אמריקן אקספרס
צילום: Photo by CardMapr.nl on Unsplash

מנכ"ל אמריקן אקספרס: "מספר נסיעות העסקים יגדל ואיתו הרווח שלנו"

מנכ"ל החברה, סטיב סקורי, הסביר בראיון לסוכנות הידיעות CNBC כיצד לראייתו המעבר לעבודה היברידית צפוי להגדיל את מספר העובדים שיוצאים לנסיעות עסקים, כאשר במידה ואלו רוכשים יותר כרטיסי טיסה באמצעות אשראי של אמריקן, כך הרווחיות גדלה
תומר אמן | (1)

חברת כרטיסי האשראי  AMERICAN EXPRESS (סימול: AXP) צופה גידול ברווחי החברה בעקבות הביקוש המאמיר לענף נסיעות העסקים, כך אומר מנכ"ל החברה, סטיב סקורי בראיון לסוכנות הידיעות CNBC. 

לראיית המנכ"ל, מודל התעסוקה ההיברידית שהחל לאחרונה לתפוס תאוצה בקרב חברות רבות בארה"ב ובעולם, מאפשר כעת לעובדים רבים לנסוע לנסוע לנסיעות עסקים בלי הצורך לקטוע את רצף העבודה הסדיר שלהם. בכך, ירכשו החברות או העובדים כרטיסי טיסה נוספים מבעבר, ובכך יגדילו את שולי הרווח של חברת האשראי. 

"אני מאמין שבשנים הקרובות יותר ויותר אנשים יצאו לנסיעות עסקים עם חבריהם לספסל העבודה, בין השאר בעיקר על מנת לבקר בבסיסי החברה הראשיים בערים כאלו ואחרות. כמו כן אני מעריך שמספר הנסיעות האלו יגדל ואלו יקרו כמה פעמים בשנה", ציין המנכ"ל.

סקטור התעופה התאושש מהר מן הצפוי מאז תחילת השנה, כאשר חברות תעופה רבות מעריכות שאחד מהגורמים שיתרמו בצורה המהותית ביותר לתוצאות שלהן הוא הגידול במחירי הנפט ובכך גם הדלק הסילוני. 

על פי נתוני חברת Adobe, בחודש פברואר האחרון רכשו הנוסעים כרטיסי טיסה בהיקף של 6.6 מיליארד דולר, נתון אותו רשמה גם אמריקן אקספרס כאשר זו רואה גידול במספר הנוסעים בחודשים האחרונים. 

"בנתונים שלנו אנחנו רואים שמספר נוסעי התעופה במהלך חודש דצמבר עלה עבור החברה, נתון שהמשיך לגדול גם בחודשים ינואר ופברואר. אנחנו צופים שמספרים אלו ימשיכו לעלות."

כמו כן ציין המנכ"ל כיצד הפלישה הרוסית לאוקראינה כמעט ולא השפיעה על נתוני הטיסה בתוך ארצות הברית. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסי 17/03/2022 13:07
    הגב לתגובה זו
    המעבר לעבודה היברידית ופגישות זום מייתר הרבה פגישות שהיו בעבר פרונטליות. (לא ייעוץ/המלצה)
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.