איך לקבל מענק גם אם לא עומדים ביעדים? השיטה של אייל חנקין
אחת הנפגעות מהתפשטות נגיף הקורונה במהלך השנה החולפת היתה חברת עזריאלי קבוצה -0.85% . החברה סבלה מהסגרים ומירידה דרמטית, אך זמנית, בביקורים בקניונים. עזריאלי היא קבוצה חזקה ומפוזרת היטב בין תחומים שונים - קניונים, משרדים, בתי אבות כשלאחרונה נכנסה גם לתחום הנדל"ן לשרתים. אז 2020 לא היתה משהו - לא "ביג דיל" לחברה. אבל זה אולי "ביג דיל" למנכ"ל שלה שמקבל מענקים בהתאם לביצועים עסקיים. אז מה עושים? משנים את כללי המשחק ומפחיתים את היעד רק כדי שהמנכ"ל יוכל לעמוד בו. כשהמצב הפוך - שהתחזיות עולות, לא מרימים את היעד, אבל שהתחזיות יורדות מפחיתים את היעד. במצב כזה, אין באמת תמריץ למנכ"ל, במצב כזה, הכל בלוף.
אז יגידו בחברה - "מה אתה רוצה, היתה קורונה", אבל זה בדיוק העניין - אף אחד לא נביא ואף אחד לא יודע מה יהיה בשנה הקרובה, ובדיוק בשביל זה יש תחזיות ויעדים, ובדיוק בגלל זה התמרוץ במענקים הוא לטווח ארוך ולא לשנה ספציפית. זה עלוב, פאתי ומביש לשנות את היעדים ולגרום לכך שבשנה של ירידה בפעילות, שנה חלשה, המנכ"ל - אייל חנקין, ייקבל מענק כאילו מדובר בשנה נהדרת.
המענקים למנכ"ל אייל חנקין הותאמו רק באוגוסט 2020 לתחזיות המעודכנות שפרסמה החברה, מה שמדגיש עוד יותר כמה מדובר ב"משחק מכור". באוגוסט - הרבה אחרי התפרצות הקורונה, משנים את היעד וקובעים עקיפין שמגיע בונוס למנכ"ל. בזמן שהחברה רושמת ירידה של כ-25% במדדי ה-NOI וה-FFO, חנקין גורף לכיסו מענקים בגובה של כ-2.7 מיליון שקל, קצת פחות מהמענק אותו קיבל בשנת 2019, בה הציגה החברה נתוני שיא.
במסגרת דוחות החברה שפורסמו לפני כשבועיים, הציגה החברה את התשלומים שניתנו במהלך השנה החולפת לנושאי המשרה, וביניהם גם המענקים שניתנו להם. על פי הסכם העסקתו, זכאי חנקין למענק על בסיס עמידה ב-90% מייעדי ה-NOI וה-FFO שנקבעו בתכנית העבודה השנתית של החברה. שאלה ראשונה - האם 90% מהיעד זה תמריץ? הרי כל הרעיון של מענקים כאלו הוא לייצר למנכ"ל תמריץ, ואם נותנים לו "הנחה" של 10% מהיעד, אין כאן תמריץ.
- עזריאלי: ה-NOI עלה ב-28% ל-630 מ' שקל ברבעון
- עזריאלי: ה-NOI ברבעון עלה ב-10% ל-586 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנה בשל השפעות נגיף הקורנה, הציגה החברה תוצאות רחוקות מאלו שצפתה במסגרת תכנית העבודה. כך למשל, ה-FFO בתחזית המקורית עמד על 1.33 מיליארד שקל, לעומת 1.02 מיליארד שקל בפועל. כך גם בתחזית ה-NOI, שעמדה על 1.63 מיליארד שקל בתכנית המקורית, לעומת 1.21 מיליארד שקל בפועל.
אלא שכל אלו לא השפיעו כלל על המענקים של חנקין. למה? מכיוון שהחברה החליטה לתת לו מענק על בסיס התחזיות המעודכנות אותם פרסמה במהלך חודש אוגוסט, בהן הוא כמובן עמד. כך שבשנה בה הציגה החברה נתונים חלשים, גרף לכיסו המנכ"ל מענקים בגובה של כ-2.7 מיליון שקל, קצת פחות כאמור מהמענק אותו קיבל בשנת 2019, שעד על כ-2.9 בהם הציגה החברה נתוני שיא. סך התגמול לחנקין מסתכם ב-6.8 מיליון שקל.
אגב, בחברת ארפורט סיטי 1.04% , גם חברה גדולה בתחום הנדל"ן המניב, יש תגמול שנגזר גם מביצועים. פריאל אטיאס מנכ"ל החברה מקבל פחות מרבע מהשכר של חנקין - 1.5 מיליון שקל בשנה ואצלו לא הזיזו את היעדים כלפי מטה כדי לקבל בונוס. פשוט - מקבלים מה שמגיע.
- 7.שמעון רוזן 05/04/2021 08:52הגב לתגובה זובעקבות הכתבה מכרתי את כל מניותיי בחברה , כי חברה שמתנהלת תפתיע לרעה בעוד הרבה נושאים
- 6.אייל 05/04/2021 07:27הגב לתגובה זוכרגיל בנוף הישראלי המנכל חוגג גם ללא ביצועים והמשקעים במניה אוכלים קש מתי יהיה סוף לגועל הזה ?
- 5.אייל 04/04/2021 20:45הגב לתגובה זוזה לא אני זה בעלי המניות והמוסדיים חותמת הגומי שלהם שהסכימו לדרישה שלי...
- 4.חזי 04/04/2021 20:42הגב לתגובה זולהוציא את הכסף מגזלני הפנסיה שלנו. ומיד!
- 3.סוחר 04/04/2021 20:22הגב לתגובה זולא אתקרב לנייר הפח הזה יותר.מעדיף לקנות מניות נדלן אחרות. אזורים,נורסטאר מחר אני קונה אותם.
- 2.תרגיל לא הוגן של עזריאלי (ל"ת)לא הוגן 04/04/2021 12:09הגב לתגובה זו
- 1.זה הפתרון 04/04/2021 11:04הגב לתגובה זוזה הפתרון

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.