מנצלות את חלון ההזדמנות - ווקמי בדרך להנפקה לפי 4 מיליארד דולר
הכתובת היתה על הקיר. הערכנו כבר בשנה שעברה ש-2021 הולכת להיות שנה מצוינת להייטק הישראלי. הערכנו שהכלכלה תינצל (שוב) בזכות חברות הטכנולוגיה. כתבנו שאנחנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית או בועה – לא משנה לצורך הדיון – שהולכת להעשיר אלפי ישראלים ולשפוך כמויות אדירות של כסף בגיוסי עובדים, תשתיות ועוד. כל הדיכאון מהקורונה ונתוני הכלכלה החלשים, עשויים להתחלף באופוריה. התנאי העיקרי הוא שהנאסד"ק ימשיך לשמור על כוחו, ואם זה יקרה יש סיכוי טוב שקדחת ההנפקות תימשך וחלון ההזדמנויות יישאר פתוח. ציינו אז שיש חלון הזדמנויות לחברות הטכנולוגיה הישראליות - "תזדרזו להנפיק בוול סטריט פן יהיה מאוחר" והדגשנו ש-20 חברות ישראליות נערכות לגיוס לפי שווי מצרפי של 100 מיליארד דולר .
בינתיים חלק מהחברות הנפיקו והרשימה הלכה והתארכה. החברות הישראליות נכנסות לוול סטריט דרך ספאק או באופן ישיר והן עושות זאת בגדול - בשוויים של מיליארדים. אתמול פרסמה מאנדי תשקיף ונראה שתגייס לפי שווי של 4 מיליארד דולר והיום WalkMe ווקמי מתקרבת לוול סטריט גם, על פי ההערכות לפי שווי של 4 מיליארד דולר.
החברה שמפתחת פתרונות הדרכה ויזואליים למשתמשים באתר-אפליקציה, מכוונת לשווי של 4 מיליארד דולר. ההנפקה צפויה בשבועות הקרובים. ווקמי הוקמה על ידי רפאל סווירי שמכהן כנשיא, דן עדיקא המנכ"ל ואייל כהן שעזב לפני מספר שנים. את ההנפקה בוול סטריט יובילו מורגן סטנלי, גולדמן סאקס וסיטיגרופ. ומי המחזיקים? קרן אינסייט שמשקיעה גם במאנדי, וגם ג'מיני וגיזה.
אתמול כאמור פרסמה מאנדיי הישראלית שהוקמה על ידי ערן זינמן ורועי מן, והמפתחת מערכת הפעלה לעבודה (Work OS) תשקיף מלא שכלל נתונים פיננסים. קצב ההפסדים השנתי של החברה עומד על כ-40-50 מיליון דולר, על הכנסות של 130 מיליון דולר. אלא שקצב הצמיחה של החברה הוא כ-40% וזה מקנה לה את השווי העצום.
- נבאן רוצה לגייס לפי 6.5 מיליארד - מתחת לשווי בגיוס פרטי לפני שלוש שנים
- דרכים להרוויח מעיוותים בשוק המניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאנדיי היא לא היחידה שהולכת ל-IPO בוול סטריט. אחרי שבשנה שעברה הנפיקו למונייד וג'ייפרוג לפי שוויים של 4 מיליארד דולר, ובהמשך לגאות בשוק הטכנולוגיה, יש כ-30 חברות ישראליות שמכוונות להנפקה בוול סטריט או למיזוג וגיוס דרך ספאק (שלד בורסאי עתיר מזומנים). בין החברות הגדולות שנערכות למיזוג או הנפקה - פיוניר, איירון סורוס, אאוטבריין, טאבולה, REE ונוספות. כל אחת מהחברות האלו מיועדת להנפיק לפי שווי של כמה מיליארדים טובים.
- 6.גיל 19/05/2021 12:23הגב לתגובה זו... וכו ... אמורים להתמעט ושיהיה רווח ולא הפסדים ?
- 5.יהודים מוכרים אויר במילאירדים כל הכבוד (ל"ת)פנחס 19/05/2021 00:29הגב לתגובה זו
- 4.ריאליסט 18/05/2021 20:08הגב לתגובה זואם אמא של הבועות!
- משנ 18/05/2021 21:54הגב לתגובה זוחברה B2B לא B2C לכן לא שמעת עליה תתעניין
- 3.אלי 18/05/2021 16:18הגב לתגובה זובנוסף, הערכות שווי מנופחות...
- 2.מישאל 18/05/2021 16:02הגב לתגובה זוערכי חברות בשמיים והן מפסידות כל שנה.יש בנאסדק ישראליות מענינות יותר שנמצאות בהבשלה ומפסידות בשוליים.
- 1.חברה שעוסקת בפתרונות הדרכה שווה 4 מיליארד ? בועה ! (ל"ת)אורן 18/05/2021 15:43הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
