שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב, מספנות ישראל
צילום: דניאל צרסקי
דוחות

מספנות ישראל: ההכנסות ברבעון ירדו ב-10%, הרווח התפעולי צמח ב-53%

ה-EBITDA ברבעון גדל ב-28% ל-40 מיליון שקל; הקיטון בהכנסות ברבעון נבע מעיכוב בכניסה של פרויקטים חדשים במגזר המספנה.
סתיו קורן | (1)
נושאים בכתבה מספנות ישראל

חברת מספנות ישראל 5.75%  מדוות על קיטון בהכנסות של הרבעון הרביעי של 2020: ההכנסות הסתכמו ב-209 מיליון שקל, לעומת 233 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 10%. הקיטון בהכנסות נובע מעיקר מירידה בהכנסות במגזר המספנה, זאת בעקבות משבר הקורונה. הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ-53% ל-26 מיליון שקל (12.5% מההכנסות), לעומת כ-17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019 (כ-7.3% מההכנסות).

ה- EBITDA ברבעון גדל בכ-27.6% ל-40 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי ברבעון עלה ל-19.8 מיליון שקל (כ-18 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי של כ-9.2 מיליון שקל (כ-5.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל.

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל על הדוחות:  

"התוצאות שאנו מציגים היום ממחישות את גמישותה התפעולית של הקבוצה, התומכת ביכולותינו לפעול ביעילות ולמקסם את ההכנסות והרווחים שלנו. בין היתר, הדבר מתבטא בכמות הסחורה הנפרקת במגזר הנמל, שגדלה ב-2020 בכ-44%  תוך שיפור משמעותי ברווחיות המגזר. במגזר המלט אנו מציגים ב-2020 גידול חד של כ-46% בהכנסות לאור גידול משמעותי בסך של כ-700 אלף טון בהיקף הכמות הנמכרת (המהווה גידול של 67%) תוך שיפור הרווחיות.  במהלך השנה החולפת הגדלנו את צי האוניות להובלת מלט לשלוש אוניות (בנוסף להגדלת צי אוניות הצובר בשתי אוניות נוספות). בעלות על אוניות מתקדמות אלו מבטיחה עצמאות, יעילות ומחירי הובלה נמוכים, ללא תלות במחירי ההובלה בענף הספנות. במגזר המספנה הודענו בנובמבר האחרון על השלמת מו"מ משמעותי בהיקף של כ-128 מיליון דולר על הסכם לייצור ומכירה של כלי שיט למדינה באסיה, אשר צפוי לתמוך בהמשך צמיחתה של החברה הבת, מספנות ישראל בשנים הקרובות".

תוצאות 2020 - סך ההכנסות בשנת 2020 גדל ב-.2%, ל-765 מיליון שקל. 

במגזר המלט ההכנסות צמחו בכ-45.7% לכ-413.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-283.8 מיליון שקל בשנה שעברה. העלייה בהכנסות במגזר המלט מיוחסת לגידול בכמות הנמכרת, שקוזזה מעט על ידי ירידה במחיר הממוצע לטון. ה-EBITDA במגזר המלט צמח בכ-55.6% לכ-61.8 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-15%), לעומת כ-39.8 מיליון שקל  (שיעור רווח של כ-14%). העלייה ברווחיות הושפעה מירידה בעלות הממוצעת לטון, ירידה בעלות חומר הגלם, ירידה בשע"ח וירידה בעלות ההובלה, וכן כתוצאה מפריסת ההוצאות הקבועות על כמות גדולה יותר.

במגזר הנמלי ההכנסות עלו בכ-18.9% לכ-152.3 מיליון שקל, לעומת סך של כ-128.1 מיליון שקל אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מגידול של כ-44% בפריקת המטענים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל שימוש ברציף נוסף, שהועמד ע"י החברה ללקוח הפועל בתחום הגז והוחזר זמנית לשימוש החברה החל מאפריל 2020, בקיזוז ההכנסה הממוצעת לטון פריקה, בעיקר לאור תמהיל המוצרים. ה-EBITDA במגזר עלה בכ-78.2% לכ-43.6 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-29%), לעומת כ-24.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (שיעור רווח של כ-19%). העלייה ברווחיות נובעת מגידול בפעילות, תמהיל המוצרים והתייעלות בהוצאות התפעוליות.

במגזר המספנה ההכנסות הסתכמו בכ-154.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-267.1  מיליון שקל בשנת 2019. הירידה בהכנסות במגזר המספנה נובעת בעיקר מסיום פרויקטים ועיכוב בכניסה של פרויקטים חדשים, שהביא לירידה בהיקף העבודות שבוצעו בתקופה לעומת שנה קודמת. ה-EBITDA במגזר המספנה צמח בכ-64.9% לכ-38.4 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-25%), לעומת כ-23.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (שיעור רווח של כ-9%). העלייה ברווחיות נובעת מתמהיל פרויקטים בביצוע ברווחיות גבוהה יותר בתקופה וסגירת יתרות בפרויקטים שהסתיימו וכן מירידה בהוצאות אחרות.

הרווח התפעולי של החברה צמח בתקופה  בכ-33% לכ-103.6 מיליון שקל (כ-13.5% מההכנסות), בהשוואה לכ-77.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019 (כ-10.5% מההכנסות). הגידול ברווח התפעולי נובע מהשיפור ברווח הגולמי, וכן מכך שבשנת 2019 נרשמו הוצאות חד פעמיות אחרות, נטו בסך כ-21.9 מיליון שקל שעיקרן הפרשה להתחייבויות תלויות, בעוד בשנת 2020 הסתכמו ההוצאות האחרות, נטו, בכ-6.9 מיליון שקל. תוצאות 2020

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בפברואר השנה חתמה חברת הבת על הסכם לרכישת אניית מטען בעלת כושר הובלה של כ-37,500 טון בתמורה לכ-10.5 מיליון דולר. השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך הרבעון השני של 2021. לאחר הרכישה, ימנה צי האוניות של החברה 12 אוניות, בנוסף, החברה מעדכנת כי דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד שאינה מקיימת את מבחן הרווח, בסך של 25 מיליון שקל

תחזיות לעתיד

"אנו שוקדים כיום על פיתוח מספר מנועי צמיחה משמעותיים, ובהם הקמת ממגורות לגרעינים וכניסה לתחום הביטומן" כך אומר צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל. "בנוסף, הודענו היום כי דירקטוריון החברה קיבל החלטה להרחיב את פעילותה לתחום מוצרי הגבס. שוק תשומות הבניה צפוי לצמוח בקצב מואץ בשנים הקרובות ובכוונתנו לפעול למיצוי הפוטנציאל העסקי הרב הטמון בתחום פעילות זה בהתבסס על הידע הנצבר בחברה, התשתיות הייחודיות שלה וכן היתרונות הלוגיסטיים של נמל החברה. בנוסף, אנו משתתפים בהליך הפרטת נמל חיפה יחד עם שותפינו, DP WORLD מדובאי, מהחברות המובילות בעולם בתחום זה, מתוך ראייה אסטרטגית לפיה ביכולתנו לפתח נמל שישמש כ-HUB אזורי ועולמי ושיתבסס על שלוש רגליים מרכזיות - קישוריות עולמית, גשר למזרח התיכון ויעילות טכנולוגית גבוהה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מי תזכה בנמל? ממש בחירה קשה... (ל"ת)
    שמוליק 22/03/2021 18:31
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.