בדרך לאישור סופי: גיל הפרישה לנשים יעלה ל-65
בדרך לאישור סופי: אחרי 17 שנה של מאבקים, גיל הפרישה לנשים צפוי לעלות לאישור ל-65, לאחר שוועדת הכספים צפויה לסיים לאשר היום את רוב הסעיפים לקריאה שניה ושלישית. העלות הכוללת של הצעד צפויה לעמוד על 900 מיליון שקל.
לאחר מכן הכנסת תצטרך להצביע על כך אבל סביר שלאחר שהושגו ההסכמות המהלך יאושר גם בכנסת.
גיל הפרישה לנשים יעלה ל-65 בהדרגה. ההעלאה ל-63 תתבצע בפעימות, העלה של 4 חודשים בכל שנה, וזאת עד שנת 2024. ולאחר מכן, הממשלה תעלה את הגיל בפעימות קטנות יותר- העלאה של 3 חודשים בכל שנה עד שנת 2032. ובנוסף, הממשלה קבעה כי ההעלאה תתבצע באופן אוטומטי החל מיולי 2038, אחת שלוש שנים תתבצע העלאה אוטומטית של גיל הפרישה.
בניגוד לעולם: בישראל נשים פורשות קודם משוק העבודה
- 7.Me3 22/10/2021 19:18הגב לתגובה זוהיה אפשר להוריד את גיל הפרישה לגברים ונשים יחד במקום לעלות ולהפסיק לתת קצבאות למי שלא עובד דתיים ערבים ויהודים כאחד
- 6.Me3 22/10/2021 19:16הגב לתגובה זושוב בא לידי ביטוי הצורך הבלתי נראה של פקידי האוצר והפוליטיקאים המסריחים להעמיס את האזרחים העובדים יאכלו באותה נשימה להוריד את גיל הפרישה לגברים ולא הפסיק לתת קצבאות למי שלא עובד ולאפשר חיים טובים לאלו שעובדים ויגיעו לגיל 60 אם יגיעו לגיל 60 כמה חבל שפקידי האוצר ופוליטיקאים שמרוויחים 50 60 אלף שקל לחודש רוצים שישה ב 6000 שקל בחודש תמשיך לעבוד עד גיל 67 עד כלות כוחותיה ותמות
- 5.עינת 21/10/2021 20:59הגב לתגובה זועד גיל 70???
- 4.שרית 21/10/2021 20:25הגב לתגובה זושכולם כולם יצאו במדינה לפנסייה באותו גיל. גם שוטרים וגם צבא.ו..... הכי חשוב; שהמשכורות יהיו שוות לגברים ונשים
- נטלי 22/10/2021 09:48הגב לתגובה זואני בעד מה שנאמר למעלה מה ההבדל בין גוף שלי וגוף של שוטרת אותם טעים ביולוגים אני עובדת 39 שנים בתור אחות ועובדת פי שלוש יותר קשה גם נפשית וגם פיזית אז למה אני צריכה לצאת יותר מאוחר מי עובדת אחרת
- 3.מלי 21/10/2021 18:24הגב לתגובה זומי שאמורה לצאת בחודש יוני 22 לפנסיה. למעשה תצא לפנסיה לפי פעימה רק באוקטובר 22
- 2.אור 21/10/2021 16:51הגב לתגובה זולמה שלא ישוו את הגברים לנשים שכולם יקבלו בגיל 65 הגברים בגיל זה הם כמו הנשים אין הבדל מבחינת השחיקה והבריאות
- עדיף לפרוש כולם בגיל 63 שיהיה זמן להנות מהחסכונות (ל"ת)מנדל 21/10/2021 18:01הגב לתגובה זו
- 1.יופי טופי 21/10/2021 15:04הגב לתגובה זונשים עובדות קשה גם בבית גם עם הילדים וגם בעבודה שם הם מרויחות תמיד פחות מהגבר . אם יש מורה שלמדה מדעי המחשב ומורה שלמד תנך ישימו אותו רכז מחשבים ולא אותה. הנשים צריכות להוציא ימי מחלה כל השנתיים הנוספות
- נילס 21/10/2021 15:39הגב לתגובה זולא הכרחתי אף אשה שאינה אשתי לעבוד כך או אחרת ונשים לא מרויחות פחות מגברים על אותם תנאים, ואם כן אז זה זניח נשים בוחרות במקצועות פחות מכניסים ובחלקיות משרה, כי זה מה שטוב להן יציאה מוקדמת לפנסיה עוד יותר דופקת נשים, שהצבירה שלהן קטנה יותר, ואף אחד לא ילך לגייס אשה בת 60 שעוד רגע יוצאת לפנסיה

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
