אחרי אישור ה-FDA, החברות הגדולות הופכות את החיסונים לחובה
אפקטיביות של חיסון נמדדת בעיקר בהשפעות ארוכות הטווח ולא רק הקצרות. כרגע כמובן אין מידע שכזה מהסיבה הפשוטה שלא עבר מספיק זמן. אפשר לחשוש מהחיסון (אבל כל חיסון הרי מתחיל מתישהו, וגם מה לעשות שהעולם תקוע והדרך היחידה לשחרר אותו זה באמצעות החיסונים, וכמה שיותר) ואפשר מנגד לצייר את ההתנגדות גם כסממן האגואיסטי של הדור הנוכחי, שגדל והתחנך על הייחודיות של כל אחד ואחת מאיתנו והפוטנציאל שאנו אוצרים בתוכנו. בסוף, איך אומרים האמריקאים, צריך לחטוף אחת למען הקבוצה. וכשאנחנו מדברים על להציל את הקבוצה אנחנו מדברים על סבא וסבתא של כולנו, אבא ואימא ולאחרונה עם וריאנט הדלתא, גם לאחים, לאחיות ולחברים.
הדבר המשמעותי ביותר שקרה השבוע, זה שמנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, הפך את אישור החירום שניתן לחיסון שייצרו פייזר PFIZER (PFE) וביונטק (BNTX), לאישור מלא. האישור הזה מהותי כמובן, מאחר והוא נותן גושפנקא לחיסון והופך לכלי בידי חברות שחושבות על בריאות העובדים, ולכן הוא גם הופך מהותי לשורה התחתונה של כל חברה: הרי עד כה, כל חולה מאומת שולח מספר עובדים הביתה - במקרה הטוב. במקרה הרע - משרדים ומפעלים שלמים נסגרים.
מה עושות החברות?
גל הדרישות להתחסנות מצד חברות החל עוד לפני אישור החיסון הרשמי. כבר בתחילת החודש הנוכחי, קמעונאים חברות הייטק, בנקים וחברות מתחום הבריאות, הודיעו לעובדים שהחיסונים הם כבר לא אפשרות - אלא חובה, וכל מי שרוצה להגיע למשרד חייב להיות מחוסן. יש כאלה שגם מאיימים בפיטורין או בסנקציות אחרות.
לדוגמה, ענקית התעופה דלתא איירליינס DELTA AIR LINES INC (DAL) הודיעה לכל 68 אלף עובדיה אתמול שמי שאינו מחוסן יצטרך לשלם בכל חודש ביטוח בריאות בסך 200 דולר ובכל שבוע יצטרך להציג בדיקות נגד קורונה. המדיניות החדשה הגיעה יומיים בלבד אחרי אישור ה-FDA.
- ממשל טראמפ שוקל לצמצם את חיסוני הקורונה ומפיל את מניות החיסונים
- חיסון קורונה חדש בדרך - מודרנה קיבלה אישור FDA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הזמן להתחסן הוא עכשיו", כתב מנכ"ל החברה, אד בסטיאן בהודעה לחברה והוסיף כי "תמיד ידענו שהחיסון היא הדרך האפקטיבית ביותר לשמור על ביטחון ובריאות אנשינו מול המשבר הבריאות העולמי. בגלל זה אנחנו לוקחים צעדים נוספים כדי להגביר את אחוז העובדים המחוסנים.
"האשפוז הממוצע של עובד בחברה עלה לדלתא 50,000 דולר לאדם. ביטוח הבריאות יהיה הכרחי להתמודד עם הסיכון הפיננסי שאי התחסנות מייצרת עבור החברה שלנו", סיכם.
גם בנק ההשקעות הגדול בעולם, גולדמן זאקס GOLDMAN SACHS (GS) שכל עובדי החברה, אבל גם לקוחותיה, שירצו להגיע למשרדים יהיו חייבים בחיסון מלא. ב-GS, שכבר לפני חודשיים החזירו את מרבית 20 אלף העובדים שלהם, מחמירים במיוחד וכל עובד שחוזר למשרד, יהיה חייב בבדיקה שבועית לקורונה וכולם חייבים במסכה בשטחים משותפים. גם בסיטי CITIGROUP (CITI) ובמורגן סטנלי MORGAN STANLEY (MS) מחייבים חיסון למי שרוצה לחזור למשרדים בניו יורק.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
האישור של ה-FDA חורג מהחברות בוול סטריט. הצבא האמריקאי חיכה לאישור זה כדי להציג מנדט חד משמעי בנושא. הסיבה היא חוקית. ברגע שיש אישור סופי, מותר לחייב בתנאים מסוימים עובדים להתחסן. אחרת, אפשר להסתכן בתביעה.
- 3.באמת... 28/08/2021 19:03הגב לתגובה זוהעולם היה קיים לפני החיסון ויהיה קיים אחריו...דווקא חיסון שנותנים אותו כל כמה חודשים עלולו להרוס את המערכת החיסונית של האדם ולגרם להרס גדול.
- גק 30/08/2021 08:56הגב לתגובה זובאופן כללי אתה צודק גוף האדם והמערכת החיסונית שבו יודעים להתמודד עם מחלות אבל לא במקרה של מגיפה עולמית...כבר עברנו חיסונים בגיל חצי שנה ועוד חיסונים לקראת כיתה א חיסונים נוספים בבית הספר ולפני הגיוס ואז אף אחד לא חשב להתנגד ..."ונשמרתם לנפשותכם"
- אתה גאון 29/08/2021 13:44הגב לתגובה זועובור מתנגד חיסונים
- 2.ואצלינו מורים הזויים רוצים שאנחנו נממן להם בדיקות. (ל"ת)אליהו 26/08/2021 17:03הגב לתגובה זו
- ולממן לך זריקות זה בסדר? (ל"ת)ארנסטו 26/08/2021 20:32הגב לתגובה זו
- 1.מנחם 26/08/2021 16:14הגב לתגובה זוזה ההנחה שהזריקה של פייזר היא אפקטיבית. ה-25% יעילות שלה (שזה המספר האמיתי שמשום מה לא מופיע בתעמולה של משרד הבריאות) לא נותנים את האפקט הרצוי וגם לא שווים את הסיכון לאוכלוסיה הצעירה.
- תלמד חשבון לפני שמפיץ שטויות ומחלות (ל"ת)ירון 27/08/2021 02:57הגב לתגובה זו
- תלמד חשבון לפני שמפיץ שטויות ומחלות (ל"ת)ירון 27/08/2021 02:57הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
