ברק עילם - נייס
צילום: CPC

אופנהיימר ממליץ על נייס; פרמיה של 12%

אופהיימר מעלה את מחיר היעד של החברה, מ-310 דולר, ל-350 דולר על רקע הדוחות הטובים  של החברה לרבעון השלישי
תומר אמן | (2)
נושאים בכתבה אופנהיימר נייס

בנק ההשקעות אופנהיימר סוקר את מניית נייס -2.97%  ואת דוחותיה הרבעוניים ומענקי פרמיה של 12% למניית החברה. מחיר היעד - 350 דולר, לעומת מחיר נוכחי של כ-311 דולר, המבטא שווי של כ-19.7 מיליארד דולר.

נייס היא החברה הישראלית הגדולה במונחי שווי בארץ, כאשר בוול סטריט צמודה לה סנטינל וואן, חברת הסייבר שהונפקה לאחרונה. פאלו אלטו הסמי ישראלית של ניר צוק נסחרת ב-50 מיליארד דולר

ברבעון השלישי הציגה נייס הכנסות של 494.4 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 20%, מעל הקונצנזוס של 480 מיליון דולר ומשמעותית מעל התחזיות של בנק ההשקעות אשר עמדו על סך של כ-468 מיליון דולר, עם רווח נקי non-GAAP של 1.68 דולר למניה, ומעל קונצנזוס של 1.63 דולר למניה. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-72.3%, מעל קונצנזוס של 71.1%, ואילו שיעור הרווח התפעולי עמד על 37.6%, בהשוואה לצפי של 34.9%.

החברה ייצרה הרבעון תזרים מזומנים חופשי (FCF) של 85 מיליון דולר, כנגד החזר חוב של 11 מיליון דולר ורכישות בסך של 14 מיליון דולר. חטיבת הענן הציגה צמיחה שנתית גבוהה של 29%, מעל יעד ארוך הטווח של החברה, ואחראית כעת על נתח של 53% מסך מכירות נייס. שיעור הרווח הגולמי בפעילות הענן ירד קלות ב-55 נקודות בסיס, לרמה של 67.1%, אך צפוי לעלות בהמשך.

הנהלת נייס חזרה על תחזית צמיחה ארוכה של 25% בפעילות הענן, כאשר השנה עקפה את היעד הזה, על רקע מומנטום חזק בפעילות הדיגיטל ובעסקאות גדולות במגזר הארגוני. למרות התחרות מצד חברות הענק כגון אמזון וטווילו - נייס שומרת על מעמדה בשוק, לאור יתרונותיה הטכנולוגיים, ומנהלת בהצלחה את המעבר למודל הענן. כמו כן העלתה הנהלת החברה את תחזיותיה לשנת 2021, בה צופה הכנסות בטווח של 1.89 - 1.9 מיליארד דולר עם רווח non-GAAP בטווח של 6.43-6.53 דולר למניה.

על פי נתונים אלו צופים האנליסטים של בנק ההשקעות כי החברה תכניס סכום המוערך בכ-1.9 מיליארד דולר ולרווח של כ-6.5 דולר למניה בסוף השנה הנוכחית ולהכנסות של כ-2.1 מיליארד דולר עם רווח של כ-7.2 דולר למניה בשנה הבאה. 

מכאן שמניית נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של 43. פעם זה נחשב מכפיל גבוה, היום זה יחסית מקובל, כשיש מצבים של מכפילים גבוהים יותר כתלות בצמיחה - ככל שהצמיחה גבוה יותר כך המכפיל הניתן גבוה יותר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסי 17/11/2021 17:17
    הגב לתגובה זו
    בסופו של דבר זה אדם אחד שמחליט, היה נחמד לדעת מי.
  • 1.
    משקיע 17/11/2021 15:08
    הגב לתגובה זו
    נייס היא חברה טובה וצומחת.השאלה אם הצמיחה תתמיד לאורך זמן.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.