נהג מונית אובר
צילום: PEXELS

אובר: הציבור חוזר לנסוע. מעלה תחזית ה-EBITDA ב-22% לעד 150 מיליון דולר

לדברי חברת הנסיעות השיתופיות, הציבור כבר משתמש בשירותים שלה בהיקף של 90% מאשר טרום מגיפת הקורונה
קרן בוטביניק |

חברת הנסיעות השיתופיות אובר  UBER TECHNOLOGIES מדווחת כי הביקוש לנסיעות משתפר "באופן משמעותי" במהלך חודש פברואר האחרון, וחזר ל-90% ביחס לחודש פברואר 2019, בעקבות התאוששות מהירה מהצפוי בנסיעות, בזכות ההקלות על מגבלות ברחבי העולם. על פי החברה, ההזמנות לנמלי התעופה עלו למעל 50% ביחס לפברואר 2019.

 

כתוצאה מכך, החברה מעדכנת משמעותית את תחזית ה-EBITDA שלה לרבעון הראשון של 2022 וצופה כי תעמוד על בין 130 ל-150 מיליון דולר, לעומת 100 עד 130 מיליון דולר, וכי היא תשמור על שיפור רציף בין הרבעונים ב-EBITDA הן במגזר הנסיעות השיתופיות והן באספקה.

 

"הנסיעות השיתופיות מתאוששות מהאומיקרון הרבה יותר מהר ממה שציפינו", אמר מנכ"ל החברה דארה קוסרשאהי. "בין אם לנסיעות, נסיעה לעבודה או יציאה בלילה, אנו רואים ביקוש שהולך וגדל, מה שמדגיש עד כמה הצרכנים להוטים להתחיל לצאת שוב." המנכ"ל הוסיף כי החברה מתכוננת לעונת הנסיעות החזקה ביותר שלה.

 

מאחר שאנחנו נמצאים כבר בתחילת החודש השלישי של הרבעון, ובינתיים לא נצפה גל חדש של מגיפת הקורונה בעולם, סביר להניח שהחברה תצדק בתחזית. השאלה היא האם יגיע עוד גל או ורייאנט חדש של הנגיף, אשר יקלקל לחברה את המשך השנה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5