אחרי מורגן סטנלי: גם בקרדיט סוויס מורידים את מחיר היעד של טסלה
ענקית הרכבים החשמליים TESLA INC (סימול: TSLA) צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2022 בעוד מספר שבועות. תוצאות הרבעון, לא צפויות להשפיע באופן דרמטי על מחיר המניה בטווח הארוך, שכן ההערכה היא שהקיצוצים בסין שנגרמו כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה במדינה והבעיות שרשרת האספקה, אשר העיבו על התוצאות צפויות להתפוגג בעתיד. ובכל זאת, אנליסטים מובילים בשוק בוחרים לחתוך את התחזיות הפיננסיות שלהם עבור החברה.
ביום שישי, פרסם אנליסט קרדיט סוויס CREDIT SUISSE GROUP דן לוי הוריד את האומדן שלו לרווחי הרבעון השני של החברה ל-1.10 דולר למניה מ-2.06 דולר, נמוך משמעותית מהקונצנזוס בוול סטריט. זאת בין היתר בשל העובדה שהאנליסט של קרדיט סוויס כלל הפחתה צפויה באופן שבו טסלה מעריכה את האחזקות שלה בביטקוין. ברקע, העובדה שחברה מחזיקה במטבעות ביטקוין רבים במאזנה, ומחירי המטבע נמצאים מתחת למקום בו החברה רכשה אותם. יתר האנליסטים וודאי מכירים בעובדה זו, אך לא כולם כוללים הפחתות חד-פעמיות שאינן קשורות לעסקי הליבה של החברה, במספרים הרבעוניים שלו.
לוי גם בחר להוריד את מחיר היעד שלו ל-1,000 דולר למניה מ-1,125 דולר למניה, תוך שהוא מציין "שיעור היוון גבוה יותר" - נושא משמעותי יותר עבור המשקיעים מאשר נתון המסירות החלש הצפוי ברבעון. מה שנבע מהעלאות הריבית המשפיעות על התשואות הפוטנציאליות של המשקיעים. בעיקר בשל העובדה שהעלייה בתשואות האג"ח, מפעילה לחץ כלפי מטה על הערכות המניות, ובכך משפיעה על מחירי היעד של האנליסטים.
מנגד, לוי בחר להעלות את התחזית שלו עבור מספר המשלוחים שביצעה החברה במהלך הרבעון. לפיו, החברה תדווח על מסירת 295,000 מכוניות חדשות גבוה מההערכה הקודמת שלו למסירה של 242,000 מכוניות. הקונצנזוס בוול סטריט לגבי משלוחים נע רבות בימים אלה, וירד לכ-270,000 מכוניות, משיא של כ-350,000 מכוניות.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרסום של לוי מגיע לאחר שבשבוע שעבר, אנליסט בנק ההשקעותMORGAN STANLEY (סימול: MS), אדם ג'ונאס, חתך את מחיר היעד שלו למניית חברת הרכב החשמלי ב-100 דולר, והעמיד אותו על כ-1,200 דולר. ג'ונאס עדיין שמר אמנם על המלצת הקנייה, אך הביע חשש מהגדלת עלויות ההון של החברה - כלומר כמה היא משלמת על מנת לממן את המשך קיום העסק שלה, ואין לו שום קשר לכמה רכבים תמסור או לא תמסור החברה.
בסך הכל, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עבור מניית טסלה ירד לכ-907 דולר משיא של קצת פחות מ-1,000 דולר למניה, לאחר שהחברה דיווחה על רווחים טובים בהרבה מהצפוי ברבעון הראשון של 2022. גם לוי וגם ג'ונאס נותרים שוורים על המנייה, כשבסך הכל, קצת יותר מ-50% מהאנליסטים המכסים את המנייה מחזיקים בהמלצת קניה.
- 8.לרון 01/07/2022 19:01הגב לתגובה זוהמצב אצל עידן עופר אחר מכירותיו,וזה לא היי טק
- 7.לרון 01/07/2022 19:01הגב לתגובה זוביציאה ממנו מקסימום 900$,מאסק לא מכר סתם
- 6.לרון 01/07/2022 18:59הגב לתגובה זוביציאה ממנו מקסימום 900$,מאסק לא מכר סתם
- 5.אבי 26/06/2022 18:09הגב לתגובה זושל אנליזה בשקל הכל שקרים קנויים בשביל להוריד את המניה , לא חדש לנו .
- 4.גורו 26/06/2022 17:59הגב לתגובה זומקסימום 300 דולר
- רציונאלי 08/07/2022 09:05הגב לתגובה זומניין לך החוצפה לכתוב את זה? קשקשן
- 3.בועתי 26/06/2022 14:44הגב לתגובה זומחיר יעד 1000, במקרה הטוב, 50 $
- 2.שבתאי 26/06/2022 12:02הגב לתגובה זואין שום קשר בין מחיר המניה למציאות.
- 1.רציונאלי 26/06/2022 10:27הגב לתגובה זואז מורידים מחיר יעד ל1000 דולר זה עדיין נותן אפסיי של 35 אחוז למעלה מישהו כאן איבד כיוון וכמו שרק מאסק יודע לעשות המחיר עוד יגיע ל1500 ראו טסלה בשנתיים האחרונות בקיצו ר כתבה לא רצינית
- אנונימי 26/06/2022 12:34הגב לתגובה זוהמלצה לא רלוונטית כרגע לשער המניהאפסיי של 35%למרות ההמלצההמלצה שלי תגיע ל1500 דולרתוך שנה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
