אאטובריין: קפיצה בהכנסות ומעבר לרווח - עולה בטרום ב-3.5%
דוחות ראשונים לאאוטבריין שממשיכה לצמוח ולהיות רווחית. החברה מדווחת על רווח על בסיס GAAP (החברה לא פרסמה רווח על בסיס Non-GAAP) של 15.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, לעומת הפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - הרווח הוא הקצה העליון של התחזית של החברה. ההכנסות בניכוי עלויות של רכישת תנועה (טראפיק) עמדו על 66.8 מיליון דולר, לעומת 39.7 מיליון דולר אשתקד ומעל תחזיות החברה שהטווח העליון שלהן היו 66 מיליון דולר.
ה-EBITDA המתואם של החברה עמד ברבעון הנוכחי על 24.6 מיליון דולר, לעומת 5.2 מיליון דולר אשתקד. גם ה-EBITDA בפועל היה גבוה מהצפי המוקדם של החברה לטווח של 21.6-23.4 מיליון דולר.
תזרים המזומנים של החברה עומד בסוף הרבעון על 111.3 מיליון דולר, לאחר שבמהלך הרבעון השני של השנה החברה ייצרה תזרים של 16.5 מיליון דולר.
התחזיות לרבעון השלישי ולשנה כולה:
החברה צופה הכנסות בנטרול הוצאות רכישת תנועה של 64.5-66 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם של 15.5-16.5 מיליון דולר.
בתחזיות לשנה כולה צופה החברה הכנסות בנטרול הוצאות רכישת תנועה של 266-270 מיליון דולר (גידול של כמעט 40%), ו-EBITDA מתואם של 80.5-82.5 מיליון דולר (הכפלה ב-EBITDA).
דיוויד קוסטמן, מנכ"ל שותף בחברה: "אנחנו מאוד מרוצים מהשורה העליונה בשיא שלנו, משיעורי הצמיחה החזקים ומהמשך המינוף התפעולי ברבעון. הרבעון הזה ממחיש את ההובלה שלנו בתחום הטכנולוגיה והמוצרים, שממשיכים להניב ערך עבור שותפינו במדיה והמפרסמים".
- עוד גל קיצוצים בטידס: פיטורים של עד 10% מהעובדים בעולם
- הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אאוטבריין הנפיקה בוול סטריט לפי שווי של 1.26 מיליארד דולר - לפי מחיר של 20 דולר למניה, וירדה מאז ב-4.5% לשווי של 1.028 מיליארד דולר. החברה המספקת שירותי המלצות תוכן, בדומה לטאבולה שנכנסה לוול סטריט לאחרונה דרך מיזוג עם ספאק, גייסה 160 מיליון דולר בהנפקה.
השווי בהנפקה מאכזב - הציפיות היו למחיר מניה של 24-26 דולר ושווי של כ-1.4 מיליארד דולר, וזה עוד בהמשך להורדת השווי בשבועות האחרונים, ועדיין יש חצי כוס מלאה. החברה הנפיקה בדרך הישירה - IPO, הנחשבת ל"מכובדת" יותר מאשר הנפקה-מיזוג דרך ספאק. כמו כן, לקופה כאמור נוספו 160 מיליון דולר וזו היתה מטרה חשובה לחברה.
האם השווי באמת מאכזב?
כמו כן, הגעה לוול סטריט, גם בשווי "מאכזב" היא הישג בכל קנה מידה. חברות טובות אמורות להפוך בהמשך גם למניות טובות, כשמעבר להכל - גם השווי הנוכחי הוא לא באמת מאכזב. תביטו אחורה - לפני שנה-שנתיים-שלוש, אאוטבריין יכלה אז רק לחלום על השווי הזה. זה הפך למוחשי.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בכל מקרה, הירידה בתמחור בשווי נובעת מסיבה אחת ברורה - המתחרה הגדולה טאבולה נכנסה לפניה לוול סטריט דרך מיזוג עם ספאק.
טאבולה מול אאוטבריין - מצא את ההבדלים
החתמים והמשקיעים רואים זאת, ולפי התמחור היחסי דרשו בהתאמה הפחתת מחיר לאאוטבריין. יש הבדל גדול בין טאבולה לאאוטבריין - טאבולה מוכרת יותר, אבל מנגד הצמיחה באאוטבריין מרשימה הרבה יותר - כ-30% לעומת 8% בלבד בטאבולה. אגב, שתי החברות היו צפויות להתמזג לפני כשנה - מיזוג שנפל בסופו של דבר ככל הנראה בשל ענייני אגו.
אאוטבריין שמעסיקה כ-1,000 עובדים, הוקמה לפני 15 שנים על ידי האחים ירון ואיתן גלאי ואורי להב. ירון גלאי משמש כמנכ"ל משותף של החברה לצידו של דיויד קוסטמן.
- 1.לפחות מרויחה... (ל"ת)מייק לבנובסקי, ר''ג 17/08/2021 22:54הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
