל נתב"ג: "לקחנו 400 עובדים ברשות שדות התעופה שלא מגיעים ממקצועות הביטחון ועשינו להם הסבה מקצועית לבודקים ביטחוניים. העובדים הללו יעבדו כ-6 משמרות בשבוע לפחות. נתתי אישור לגייס בני נוער לשירותי הקרקע בנמל התעופה ואנחנו נמצאים בהליך גיוס גם לעובדים מהמגזר החרדי. אנחנו מבקשים ממשרד האוצר לאשר לנו השתתפות בשכר לימוד אוניברסיטאי לסטודנטים שעובדים אצלנו כדי לשמר את מצבת העובדים הקיימת ולגייס עוד סטודנטים נוספים. זה ה-‏game changer שאנחנו זקוקים לו בנתב"ג".

 

אנחנו נמצאים לקראת שיא עונת התיירות שתחול בחודשים יולי, אוגוסט ותקופת חגי תשרי. כמות הנוסעים עלתה ביותר מ-300% בחודש יוני לעומת תחילת השנה. בינואר 2022 עברו בנתב"ג 400 אלף נוסעים בלבד, ועד סוף חודש יוני צפויים לעבור בנתב"ג 1.7 מיליון נוסעים.

 

במהלך הדיון עלתה האפשרות לבצע שירות טרום טיסה לאזרחים שמתגוררים בצפון. בשירות זה תושבי הצפון יבצעו צ'ק אין וימסרו את המזוודות שלהם יממה לפני העלייה למטוס ובכך יחסכו את התורים הארוכים בנתב"ג. לטענת מנהל נתב"ג, חברות התעופה לא ששות להציב בחיפה דיילים ודיילות. זכאי דיווח לוועדה לפניות הציבור כי הם נמצאים במו"מ מול חברת טורקיש איירליינס וחברת פגאסוס שיאפשרו שירות טרום טיסה לאזרחים בצפון ובשלב ראשון השירות צפוי להיות בחינם. זכאי הוסיף: "אני קורא לחברות התעופה הישראליות לשתף איתנו פעולה באפשרות להקמת שירות טרום טיסה בחיפה ובמקומות אחרים ברחבי הארץ".

קיראו עוד ב"בארץ"

 

לגבי איחורי הזמנים בטיסות אמר זכאי: "מטוסים יוצאים באיחור מכיוון שאנחנו מעכבים אותם בכוונה. אני מעדיף שטיסה תצא באיחור אבל שתמתין לכלל הנוסעים שמחכים שעות בתור".

 

ח"כ מיכאל ביטו אמר ש"צריך להביא תוכנית עבודה ממשלתית למנכ"ל רשות שדות התעופה לאיוש כלל התפקידים שבהם יש חוסר. "צריך לאפשר לנתב"ג לקלוט עובדים חדשים בדגש על אוכלוסיות שעדיין לא חזרו באופן מלא למקומות העבודה שלהם בעקבות הקורונה".

 

ח"כ ישראל אייכלר התבטא בחריפות: "התורים בנתב"ג הם רמיסה של הכבוד האנושי. נמל התעופה של ישראל מתנהל כמו מדינת עולם שלישי, למנהל נתב"ג יש את הגיבוי המלא של הכנסת לגייס את כל האנשים שהוא צריך".

 

דן בכר, סמנכ"ל מסחר חברות שירותי הקרקע ציין כי עלות עובד עלתה ב-25% ביחס לתקופה המקבילה לפני הקורונה. "אנחנו ממשיכים לגייס עובדים כל העת ומחלקים מענקים כדי לעודד את העובדים שכבר נמצאים במערכת להישאר לפרק זמן ממושך".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    בשדי תעופה של ורשא הכל רגוע וזורם כרגיל ואצלינו .... (ל"ת)
    מיקי 30/06/2022 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    לוני 29/06/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
    חבל שהכתבה הזו מטעה את הציבור ,בחודש אפשר לפתור הבעייה,אך הכתבה ודובריה את הציבור החוסר בכוח אדם נובע ,בשל הקורונה פיטרו העובדים , ועכשיו מצפים שהעובדים יחזרו שפגעו המשכורת ,והתנאים רוב העובדים מצאו מקומות עבודה קיבוציים יותר ,אם הרשות הייתה מכניסה ידיה לכיס ומעלה המשכורת כי כמות הנוסעים עלתה ,להחזרת התנאים .כמות העובדים הייתה עולה ,וכך ניתן לצמצם את התורים .וכל הכתבה מטעה .ולא יעבדו עליכם .
  • 8.
    זיקית 29/06/2022 12:36
    הגב לתגובה זו
    שמעתם על הפטנט הזה? אם תשלמו,אנשים יגיעו.
  • 7.
    אליאלי 29/06/2022 12:31
    הגב לתגובה זו
    מי אחראי לסטודנטים ולמסכנים שפוטרו והשארת אותם רעבים ואתה מתנצל זכאי אתה כניראה לא. זאת התרבות האירגונית שהבאת מצה"ל השבע?
  • 6.
    מאיר לניר 29/06/2022 11:19
    הגב לתגובה זו
    תשלמו 45 שח לשעה. בעית כוח האדם תיפתר. אל תהיו קמצנים
  • 5.
    מוטי 29/06/2022 11:19
    הגב לתגובה זו
    כשל בתפקידעליו להתפטר .בצבא היה אא .באזרחות כישלון מוחץ
  • 4.
    שלמו כסף מתאים יבואו מלא רנשים. תנהלו אל תתנצלו (ל"ת)
    זחש 29/06/2022 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עוז 29/06/2022 09:06
    הגב לתגובה זו
    ברצועת הביטחון בסוף שנות ה90. יש לך עוד הזדמנות לתקן - תגייסו כח אדם עם שכר ראוי ותרימו את נתב"ג
  • 2.
    עוזי רון 29/06/2022 07:19
    הגב לתגובה זו
    כל הזמן נתלים בכך שזה בכל העולם (שקר! חזרתי מ3 שדות תעופה לאחרונה ושם הכל עובד כרגיל), או בחוסר עובדים - עוד שקר. הם פשוט לא יעילים ולא יודעים לנהל ועל כך על מנהלי הרשות להתפטר. דוגמה פשוטה: יצירת סדר בתורים עם מעברים מסומנים (חבלים), שימנע 'גניבת' תורים שישראלים כ'כ טובים בזה... פעולה פשוטה של ארגון נכון שימנע וצעקות וריבים שמגיעים בעקבות כך. אבל לא, בנתבג אין שום סדר וארגון וזה לא קשור רק לכח אדם, פשוט כינוס ניהולי.
  • 1.
    דניאל 29/06/2022 01:39
    הגב לתגובה זו
    ככה זה כשנותנים לספרדים לנהל משהוא הכול כורס..במיוחד כשמינוי נעשה על ידי הליכוד.
  • אריק 29/06/2022 09:18
    הגב לתגובה זו
    שמואל זכאי מנהל את שדה התעופה שנים רבות . עד משבר הקורונה הכל התנהל כשורה. שמואל זכאי אחד המפקדים הטובים שהיו בצה"ל ועל כך הגיע לתפקיד. קצת ריספקט.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.