גיל שוויד, מייסד צ'ק פוינט
צילום: AFP
דוחות

צ'ק פוינט עוקפת את הצפי; התחזית לרבעון: רווח של עד 2.22 ד' למניה

האנליסטים ציפו לרווח של 1.6 ד' למניה. סך הרווחים ירד מ-231 מ' ד' ל-220 מ'. ההכנסות צמחו ב-5% ל-534 מ' בעוד בשוק ציפו ל-530 מ'. תחזית ההכנסות לרבעון: 560-605 מ' ד'. התחזית השנתית הועלתה בהתאם
איתי פת-יה | (3)

חברת תכנות האבטחה צ'ק פוינט עוקפת את צפי האנליסטים לרבעון השלישי כשהיא מדווחת על רווח על בסיס Non-GAAP של 1.65 דולר למניה על הכנסות בסך של 534 מיליון דולר. בשוק העריכו כי תציג רווח של 1.6 דולר למניה והכנסות ברמה של 529.61 מיליון דולר.

התוצאות משקפות צמיחה של 5% בשורה העליונה, מרמת הכנסות קודמת של 509 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, וגידול של אחוז בחישוב לפי מניה בזו התחתונה. סך כל הרווח על בסיס Non-GAAP היה 220 מיליון דולר, ירידה מ-231 מיליון דולר שנה קודם לכן.

-------------------------------------------------------------------------------------------

עדכון (16:00)

בצ'ק פוינט פרסמו תחזיות לרבעון הנוכחי, הרביעי של השנה, לפיה ההכנסות תסתכמנה ב-560-605 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP יהיה 2.02-2.22 דולר. גם התחזית השנתית ל-2021 תושפע בהתאם, כשכעת מדובר בהכנסות של 2.127-2.172 מיליארד דולר ורווח מתואם של 6.81-7.01 דולר. המייסד והמנכ"ל גיל שוויד מציין כי בהכנסות מדובר בתחזית שגבוהה במעל 20 מיליון דולר מאמצע הטווח של התחזית המקורית מתחילת השנה, ובשורת הרווח על העלאה במעל 20 סנט למניה.

------------------------------------------------------------------------------------------

ההסבר לפער בין שני הסעיפים הוא הוצאה לפועל של תכנית הרכישה העצמית של מניות החברה, כשבתקופת הדוח צ'ק פוינט קנתה 2.64 מיליון מניות בסך של 325 מיליון דולר. עוד הכריזה על הרחבת התכנית בסך כולל של 2 מיליארד דולר, עם תקרה של 325 מיליון דולר ברבעון - כפי שעשתה בזה הקודם אם כן.

עוד ברבעון הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-261 מיליון דולר, עם שוליים של 49% מההכנסות, וזאת מול רווח גבוה יותר של 265 מיליון דולר ברבעון המקביל (שוליים של 52% בזמנו). תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 251 מיליון דולר מול 248 ברבעון המקביל אשתקד, וזאת לאחר שמהסכום הופחת תשלום חלקי של 14 מיליון דולר על רכישת עב-ענן (Avanan) מישראל לאחרונה.

בחלוקה לפי מגזרי הכנסות, אלה ממוצרים ושירותים ירדו במיליון דולר לכ-119 מיליון, בעוד שההכנסות ממנויים (מכירות במודל SaaS עם דמי מנוי אחת לתקופה) צמחו ב-13% מכ-169 מיליון דולר לפני שנה ל-190 מיליון דולר כעת. ההכנסות מתחזוקה ועדכונים עלו בכ-5 מיליון דולר ל-225 מיליון דולר.

גיל שוויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט: "תוצאות הרבעון היו חזקות כשההכנסות התקרבו לקצה העליון של טווח התחזיות שלנו, והרווח על בסיס Non-GAAP חצה אותן. ההכנסות ממנויים עלו ב-13%, הודות לצמיחה בשיעור תלת ספרתי של מכירות פלטפורמת ה-Infinity שלנו, וכזו בשיעור דו-ספרתי במוצרים Harmony ו-CloudGuard".

קיראו עוד ב"גלובל"

בהמשך לכך, בשיחה עם עיתונאים פירט שוויד על פלטפורמת ה-Infinity, שהיא למעשה סל המוצרים של החברה ללקוחותיה. היתרון בכך אמור להיות ניהול אחיד של כל מוצרי האבטחה הדרושים לארגון, לדבריו. "לארגון גדול קשה לנהל מספר רב של מוצרי אבטחה, ובין המוצרים השונים נוצרים חורים".

בהתייחס להארמוני, שכלול גם הוא בסל ה-Infinity אמר כי "היכולת להנגיש בעזרתו משתמשים מרוחקים נהייתה קריטית בעידן הקורונה והפוסט-קורונה עם העבודה מרחוק", כשהוא מציין לקוחות מתחום המים, הסמיקונדקטור, התכנה והרפואה וכן מוסדות ממשלתיים.

עוד המשיך בעניין עב-ענן, אותה הגדיר "רכישה מהחשובות שעשינו בשנים האחרונות. קנינו אותה כדי להרחיב את הרמוני לתחום הקלאוד-אימייל שגדל מאד מהר. משוק של 800 מיליון דולר כיום הצפי הוא לגידול ב-2025 ל-2 מיליארד דולר". כמו כן הוסיף כי "לעב ענן 5,000 לקוחות, וזה מספר גדול מאד לסטארט אפ בשלב שבו הם נמצאים. 2.5 מיליון תיבות דואר מוגנות על ידה, והיא עוצרת 30% יותר מתקפות מהמתחרים המשמעותיים.

"חברות מעבירות את האימייל שלהן לענן, גם כי זה יותר נוח וגם מייקרוסופט מזיזים את לקוחות הקאסצ'יינג לאופיס 365 ודוחפים אותם לעבור לענן. פתרונות האבטחה הקיימים פחות מתאימים לאימייל בענן.

"הארמוני-אימייל יעבוד טוב יותר עם עב ענן מאשר המתחרים. אצלם נותנים למיילים לעבור, ושעות אחרי כן יתריעו אם יש תכנה זדונית או לא – בינתיים יכול לחדור ולהזיק לארגון. אנחנו לא עושים זאת. או שאנחנו מנקים את הקובץ או שבודקים אותו. אלה היתרונות הטכנולוגיים שלנו יחד עם עב ענן. וביחד נביא פתרון עם רמת אבטחה עוד הרבה יותר גבוהה. יש פה פוטנציאל ענק של שוק שעושה טרנספורמציה ונוכל להיות בין המובילים בו". בהקשר לרכישות נוספות סיפר כי "אנחנו ממשיכים לחפש חברות לרכישות ורוצים לחזק את מה שאנחנו עושים ולצמוח, אבל לא קל למצוא את החברות הנכונות בימינו".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    סמי 29/10/2021 15:48
    הגב לתגובה זו
    לכן חלק מהמאזן לא מספיק ברור.
  • 2.
    מנכ״ל פח 29/10/2021 01:20
    הגב לתגובה זו
    מוצרים מיושנים, צמיחה אפסית ואת הכל עוטפים בשקר כלשהו
  • 1.
    סוס מת 28/10/2021 12:50
    הגב לתגובה זו
    נו, אפשר לחשוב שחידשה משהו. כרגילה חברה מסורתית ומיושנת. לכאורה מציד ריווחיות, אבל כמו תמיד תרד היום לפחות 5%. בזבוז זמן
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.