טוויטר רשת חברתית אפליקצייה פלאפון
צילום: Istock

מציוץ לשאגה: טוויטר מכוונת גבוה

החברה צופה הכנסות שנתיות של 7.5 מיליארד דולר עד שנת 2023 ולהגיע ללפחות 315 מיליון משתמשים: החברה מנצלת מומנטום ומשנה אסטרטגיה 
אור צרפתי | (1)
נושאים בכתבה טוויטר

לקראת יום האנליסטים, טוויטר TWITTER INC (סימול:TWTR) מספקת תחזיות אופטימיות להמשך והמניה מזנקת. החברה מעדכנת תחזיות וצופה  להכפיל "לפחות" את השורה העליונה, ולדווח על הכנסות שנתיות של 7.5 מיליארד דולר עד שנת 2023. החברה צופה להגיע ללפחות 315 מיליון משתמשים עד סוף שנת 2023. החברה צופה לייעל את התהליכים העסקיים ולהכפיל את מהירות הפיתוח, ובכך לשמור על מרווח EBITDA חיובי של בין 40% ל-50%.

במהלך שנת 2020, הכנסות של טוויטר צמחו רק ב-7.5% לכ-3.7 מיליארד דולר, בעוד פייסבוק הראתה צמיחה חזקה הרבה יותר. במהלך הרבעון, החברה דיווחה על רווח מתואם של 31 סנט, בדומה לצפי האנליסטים, ועל הכנסות של 1.29 מיליארד דולר המשקפים צמיחה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

טוויטר נתפסת כרשת "האיכותית" יותר מבין הרשתות החברתיות, כזאת שלכל "ציוץ יש משמעות" ומשתמשיה דואגים להציג את יכולתם ולא את גופם. לא פלא שמיטב בעלי הדעה והכישורים בוחרים "לצייץ" במקום לעלות "סטורי", ובניהם ראשי ממשלה ונשיאים, כמו טראמפ שהפך לסופרסטאר בטוויטר ואת רוב החלטותיו המדיניות תיווך לעולם דרך הרשת החברתית.

יחד עם זאת, היא הראשונה שקיבלה החלטתה לחסום את הפרופיל של דונלד טראמפ לאחר הפריצה לבית הנבחרים, וקלעה בחודשים האחרונים למאבק על חופש הדיבור. נזכיר כי טוויטר לא חוותה עזיבה משמעותית של משתמשים לאחר ההחלטה להרחיק את טראמפ השוק הבין במהירות שמעמדה המוביל של טוויטר בפלח השוק אינו מאוים, והסוחרים חזרו לרכוש את מניית החברה.

טוויטר מנצלת את הירידה בכוח של פייסבוק (סימול:FB) ומשנה אסטרטגיה. התחזקות המניה נעשתה בין היתר על בסיס דיווחים שהחברה תציע ללקוחות מנוי לרשת, כדי להגדיל את הכנסותיה. טוויטר לא הצליחה לבנות עד כה עסק מנויים מצליח. החברה עשויה להציע מנויים לחלק משירותיה או תכניה, בעוד המנכ"ל דוחף להחליף את המודל העסקי ולהסתמך בעיקר על מנויים. "הדבר הראשון שנרצה להתמקד בו, הוא התמריץ הכלכלי לאותם אנשים שיתרמו לטוויטר. זה יכול להיות באמצעות מנוי רגיל או באמצעות "טיפים" לחברה. יש שלל של דברים וכרגע אנחנו פשוט לומדים ומתעדפים את הדברים הללו." אמר.

לא מדובר בלהחליף מודל עסקי, אלא להחליף תפיסה לצרכן. עד כה נהנו משתמשי הרשתות החברתיות משירות חינמי, כלומר אנחנו היינו "המוצר" שענקיות הטכנולוגיה מכרו.  ״אם עסק בנוי על הטעיית משתמשים, על ניצול של נתונים, על בחירות שאינן בחירתו של הצרכן, אז זה לא ראוי לשבח, זה ראוי לרפורמה״, אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, שיצא למלחמה כנגד פייסבוק. העולם מתחיל להבין שפרטיות היא זכות אנוש בסיסית ולא מוצר על המדף, וחשוב מכך אנשים מוכנים לשלם היום הרבה יותר כסף על שירותים מאשר בעבר- ההכנסות מרכזיות של אפל וגוגל נובעות מחנויות האפליקציות, מה שרק צפוי לגדול. 

פייסבוק לא יכולה לעשות מהלך דומה. בניגוד לטוויטר, פייסבוק היא "טראש"- צהובון חינמי שמחולק ברחוב. בעוד טוויטר מיצבה עצמה במקור ידע וערך למשתמשים, פייסבוק הציגה תמונה שונה לגמרי- כמה שיותר זול, כמה שפחות ערך, כמה שיותר אסתטיקה. וכשזה המצב, הרבה ויתר קשה להתחרות בטוויטר מאשר בפייסבוק, למרות מיצובה החזק של הראשונה מבין הרשתות החברתיות, סביר להניח שהדור החדש מכיר את טיקטוק יותר מפייסבוק.

קיראו עוד ב"גלובל"

תוסיפו לזה את התדמית השלילית של פייסבוק ותקדמים אוסטרליה, כאשר העבירה את חוק "גוגל ופייסבוק" לאחר קרב מתוקשר שבו פייסבוק חסמה שירותי חדשות במדינה, שירותי חירום ותכנים פוליטיים. החוק קובע שענקיות הטק יצטרכו לשלם על תוכן חדשותי. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ג. 25/02/2021 21:57
    הגב לתגובה זו
    חוץ מהכותרת לא ראיתי כאן תוכן. אין פה שום מידע מעניין או בעל ערך חדשותי. טוויטר תציע מנוי? אחלה כותרת, אבל מה זה אומר בדיוק? אפשר היה להשאיר את הכותרת ולחסוך גם כתיבה עילגת ״לא מדובר בלהחליף״... אלהים אדירים, איזו עילגות
הואנג וליפ בו טאןהואנג וליפ בו טאן

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית

מניית אינטל מזנקת ב-33% אחרי הודעה על השקעת ענק של אנבידיה שרוכשת נתח באינטל ותקים יחד איתה תשתיות לשבבים לתעשיית ה-AI; המהלך מגיע בדחיפת הממשל האמריקאי שכבר השקיע 9 מיליארד באינטל
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.  


אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים

מניית אינטל מזנקת 33%  לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20% 

במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.

מהות העסקה

אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.

במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.