טבע
צילום: סיון פרג'

טבע בפשרה בפלורידה: תשלום ואספקת תרופה בהיקף של 250 מיליון דולר

טבע דילגה מעל עוד מהמורה בפרשת משככי הכאבים, ובמסגרת הסכם תשלם למדינת פלורידה פיצוי כספי של 177 מיליון ד', ואת התרופה Narcan לפי שווי סיטונאי של 84 מיליון ד', ולא תודה בטענות נגדה - המניה מזנקת
נתנאל אריאל | (10)

טבע (US) הגיעה להסכם פשרה עם התובע הכללי של מדינת פלורידה במסגרת תביעת שהגישה המדינה בנוגע משככי הכאבים אופיאוידים. במסגרת הפשרה, טבע ארה"ב, חברת בת של טבע, תשלם לפלורידה 177 מיליון דולר ארה"ב על פני 15 שנים.

כמו כן, החברה תספק את התרופה הגנרית (naloxone hydrochloride nasal spray) Narcan, בשווי מוערך של כ-84 מיליון דולר על פני 10 שנים. אותם 84 מיליון דולרים מתייחסים לעלות רכישה סיטונאית. בסך הכל הפיצוי שטבע תשלם עומד על כ-250 מיליון דולר.

היום ב-19:00 אבישי עובדיה במפגש זום על מהיכן למצוא מידע על מניות, האם למחיר המניה יש משמעות? (לא), על ניתוח דוחות כספיים והנפקות

כזכור, נגד טבע וחברות פארמה נוספות כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון  JOHNSON & JOHNSON  ו-Mallinckrodt, התנהלו חקירות פדרליות ומדינתיות בשל החשד ששיווקו משככי כאבים שהובילו להתמכרות ולמותם של אמריקאים רבים, נקטו בפעולות בלתי חוקיות במסגרת ההפצה. לאחרונה הגיעה החברה להסדר במדינת טקסס על פיו תשלם למדינה פיצוי של 250 מיליון דולר. 

 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    mik 31/03/2022 10:25
    הגב לתגובה זו
    מכפיל הרווח שלה הוא הטוב ביותר מכל חברות התרופות בעולם אתם עדים להתעוררות המניה שבסוף תגיע לפי 10 משוויה היום כמו שהיה לפני שנים ספורות ואז תמרטו את השערות מדוע לא קניתם וטבע תמכור לכם תרופה לחידוש השיער
  • 6.
    טיסה נעימה. ניפגש בשער 5,000 בעוד כמה חודשים (ל"ת)
    דוד 31/03/2022 03:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טבע טבעה סוף (ל"ת)
    30/03/2022 23:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כל חודש מדווחת על פשרה של 177 מילון דולר תשלום ועוד שווק של 250 מיליון בנוסף ללא תשלום ושכר המנכ״לים במיליארד דולר בשנה ועוד 77 מדינות שעדיין לא הגיעו לפשרה אז גם אם טבע תייצר תרופות עוד 15 שנה לא תסגור את הבלאגן אני מציע למכור ב9 דולר ולקנות ב7.4 ביי (ל"ת)
    30/03/2022 23:21
    הגב לתגובה זו
  • אלון60 31/03/2022 10:25
    הגב לתגובה זו
    מדובר בפשרות מצוינות שמורידות עול גדול מהחברה. טבע פרעה חובות ביותר מ 10 מיליארד בחמש שנים. אנחנו מדברים על חברה עם פוטנציאל אדיר. וכן, יש סיכון, כמו תמיד. מחזיק,הרבה, ולא ממליץ
  • 3.
    סבלנות סבלנות סבלנות ענין של זמן למעלה למעלה 73$ 30/03/2022 19:07
    הגב לתגובה זו
    סבלנות סבלנות סבלנות ענין של זמן למעלה למעלה 73$
  • 2.
    טבע תמריא לפניהם (ל"ת)
    אבוגן ופלוריסטים 30/03/2022 18:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עדי 30/03/2022 17:49
    הגב לתגובה זו
    לא שווה שקל
  • מאיר 30/03/2022 20:23
    הגב לתגובה זו
    עם רווח עצום של מיליארדים ,250 מיליון על 15 שנה זה שכר של מנהלים.כמה שטויות אתה מוציא
  • אל אל תקני ואם נכנסת להגיב כנראה שווה (ל"ת)
    אז 30/03/2022 20:22
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.