קרסו: ההכנסות קפצו ב-95% ועמדו על 1.3 מיליארד שקל
יבואנית הרכב קרסו מוטורס, מדווחת על צמיחה של 95% בהכנסות לצד רווח נקי של 79.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2021. זאת הודות לקפיצה בכמות הרכבים שנמכרו במהלך הרבעון (כ-6,850) ואיחוד תוצאות קל אוטו במגזר הליסינג.
הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על כ-1.3 מיליארד שקל, עליה של כ-95% לעומת כ-664 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות מגזר הרכב ומגידול בהכנסות מגזר הליסינג בשל איחוד התוצאות עם קל אוטו.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה עמד על כ-79.5 מיליון שקל, לעומת כ-11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני עלה לכ-226 מיליון שקל (כ-17% מההכנסות), לעומת כ-103.6 מיליון שקל (כ-15.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-120.3 מיליון שקל, לעומת כ-35.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול בפעילות מגזרי הרכב והליסינג ומגידול בשיעור הרווחיות הגולמית.
גידול בפעילות הייבוא והליסינג
בחלוקה למגזרים - ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון השני עלו לכ-744.4 מיליון שקל, לעומת כ-275.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-114 מיליון שקל, לעומת כ-40.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון מכרה החברה כ-6,852 רכבים, בהשוואה לכ-2,409 רכבים שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.
- אפריקה מגורים: ההכנסות ירדו ב-14% והרווח נקי זינק ל-18.7 מ' ש'
- מקדונלד'ס: ההכנסות עלו ב-11% - 5.6 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ברבעון השני לכ-450 מיליון שקל, לעומת כ-309.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות המגזר נובע מאיחוד לראשונה של קבוצת קל אוטו החל מה-1 במאי 2020. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-49.2 מיליון שקל, לעומת כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר שירות ואחרים ברבעון השני עלו לכ-97.2 מיליון שקל, לעומת כ-79 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווח שני המגזרים ברבעון עלו לכ-30.1 מיליון שקל, לעומת כ-16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד..
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנו מסכמים את הרבעון השני עם גידול בהכנסות בכל מגזרי הפעילות וברווח הנקי. בתוך כך, אנחנו גאים להציג היום שיפור חד ברווחיות, זאת כחלק מיישום אסטרטגיית החברה לייעול ופיתוח של מגזרי הפעילות השונים. במגזר הרכב אנו חווים ביקושים ערים לרכישת רכבים חדשים. בהמשך השנה, אנו צפויים להשיק מספר דגמים חדשים, כולל דגמים היברידיים וחשמליים ופועלים להרחבת מגוון הדגמים המוצעים.
- קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה
- מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
במגזר הליסינג, שהתרחב משמעותית עם רכישת קל אוטו אשתקד, אנחנו מציגים ברבעון גידול בהכנסות ועלייה ברווח לאור גידול בביקושים ובהיקף המכירות של כלי רכש משומשים. בחודש יוני הושלם מיזוג סטטוטורי של קל אוטו ופסיפיק. אנו ממשיכים לפעול למיצוי הסינרגיות של פסיפיק עם קל אוטו, אשר צפויים לתמוך בהמשך השיפור בפעילות במגזר זה. בתוך כך, אנחנו שמחים לעדכן שבמהלך הרבעון השלישי צפויה קרסו לקבל דיבידנד מהחברה הבת פסיפיק ובכך קרסו מחזירה לעצמה את כל ההשקעה המוצלחת בחברת קל אוטו.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
