רכב מכונית
צילום: רשות המסים

המשטרה ניסתה לעקל רכב יוקרה - האח איים על השוטרים עם מוט ברזל

עשרות מיליוני שקלים נגבו ו-47 רכבי יוקרו עוקלו במסגרת מבצע של מע"מ. ניידות משטרה נאלצו לטפל בעבריינים שניסו לחסום ולמנוע את עיקול הרכב; איך משנים גרסאות מספר פעמים כדי לנסות להימנע מעיקול של הרכב?
נתנאל אריאל | (12)

עשרות מיליוני שקלים נגבו ו-47 רכבים עוקלו, ביניהם גם רכבי יוקרה, במסגרת מבצע של מע"מ, במטרה להילחם בהון השחור ובסרבני מס. בעקבות הפעילות יוגשו בהמשך עשרות כתבי אישום כנגד סרבני מס.

על פי רשות המסים, במהלך המבצע, הגיעו הכוחות לביתו של עוסק בכפר עראבה, בעל חוב של מעל 200 אלף שקל, שם חנה רכב מסוג ב.מ.וו. כאשר החלו בפעולת העיקול, החל בעל החוב לאיים ולקלל ואף ניסה למנוע בגופו מהכוחות לקחת את הרכב. במהלך הפעילות הגיעו שכנים מהאזור וחסמו ברכביהם את הרכב, כדי למנוע את עיקול הרכב. במקביל הגיע לזירה אחיו של החייב עם מוט ברזל ואיים על הכוחות, תלש את מספר הרישוי של הרכב ונרגע רק כשהגיעו ניידות משטרה נוספות למקום. לבסוף, לאחר פעילות של שעתיים, הרכב עוקל והועלה לגרר. בעקבות המקרה הוגשה תלונה במשטרה והנושא הועבר להמשך טיפולה.

 

איך משנים גרסאות מספר פעמים כדי לנסות להימנע מעיקול של הרכב?

בפעילות לעיקול רכב של עוסק חייב בקריית אתא, סירב העוסק למסור את רכבו בטענה כי עליו להקפיץ את נכדיו לגן. לאחר שהסבר זה לא התקבל, הציג מצג שווא לפיו מדובר ברכב נכה, אך משהתבקש להציג תו נכה לרכב, שינה לפתע את גרסתו וטען כי מדובר ברכב רגיל. הרכב כאמור, עוקל.

ברמלה, הגיעו הכוחות לעיקול רכב של חייב מס, ונתקלו באישה שהציגה עצמה כשכנה והתחילה לצעוק ולעורר מהומה במקום. כשראתה שפעולות העיקול נמשכות, הודתה האישה כי היא לא השכנה, אלא שהרכב שייך לגיסה ושהיא נוהגת בו מידי פעם. כשהבינה שגם הסבר זה לא מונע את עיקול הרכב, שלפה את מלוא הסכום ושילמה את החוב.

 

בירושלים, הוחלט לפעול כנגד עוסק המפעיל שתי חנויות תכשיטים ושעונים בעיר, בעל חוב של כ-500 אלף שקל, זאת לאחר שפניות רבות לעוסק להגיע ולשלם את חובו לא נענו. אתמול, עובדי מע"מ ומשטרת ישראל הגיעו לחנויות ועיקלו תכולה בשווי של מאות אלפי שקלים.

 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הגיע הזמן לפעול 08/02/2022 22:58
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לפעול
  • 6.
    איפה כתר פלסטיק? (ל"ת)
    יאללה מכות 28/10/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אחמד 28/10/2021 17:40
    הגב לתגובה זו
    כי זאת לא באמת המדינה שלנו , אנחנו טרמפיסטים
  • י 28/01/2022 00:43
    הגב לתגובה זו
    קולטים אותכם ישר עם הרכבים שלכם,אתם מכוונים אותנו,לא צריך להוציא מיליון שקל על אוטו זה מדליק אותנו עליכם והנה לשבט נעלמו פתאום רכבים(אתם מממנים את צה"ל עם הרכבים שאתם קונים וזה מצוין ) לשבט מעקלים חשבונות אז בסוף אתם משלמים על הכל אחמד ובריבית ... אבל בסוף
  • 4.
    חברים ערסים וערבים זו המכה של המדינה (ל"ת)
    שמואל 28/10/2021 09:21
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 30/01/2022 13:37
    הגב לתגובה זו
    איך ערס כמותך בא בטענות גזעניות.
  • אתה אידיוט ולא פחות גרוע (ל"ת)
    28/10/2021 10:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ממשלת "שינוי" ?? - פחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    רציתם, קיבלתם 28/10/2021 08:31
    הגב לתגובה זו
  • מרקו 03/11/2021 12:47
    הגב לתגובה זו
    ראש הממשלה הגרוע בהסטוריה של מדינת ישראל בישל לנו דייסה שעוד הרבה שנים לא נוכל לבלוע. לפחות נתנחם בכך שילך לבית הסוהר.
  • 2.
    1 28/10/2021 08:07
    הגב לתגובה זו
    לאזרח הוא יכול להמתין שנים אם בכלל
  • שלטונות המס בישראל מאוד איטיים ולא אגרסיבים בכלל. 28/10/2021 09:10
    הגב לתגובה זו
    שלטונות המס בישראל מאוד איטיים ולא אגרסיבים בכלל. לדעתי חייבים ללחוץ יותר חזק על חייבי מס ומעלימים וכך כולנו נשלם פחות מס
  • 1.
    בטח לא במגזר הערבי (ל"ת)
    שוקי 28/10/2021 02:09
    הגב לתגובה זו
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.