המטרו והרכבת הקלה לא יקלו על מצוקת החניה בת"א
תל אביב היא עיר מדהימה, אך נתונה בסכנה עצומה כל עוד קובעי המדיניות בעירייה לא ישנו את התפיסות המיושנות על פיהן הם פועלים. עיר היא כמו גוף חי שדורש רגישות והתייחסות, שמשתנה בהתאם לנסיבות ומסתגל לשינויים. תל אביב, כיום, דומה לאדם שביצעו בו את כל הניתוחים באותו הזמן והוא מצוי בסכנה מהותית של קריסת מערכות.
כל תושב בעיר כבר מכיר את הנזק: עורקי תנועה ראשיים רבים בעיר חפורים ופקוקים, ההליכה על המדרכות קשה ומסוכנת מתמיד, מצב העסקים בעיר ב-2022 בעיר בירידה בניגוד למה שקורה בערים מובילות אחרות בישראל. יותר תושבים נוטשים את העיר לערים אחרות מאשר אלה שבאים לגור בה, והעיר הופכת בהדרגה לעיר לעשירים בלבד - איום אסטרטגי בפני עצמו. לא נראה שמדובר במצב זמני, למרות שפרנסי העיר מנסים למכור לעצמם ולתושבים שהסבל היום כדאי למען עתיד טוב יותר בקרוב. הוא לא יבוא!
המטרו דורש השקעה של 150 מיליארד שקל, הרכבת הקלה גם היא לא תביא בשורה לעיר
לדברי מומחים, פרויקט הרכבת הקלה לא יביא את הישועה, ואילו פרויקט המטרו דורש השקעה אדירה, שגם אם היא כדאית, תתממש רק בדור הבא. לכן, יש להשעות את ההחלטה על הקמת המטרו ולהקצות את כל המשאבים הקיימים לשיפור התחבורה באוטובוסים ושיווקה ובטכנולוגיה ואמצעים משלימים. אלה אולי לא יביאו גאולה מלאה, אבל הן השקעות ברמת גמישות גבוהה יותר והסיכוי הגבוה ביותר להביא הקלה בזמן קצר בהשקעה נמוכה יותר. כאמצעי משלים יש להקל על מצוקת החנייה בעיר.
קברניטי העירייה החליטו לפני שנים לחנך את תושביהם ולאלצם למכור את הרכב ע"י הרעבה לחנייה. אם יתוספו חניות, טענו, יתוספו עוד מכוניות ומצוקת הפקקים תגדל. אם נצמצם את מספר החניות, יאלצו התושבים להיפטר מהרכב. אבל המדיניות הזאת כשלה לחלוטין.
- הפסיד בבחירות - אבל זכה בתביעה בבית המשפט
- הבחירות לרשויות המקומיות - כל מה שצריך לדעת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי נתוני העירייה עצמה, בעשור שבו הפקיעה העירייה אלפי מקומות חניה, גדל אחוז משקי הבית שמחזיקים ברכב מ-69% ב-2010 ל-79% ב-2020. למה, אתם שואלים? כי העיריה יחד עם משרד התחבורה כשלו ביצירת אלטרנטיבה טובה מספיק בדמותה של תחבורה ציבורית יעילה מספיק.
העירייה צריכה להגדיל את מקומות החניה - ובהפוך על הפוך זה יצמצמם את הפקקים?
בניגוד מוחלט לתפיסת העירייה, טמון הפתרון בעיתוי הנוכחי, דווקא בהגדלה של היצע החניה. מדוע דווקא הוספת חניות תביא להקלה במצב הפקקים? בעיר תל אביב יפו רק ל-50% מבעלי הרכבים יש חנייה שמורה. לכן, תוספת חניות מתונה, שבכלל אפשרית, רק תקל על מצוקת החנייה ולא תעודד קניית רכבים נוספים. בנוסף, לפי הערכות המבוססות על מחקרו של פרופסור שופ, לפחות רבע מגודש התנועה בעיר נוצר על ידי נהגים שמחפשים נואשות חניה פנויה. מכאן שההקלה מסוימת של מצוקת החנייה במצב הנוכחי של העיר, דווקא תפחית את גודש התנועה.
מהיכן יבואו חניות נוספות? חלק מהחניות שנלקחו בשנים האחרונות ראוי שיוחזרו. יש לחפור חניונים נוספים תת קרקעיים מתחת לכיכרות ושדרות בעיר כפי שנעשה בפריז, בה יש חניוני ענק מתחת לשדרות השאנז אליזה. הרעיון הזה כבר הוצע לעירייה בעבר על ידי מומחי תחבורה אך בוצע בצורה חלקית בלבד שהרי החנייה היא האויב, לתפיסתם.
- הבובות הפופולריות מסוכנות לילדים: משרד הכלכלה מזהיר משימוש בבובות LABUBU
- ביטוח לאומי דיגיטלי: לנצח את הבירוקרטיה מהספה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים...
במצב העיר תל אביב יפו חייבים לחשוב אחרת. אין פתרון מושלם. גם הקלה ושיפור מהיר יותר ככל שניתן הם ראויים.
- 16.אסנת1 02/07/2022 12:53הגב לתגובה זועמוס שפירא מדייק את פעולת העיריה הנוכחית בנושא החניה. בשנים האחרונות נגזלו לטובת מיזמים פרטיים לחלוטין מאות מקומות חניה בעיר (אוטותל / דו גלגלי להשכרה / קבלנים משפצים), זאת בשילוב קנסות עתק על חניה באדום לבן בשעות הלילה ועוד. אפשר לאמר שזה חינוך מחדש, אפשר לקרוא לזה גם עינוי סיני. במקום להתמודד עם חלוקת תווי חניה הוגנת (1 רכב למשפחה/דירה), בחרה העיריה והעומד בראשה לפתוח במלחמה חזיתית בבעלי הרכבים הפרטיים, שאין להם אלטרנטיבה סבירה כיום (ולא בעתיד הנראה לעין). אז צודק עמוס שפירא, לפני שמכריזים מלחמת חורמה בתושבים, ראוי למצוא פתרונות מידתיים יותר. אחד מהם הוא חניה תת קרקעית פרטית לפי מפתח של 1 רכב לדירה. השני הוא חניונים בתשלום מינימלי לתושבי העיר. מרבית תושבי מרכז העיר אינם ששים מבחירה חופשית להשתמש ברכבם הפרטי, הפקקים אינם שווים את זה. אבל בין העדפה לפי שיקולי עלות תועלת ואיסור מצד הרשויות - המרחק רב.
- 15.אדריכלית 30/06/2022 13:52הגב לתגובה זו30% מהתנועה בעיר היא חיפוש חניות. מי שגר בעיר צריך חניה. זה הבית שלו. כאשר יהיה תחב"צ ראוי, אם יהיה, עדיין שליש מהשנה לא יהיה כלום (חגים וסופ"ש), כלומר כל משק בית, קטן או גדול, יחזיק לפחות רכב אחד. מי שלא גר בתל אביב בבקשה תתערבו בנעשה בעירכם, לא בתל אביב! בכללי, לו יוממים, חוצנים או איך שלא תקראו להם, מציפים את העיר בחצי מליון הרכבים שלהם, מידי יום. רבים מאיתנו ישמחו אם תשארו בעיר המקורית שלכם. תעבדו ותלמדו שם ויחזור השקט לרחובותינו. כל הכבוד לעמוס שפירא על עמדתו לטובת תושבי עירו!
- 14.אדיןט מושלם 29/06/2022 08:58הגב לתגובה זועכשיו תבוא לפרק גם את תל אביב?
- 13.פידתחבורה 28/06/2022 11:02הגב לתגובה זולקרוץ לתושבי צפון תל אביב שרוצים לחנות במרכז העיר מבלי לומר שאתה רוצה שיצביעו לך. עמוס שפירא מדגים פופוליזם שלא מתכתב עם המציאות, למעט עם המציאות של תושבים שתלויים ברכבם הפרטי בצפון תל אביב
- 12.עופר 27/06/2022 22:24הגב לתגובה זולא מבין דבר וחצי דבר
- 11.כלשהו 27/06/2022 22:04הגב לתגובה זוציטטת את פרופ' שופ רק שכחת שההמלצה הראשונה שלו לפני הכל היא לתמחר את החניה ברחוב, כולל לתושבים, כולל ליד הבית (שכרגע מקבלים חניה בחינם בכל העיר - הזיה). אחרי זה נראה אם וכמה חניות צריך להוסיף, או בכלל לצמצם.. חניה חינם - נזק יקר, לכולם.
- 10.עדי עמית 27/06/2022 20:44הגב לתגובה זוהוא מבין יוצר טוב מאנשים שזה המקצוע שלהם?
- 9.ירושלמי 27/06/2022 20:37הגב לתגובה זואיך נתנו לו להיות מנכ"ל אל-על וסלקום???
- 8.הפוקק הראשון 27/06/2022 16:52הגב לתגובה זוואז לא יהיו פקקים
- 7.תושב 27/06/2022 16:14הגב לתגובה זואוי ואבוי לנו מפוליטקאי שחושב על טווח קצר
- אמנון 29/06/2022 22:42הגב לתגובה זוהיה לפחות לשנע כמות גדולה של אנשים ממקום למקום. כרגע זה יהיה פתרון לעניים וחסרי רכב. אנשים צריכים להעדיף את התחבורה הציבורית מרצון ולא מכפייה של פתרון מאיכות ירודה.
- 6.תל אביבית 27/06/2022 15:23הגב לתגובה זומסכימה לגמרי: המטרו דורש השקעה של 150 מיליארד שקל, הרכבת הקלה גם היא לא תביא בשורה לעיר לדברי מומחים, פרויקט הרכבת הקלה לא יביא את הישועה, ואילו פרויקט המטרו דורש השקעה אדירה, שגם אם היא כדאית, תתממש רק בדור הבא. לכן, יש להשעות את ההחלטה על הקמת המטרו ולהקצות את כל המשאבים הקיימים לשיפור התחבורה באוטובוסים ושיווקה ובטכנולוגיה ואמצעים משלימים. אלה אולי לא יביאו גאולה מלאה, אבל הן השקעות ברמת גמישות גבוהה יותר והסיכוי הגבוה ביותר להביא הקלה בזמן קצר בהשקעה נמוכה יותר. כאמצעי משלים יש להקל על מצוקת החנייה בעיר.
- 5.אם זה יהיה חלק מהמצע שלך אני בוודאות אבחר בך! (ל"ת)אייל 27/06/2022 15:02הגב לתגובה זו
- 4.אבי 27/06/2022 14:42הגב לתגובה זוהמטרה היא להגיע ממקום למקום ביעיליות ולא דווקא לנסוע ברכב. הרכבים נכשלו בהשגת המטרה הזו. כשכולם רוצים להגיע לאותו מקום באותה שעה, הכבישים קורסים. ולהקים עוד כבישים, זה פשוט להרוס את העיר. לונדון, פריז ועוד כמה ערים לא חשובות הולכות לכיוון של צמצום תנועת הרכב הפרטי. אבל שפירא מנסה להמציא את הגלגל...כבר ניסו לבנות עיר כזו, בלי בעיות חניה ובלי פקקים. קוראים לה לוס אנג'לס והיא אחת הערים הגרועות בעולם.
- 3.גאון! 27/06/2022 13:34הגב לתגובה זונעודד עוד מכוניות להיכנס לעיר! איך לא חשבו על זה קודם???
- אמנון 29/06/2022 22:44הגב לתגובה זושאנשים מסתובבים בחיפוש חנייה.
- 2.יוחנן 27/06/2022 13:23הגב לתגובה זוחניונים גדולים בסמוך לתחנות הסופיות .נהגים יעדיפו לא להיכנס לערים עם המכונית הפרטית .
- 1.שאול 27/06/2022 13:02הגב לתגובה זוהתחבורה הציבורית אמורה במיטבה לשנות הרגלי הנסיעה והניידות של הישראלים . המכונית הפרטית תישאר בבית או תימכר בגלל שאנשים יעדיפו לנוע בלי פקקים , בזול וללא צורך בלמצוא מקום חניה יקר.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
