
תהיה ויראלית? פלטפורמת הווידאו VIMEO החלה להיסחר בנאסד"ק
חברת VIMEO ידועה כפלטפורמת וידאו מקצועית המשמשת בעיקר חברות וארגונים. אם אפשר להקביל אותה למשהו, אז היא כמו לינקדאין של מיקרוסופט (MSFT) לעומת פייסבוק (FB). כלומר יש את הגוליית, ששמו יוטיוב של גוגל (GOOG), כש-VIMEO, כמו לינקדאין, היא האחות הקטנה והמקצועית יותר. החברה החלה להיסחר כחברה עצמאית במדד הנאסד"ק ביום שלישי האחרון תחת הטיקר VMEO, לאחר פיצול של החברה מחברת האם שלה IAC. במסגרת הספין אוף ועסקת החלוקה, קיבלו מחזיקי המניות של IAC 1.6235 מניות VMEO עבור כל מניית IAC שנמצאת בידם. Vimeo היא החברה הציבורית ה-11 במספר שצומחת מתוך חברת האחזקות IAC. לטענת IAC, מודל הפעילות שלה יצר למשקיעה כבר יצר ערך של מעל 100 מיליארד דולר למחזיקי המניות במהלך 25 השנים האחרונות. ברבעון הראשון של 2021, החברה דיווחה על הכנסות של 89.4 מיליון דולר, עלייה של 57% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עמד על 3.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של למעלה מ-20 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA של החברה עמד על 1.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 12 מיליון ברבעון הראשון של 2020. למרות ההתלהבות המובנת מצד החברה, בינתיים השוק לא פרש לה שטיח אדום. ביום המסחר הראשון מחיר המניה נסגר על 45 דולר, כשכעת היא במחיר של 43.6 דולר, או ירידה של 3% ביומיים. כלומר בינתיים השוק פחות מתלהב. ״זהו רגע מיוחד ומעורר גאווה ל- Vimeo, אבל זו רק תחילת הדרך. במבט קדימה, כחברה עצמאית ציבורית, אנו ממוקמים היטב כדי להמשיך ולחדש ולהרחיב את מערך משתמשי התוכנה שלנו ולשים את כוח הווידאו בעוד ידיים של עסקים וקבוצות עבודה ברחבי העולם״, אמרה אנג׳אלי סוד, מנכ"לית החברה. האנליסט ג'סטין פיטרסון מקיבנק (Keybanc) שהחל לסקר את החברה ביום שלישי, העניק לה מחיר יעד של 54 דולר. במכתב למשקיעים הוא אמר, כי לחברה יש פוטנציאל לצמוח בשוק שמוערך ב-50 מיליארד דולר.