מיקרוסופט: המשך צמיחה, אך השוק רגיש לפספוסים, ומה עם אקטיביזן?
ענקית התוכנה MICROSOFT (MSFT) צפויה לדווח היום (שלישי) לאחר סיום המסחר. האנליסטים צופים עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2021 בשורה העליונה שלהערכתם הסתכמה בכ-47.5 מיליארד דולר, בשורת הרווח למניה הצפי הוא כי החברה תדווח על 2.19 דולר למניה לעומת 1.95 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.
האנליסטים בוול סטריט מצפים להמשך ביצועים חזקים שנובעים מביקוש גובר למחשוב מבוסס ענן וצמיחה חזקה בהוצאות ה-IT הארגוניות, מצד שני קיימים סיכונים בעסקי ה-Windows של החברה על רקע האטה בקניית המחשבים האישיים לאחר מגפת הקורונה וחזרת העבודה למשרדים ומיצוי השוק העסקי שיביא להאטת הצמיחה במכירות אופיס 365. כמו כן, מיקרוסופט החרימה את רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה מה שעלול להוביל לירידה במכירות מוצרי החברה ברוסיה.
להערכת האנליסטים עיני המשקיעים יהיו נשואות לכל פרט מידע אודות הרכישה של חברת הגיימינג ACTIVISION BLIZZARD בשווי של כ-69 מיליארד, כאשר האחרונה ממשיכה להיסחר נמוך מאוד מתחת לשווי של הצעת הרכישה מה שמרמז כנראה על אי ודאות אצל המשקיעים.
מיקרוסופט בדיווחיה נוהגת להציג את הכנסותיה בחלוקה לשלושת המגזרים העסקיים העיקריים שלה. בשיחת המשקיעים לאחר דיווח תוצאות הרבעון הקודם סמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט, איימי הוד, אמרה כי היא צופה הכנסות ממגזר ה-Windows של החברה על סך של כ-15.8 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים של כ-15.7 מיליארד דולר ממגזר זה.
- דל שברה שיאים בהזמנות AI - למה המניה יורדת ב-3%?
- דל מקבלת שדרוג המלצה - המניה קופצת ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוגע למגזר הענן (Azure) צופה הוד כי ההכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-19 מיליארד דולר ממגזר זה לעומת צפי אנליסטים של 18.8 מיליארד דולר.
עבור פלח המחשוב האישי, הוד צפתה הכנסות של בין 14.15 מיליארד דולר ל-14.45 מיליארד דולר. כאשר האנליסטים צופים הכנסות של כ-14.3 מיליארד דולר.
אנליסט פייפר סנדלר, ברנט ברסלין, שומר על דירוג תשואת יתר לקראת הדוחות למניית החברה, אך מזהיר כי יש "מרווח קטן לטעויות" בהתחשב בסיכונים הגלובליים הגוברים והסנטימנט השורי בדרך כלל על המניה. מצד שני, אמר ברסלין, כי המעבר המתמשך של החברה לכיוון הענן אמור לעזור בדיווח התוצאות, ברסלין שורי בתחזיתו לגבי אופיס 365 שלדעתו מובילה פרודוקטיביות משרדית. לגבי מגזר הענן של החברה אמר כי צפי השוק לצמיחה של 46% במגזר לא משאירה מקום להפתעות חיוביות, ברסלין נתן מחיר יעד של 352 דולר למניה.
עוד בגזרת האנליסטים אנליסט רוזנבלט ניירות ערך, בלייר אברנתי שורי לגבי המניה כאשר הוא מעניק מחיר יעד של 349 דולר למניה ואמר: "אנו מאמינים שהוצאות ה-IT הארגוניות, פעילות פרויקטי הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר למגמת הענן נותרו חזקות ברבעון מרץ"
לקראת הרבעון הבא האנליסטים צופים הכנסות של כ-52.75 מיליארד דולר, בחלוקה של כ-16.6 מיליארד הכנסות ממגזר ה-ה-Windows, כ-20.8 מיליארד דולר ממגזר הענן וכ-14.9 מיליארד דולר מענף המחשוב האישי, בשורת הרווח למניה הצפי הוא 2.37 דולר למניה.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 2.משקיע 26/04/2022 16:09הגב לתגובה זוראויה להיות בכל תיק השקעות לטווח הארוך.
- 1.תומר 26/04/2022 13:21הגב לתגובה זומכפיל 30, שוק דובי...סביר להניח שבדרך למטה, כנ"ל לגבי אפל בסופ"ש. ברגע שהענקיות יתחילו ליפול "חגיגה"
- פיני 26/04/2022 18:41הגב לתגובה זואתה חי כנראה על פוטים אה?מתוסכל מהחיים?
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
