קת ווד ארק
צילום: ארק

קוינבייס ירדה ב-45% מהשיא, תנחשו מי עדיין שורית על המניה?

רק בשבועיים האחרונים מניית חברת המסחר בקריפטו ירדה ב-13%, אבל קת'י ווד רכשה עוד 1.2 מיליון מניות כשסך החזקותיה בחברה מתקרבות למיליארד דולר
ארז ליבנה | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט

כניסתה של בורסת הקריפטו קוינבייס (COIN) למדד הנאסד"ק בוול סטריט לפני חודש וחצי, הוא מהסממנים הברורים ביותר להתבססותם של מטבעות הקריפטו. אבל הבעיה של המניה, יחד עם כל המניות שמבוססות על הביטקוין ודומיו, היא התנודתיות הרבה של מטבעות אלה. בהתבסס על זה ש-COIN הנפיקה כשהביטקוין היה בשיאו אחרי שחצה את ה-60 אלף דולר וביום הראשון שלה נסגרה המניה על למעלה מ-409 דולר. חודש וחצי אחר כך, הביטקוין ירד בכמעט 50% ומניית COIN ירדה ב-45%.

 

הירידות אמנם החלו עוד לפני, כשיחד עם החשש מאינפלציה כל השוק כמעט קיבל מכה, אבל רק בשבועיים האחרונים המניה ירדה ב-13%, כשכיום היא נסחרת על 224 דולר למניה. ההודעות שיצאו מסין בסוף השבוע, לפיהן המדינה תפעל ביד קשה נגד סוחרי וכורי הביטקוין, הורידו את המניה ביום האחרון של המסחר בשבוע בכמעט 4%.

 

את מי זה לא מרתיע? ניחשתם נכון, את המשקיעה האגדית קת'י ווד, בעלת קרנות ARK הידועות. במהלך השבועיים האחרונים היא רכשה 1.2 מיליון מניות של COIN והגדילה את ההחזקה שלה ל-4.2 מיליון מניות, שמגיעות לשווי של 865 מיליון דולר.

 

את מרבית המניות קנתה הקרן המובילה של ווד ARKK, שלמרות שמחקה 35% מהשיא שלה בפברואר, היא עדיין מנהלת נכסים בהיקף של 20 מיליארד דולר. אבל גם לקרנות הקטנות יותר ARKQ ו-ARKF מחזיקות במאות אלפי מניות של COIN.

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    הקדימה את זמנה? 24/05/2021 03:24
    הגב לתגובה זו
    ארה"ב בדרך ליצור קריפטו משלה וגם ישראל (=יחסכו את הנייר ויפחיתו השימוש בכסף שחור).
  • 7.
    ירון 24/05/2021 02:10
    הגב לתגובה זו
    בתור אחד שעוקב אחרי כמה מהמניות שהגברת קנתה בתל-אביב - היא קונה מניות כמו שאני קונה גרביים
  • 6.
    יריב 24/05/2021 00:58
    הגב לתגובה זו
    כל פעם גורו חדש מוביל את המשקיעים התמימים כצאן לטבח.
  • 5.
    תום 23/05/2021 23:42
    הגב לתגובה זו
    ואתם מפמפמים אותה כאן בכל כתבה כאילו אתם מייצרים מותג
  • 4.
    ספקולנטית מאופסת (ל"ת)
    אנונימי 23/05/2021 23:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שחר 23/05/2021 23:32
    הגב לתגובה זו
    התשואות של כל תעודת סל שהנפיקה שברו שיאים זה היה נהדר בשנים עברו , אם כי אחרי הקורונה כללי המשחק השתנו במידה כסו או אחרת לפרק זמן שאינו מוגדר
  • 2.
    ביטאויר 23/05/2021 22:50
    הגב לתגובה זו
    גם אני אם הייתי משקיע כספים של משקיעים ולא שלי אז הייתי שורי עד הסוף עד השקל האחרון מאחר והכסף לא שייך לי אז המשקיעים מקסימום יבכו
  • 1.
    יש לה משקפיים - כנראה שחכמה חחחח (ל"ת)
    שמוליק 23/05/2021 18:47
    הגב לתגובה זו
  • יותר ממך זה בטוח (ל"ת)
    גו'ני בננהס 24/05/2021 09:35
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.