מטוס F35 לוקהיד מרטין
צילום: לוקהיד מרטין
דוחות

לוקהיד עקפה בהרבה את צפי הרווח - אך פספסה בהכנסה והנמיכה תחזיות

יצרנית המטוסים דיווחה על רווח מתואם של 6.66 ד' למניה בעוד בשוק ציפו ל-1.96 ד' - הסיבה היא נטרול הפרשות להסדר פנסיה יקר מול העובדים. מתחזית קודמת להכנסות שנתיות של לפחות 67.3 מיליארד ד' עתה מדברים בלוקהיד מרטין על 67 מיליארד בלבד
נושאים בכתבה לוקהיד מרטין

יצרנית המטוסים LOCKHEED MARTIN CORP (LMT) פספסה את תחזית ההכנסות של האנליסטים לרבעון השלישי כשדיווחה על נתון של כ-16 מיליארד דולר, מול הצפי שהיה ל-17.1 מיליארד דולר. בשורת הרווח המתואם הכתה את התחזית בהרבה, עם כ-6.66 דולר מותאם למניה לעומת צפי האנליסטים ל -1.96 דולר למניה - פער של 240%. ואולם ברווח על בסיס GAAP, מדובר בסכום נמוך יותר של 2.21 דולר למניה. המניה נופלת בכ-13% בשעה זו.

הסיבה להבדל בין שני החישובים היא נטרול ברווח המתואם של הסדר הפרשות לפנסיה מול העובדים (בסך כולל של 1.7 מיליארד דולר). הרווח ללא הנטרול נמוך ב-65% מזה של התקופה המקבילה אשתקד, וכן בשורה העליונה ההכנסות נמוכות ב-2.8% מאשר במזנו.

אם לא די בכך, החברה הנמיכה תחזיות לעומת הפרסום הקודם. צפי החברה הוא להכנסות של 67 מיליארד דולר ב-2021 כולה - מול הפרסום הקודם בו דיברה על טווח של 67.3-68.7 מיליארד דולר. לוקהיד מרטין צופה התיצבות ואפילו ירידה בשנה הבאה, אז להערכתה תכניס כ-66 מיליארד דולר. האנליסטים מצדם ציפו לראות תחזית ל-70 מיליארד.

בשורה התחתונה בחברה צופים רווח שנתי של 22.45 דולר למניה, נמוך ב-8% מב-2020, וזאת גם כן בשל תכנית הפנסיה. פה דווקא מדובר בהעלאת התחזית מרמה קודמת של 22.25 דולר לכל היותר. עוד נאמר כי המזומן מפעילות שוטפת יסתכם השנה ב-8.3 מיליארד דולר - ולא ב-8.6 מיליארד כפי שקיוו קודם לכן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמיר 26/10/2021 22:04
    הגב לתגובה זו
    א. סגרו את הפנסיות היקרות בפחות משני מליארד דולר? בחברת החשמל מתים מקנאה ב. מקבלים 3.2 אחוז דיווידנד שזה המון ג. מכפיל 14 . לחברה הכי גדולה בעולם לנשק? כלומר אם ישנה מתיחות פוליטית (נניח הסינים מפתחים טילים שמהממים את המודיעין האמריקאי, כבר קרה...) שלא לומר מלחמה זו מניה דפנסיסית תרתי משמע. לא אתפלא אם באפט לא קונה מניות
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.