ארז ליבנה 28072021ארז ליבנה 28072021

איך הפך ההייטק לכור ההיתוך החדש של ישראל

בניגוד לדיעה הרווחת, ההייטקיסטים המודרניים הם לא רק בוגרי 8200. ההייטק הוא ההווה והעתיד וכולם, כולם, כולם רוצים נתח. זה טוב לחברה וטוב לכלכלה - עכשיו רק צריך לדחוף יותר אנשים להיכנס וכולנו נרוויח

ארז ליבנה | (3)
נושאים בכתבה הייטק ניתוח

היום זה קל לצאת נגד העובדים בהייטק. הם הרי מרוויחים יותר ונהנים מתנאים שהרוב רק חולמים עליהם. אבל כמו לכל אחד אחר ל"הייטקיסט הקלאסי" יש סטיגמה כאילו הוא בוגר שמונה מאתיים, או צפונבון מרמת אביב, כשהמוני מתכנתים משוכפלים ממלאים את ההאבים הגדולים של הרצליה, חיפה, כפר סבא, נס ציונה ועוד מרכזים שלפני הקורונה צצו כפטריות אחרי הגשם. 

אבל בואו אני אחדש לכם. ההייטק הוא עולם מגוון מאוד. בעבר הלכתי לסקר חברות הייטק של נשים בבני ברק. כולן שם נשים. המתכנתות, המזכירות וגם היזמיות. כולן נשים חרדיות. העולם אולי נראה זר בתחילה, אבל אלה חברות הייטק לכל דבר, פשוט גלאט כושר. 

וגם בחברה הערבית זה קורה. לפני שנתיים בהאב של נצרת היו לא פחות מארבעים חברות. אפילו מיקרוסופט, שלה לא מעט סניפים בארץ, פתחה שם משרדים. נכון לאפריל השנה ישנן לפחות אלפיים נשים מהמגזר שהן מתכנתות, מתוך שמונת אלפים הערבים המועסקים בסקטור. 

בכלל היום, כל מי שיש לו רעיון וקצת ידע, יכול להפוך את זה לסטארט-אפ. זה יכול להיות בפינטק, סייבר, גיימינג, דאטה, שירותי ענן, פרסום – הכול הולך. גם אם זו אפליקציה סקטוריאלית לחלוטין.​

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עומרו 29/07/2021 20:51
    הגב לתגובה זו
    כמה אתיופים/דרוזים/תושבים משדרות/קרית שמונה יש אצלכם בחברה?
  • C 29/07/2021 23:10
    הגב לתגובה זו
    יש גם ערבים. ההייטק הוא אחד המקומות הכי פחות גזעניים שקיימים, כך זה עם אנשים חכמים.
  • 1.
    שטויות הצבא וההיטק מגדיל פערים (ל"ת)
    יניב ירקת 29/07/2021 14:37
    הגב לתגובה זו
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.  

צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.