הייטק מס
צילום: Anna Nekrashevich Pexels

יש בשר: העלמות מס של מיליוני שקלים בשוק הבשר והאוכל הביתי

כך מנסים בעלי עסקים לחמוק מתשלום מס - אחד מהם אף איים על אנשי מס הכנסה בסכין; בסך הכל אספו במס הכנסה 116 מיליון שקל מחייבי מס (לאו דווקא בתחום הבשר)
נתנאל אריאל | (4)
נושאים בכתבה העלמת מס

בביקורת של מע"מ ב-184 בתי עסק בענף הבשר ושירותי ההסעדה הביתיים נמצאו העלמות מס בהיקף של 3 מיליון שקלים, ועסקים שלא נרשמו במע"מ. בנוסף, גבתה הרשות 116,462,576 מיליון שקל, ועוקלו 106 כלי רכב, מ-1,277 חייבי מס.

 

במהלך ביקורת באזור הצפון, הגיעו המבקרים לעסק משפחתי בגליל, שבו התברר כי בעוד אח אחד רשום במע"מ כמגדל בקר, האח השני, שמנהל אטליז במקום עובד ללא רישום כלל. עוד במהלך הביקורת, נתפסו אלפי שקלים שלא נרשמו או תועדו, ומסמכים רבים המעידים על קיום עסקאות ללא רישום. שני האחים הוזמנו למשרדי מע"מ להמשך חקירה, ועל פי הערכה ראשונית הם חשודים בהעלמת כמיליון שקלים.

 

בביקורת נוספת באזור הצפון, הגיעו המבקרים לביקורת באטליז, שם מצאו את אחיו של בעל העסק בקופה, בעוד בעל העסק עצמו הסתתר מהמבקרים. כשהגיעו המבקרים למקום, ביקש האח שיעזבו את העסק ואף השחיז סכינים בהפגנתיות לעברם. לאחר הצגת צו החיפוש, זוהה בעל העסק והחל לשתף פעולה עם המבקרים. בעת ספירת הקופה עלה כי עסקאות בסכום אלפי שקלים לא הודפסו, וכן נמצאו סרטי קופה ויומנים המפרטים הכנסות ממזומן שלא נרשמו משנת 2017 ועד היום. בעקבות הביקורת ספרי העוסק יפסלו, והתיק הועבר להמשך טיפול במשרדי מע"מ.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מירי 23/08/2021 11:10
    הגב לתגובה זו
    במקום לנתנכל לסוטרים לכו על הכסף השחור.
  • 3.
    דני 23/08/2021 10:28
    הגב לתגובה זו
    שלא סיים יסודי נוהג בג’יפ גר בוילה וטס עם כל המשפחה לחו״ל ומהנדס לא גומר את החודש, חצי מדינה תשב בכלא
  • 2.
    אנונימי 23/08/2021 10:10
    הגב לתגובה זו
    למה לא מציינים זאת?
  • 1.
    אמיר 23/08/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
    להפסיק לקבל מזומן, תשלום אך ורק באשראי
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.