המשטרה ניסתה לעקל רכב יוקרה - האח איים על השוטרים עם מוט ברזל
עשרות מיליוני שקלים נגבו ו-47 רכבים עוקלו, ביניהם גם רכבי יוקרה, במסגרת מבצע של מע"מ, במטרה להילחם בהון השחור ובסרבני מס. בעקבות הפעילות יוגשו בהמשך עשרות כתבי אישום כנגד סרבני מס.
על פי רשות המסים, במהלך המבצע, הגיעו הכוחות לביתו של עוסק בכפר עראבה, בעל חוב של מעל 200 אלף שקל, שם חנה רכב מסוג ב.מ.וו. כאשר החלו בפעולת העיקול, החל בעל החוב לאיים ולקלל ואף ניסה למנוע בגופו מהכוחות לקחת את הרכב. במהלך הפעילות הגיעו שכנים מהאזור וחסמו ברכביהם את הרכב, כדי למנוע את עיקול הרכב. במקביל הגיע לזירה אחיו של החייב עם מוט ברזל ואיים על הכוחות, תלש את מספר הרישוי של הרכב ונרגע רק כשהגיעו ניידות משטרה נוספות למקום. לבסוף, לאחר פעילות של שעתיים, הרכב עוקל והועלה לגרר. בעקבות המקרה הוגשה תלונה במשטרה והנושא הועבר להמשך טיפולה.
איך משנים גרסאות מספר פעמים כדי לנסות להימנע מעיקול של הרכב?
בפעילות לעיקול רכב של עוסק חייב בקריית אתא, סירב העוסק למסור את רכבו בטענה כי עליו להקפיץ את נכדיו לגן. לאחר שהסבר זה לא התקבל, הציג מצג שווא לפיו מדובר ברכב נכה, אך משהתבקש להציג תו נכה לרכב, שינה לפתע את גרסתו וטען כי מדובר ברכב רגיל. הרכב כאמור, עוקל.
ברמלה, הגיעו הכוחות לעיקול רכב של חייב מס, ונתקלו באישה שהציגה עצמה כשכנה והתחילה לצעוק ולעורר מהומה במקום. כשראתה שפעולות העיקול נמשכות, הודתה האישה כי היא לא השכנה, אלא שהרכב שייך לגיסה ושהיא נוהגת בו מידי פעם. כשהבינה שגם הסבר זה לא מונע את עיקול הרכב, שלפה את מלוא הסכום ושילמה את החוב.
- בעל עסק שהעלים הכנסות במיליונים ירצה עבודות שירות
- העלים מס וברח מהארץ - אחרי מעקב, אותר והוסגר לארץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בירושלים, הוחלט לפעול כנגד עוסק המפעיל שתי חנויות תכשיטים ושעונים בעיר, בעל חוב של כ-500 אלף שקל, זאת לאחר שפניות רבות לעוסק להגיע ולשלם את חובו לא נענו. אתמול, עובדי מע"מ ומשטרת ישראל הגיעו לחנויות ועיקלו תכולה בשווי של מאות אלפי שקלים.
- 7.הגיע הזמן לפעול 08/02/2022 22:58הגב לתגובה זוהגיע הזמן לפעול
- 6.איפה כתר פלסטיק? (ל"ת)יאללה מכות 28/10/2021 19:52הגב לתגובה זו
- 5.אחמד 28/10/2021 17:40הגב לתגובה זוכי זאת לא באמת המדינה שלנו , אנחנו טרמפיסטים
- י 28/01/2022 00:43הגב לתגובה זוקולטים אותכם ישר עם הרכבים שלכם,אתם מכוונים אותנו,לא צריך להוציא מיליון שקל על אוטו זה מדליק אותנו עליכם והנה לשבט נעלמו פתאום רכבים(אתם מממנים את צה"ל עם הרכבים שאתם קונים וזה מצוין ) לשבט מעקלים חשבונות אז בסוף אתם משלמים על הכל אחמד ובריבית ... אבל בסוף
- 4.חברים ערסים וערבים זו המכה של המדינה (ל"ת)שמואל 28/10/2021 09:21הגב לתגובה זו
- אנונימי 30/01/2022 13:37הגב לתגובה זואיך ערס כמותך בא בטענות גזעניות.
- אתה אידיוט ולא פחות גרוע (ל"ת)28/10/2021 10:18הגב לתגובה זו
- 3.ממשלת "שינוי" ?? - פחחחחחחחחחחחח (ל"ת)רציתם, קיבלתם 28/10/2021 08:31הגב לתגובה זו
- מרקו 03/11/2021 12:47הגב לתגובה זוראש הממשלה הגרוע בהסטוריה של מדינת ישראל בישל לנו דייסה שעוד הרבה שנים לא נוכל לבלוע. לפחות נתנחם בכך שילך לבית הסוהר.
- 2.1 28/10/2021 08:07הגב לתגובה זולאזרח הוא יכול להמתין שנים אם בכלל
- שלטונות המס בישראל מאוד איטיים ולא אגרסיבים בכלל. 28/10/2021 09:10הגב לתגובה זושלטונות המס בישראל מאוד איטיים ולא אגרסיבים בכלל. לדעתי חייבים ללחוץ יותר חזק על חייבי מס ומעלימים וכך כולנו נשלם פחות מס
- 1.בטח לא במגזר הערבי (ל"ת)שוקי 28/10/2021 02:09הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
