בדיקת קורונה
צילום: Mufid Majnun/UNSPLASH

אופקו בתוצאות טובות: הכנסות של 495 מ' ד' לעומת צפי ל-437 מ' ד'

הרווח למניה ברבעון הרביעי הסתכם ב-5 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים ל-3 סנט למניה 
מערכת Bizportal | (3)
נושאים בכתבה אופקו

חברת אופקו 0% הדואלית מציגה תוצאות טובות ברבעון הרביעי. החברה נהנית ממגפת הקורונה כאשר היא אחת מספקיות בדיקות הקורונה הגדולות בארה"ב. הרווח ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-32.3 מיליון דולר - 5 סנט למניה בדילול מלא - בהשוואה להפסד נקי של 112.4 מיליון דולר - 18 סנט למניה  בתקופה המקבילה ב-2019. האנליסטים ציפו לרווח של 3 סנט למניה.

 

ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-494.6 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 224.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. האנליסטים ציפו להכנסות של 437 מיליון דולר. 

אופקו שמנייתה עלתה מתחילת 2020 פי 3.5 למחיר המבטא שווי של 3.6 מיליארד דולר,

פועלת בשני תחומים - תחום הדיאגנוסטיקה ותחום פיתוח התרופות (מוצר הדגל הוא הורמון הגדילה). בתחום הדיאגנוסטיקה החברה מדווחת על שיפור משמעותי - ההכנסות משירותים ברבעון הרביעי של 2020 גדלו ל-457.9 מיליון דולר בהשוואה ל-177.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019, והושפעו בעיקר מהגידול במספר בדיקות ה-COVID-19 שקוזז בחלקו בירידה במספר הבדיקות הקליניות בשל סגירת מרפאות כתוצאה מהמגיפה וכן משיפוי ביטוחי מופחת לבדיקות גנומיות. סך ההוצאות הסתכמו ב-388.0 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020 בהשוואה ל-223.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019.

הרווח התפעולי בתחום הדיאגנוסטיקה הגיע ל-69.9 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 45.4 מיליון דולר ב-2019. הגידול ברווח התפעולי של כ-115.3 מיליון דולר משקף גידול בהיקף הבדיקות כתוצאה מביצוע בדיקות ה-Covid-19 ומהפרשה לא תזרימית לירידת ערך של 38.7 מיליון דולר שנכללה בדוחות 2019 בגין מוניטין ונכסים לא מוחשיים המיוחסים לרכישה של Claros.

 

בתחום פיתוח התרופות - ההכנסות ממוצרים ברבעון הסתכמו ב-30.8 מיליון דולר בהשוואה ל-32.0 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019, שנבעו בעיקר מירידה במכירות RAYALDEE, אשר הושפעו לרעה מהאתגר שבמכירה לחולים לנוכח מגיפת ה-Covid-19, אשר קוזזה בגידול במכירות של OPKO Chile. מספר המרשמים ל- RAYALDEE ברבעון הרביעי של 2020 קטן לכ-15,000 בהשוואה לכ-17,900 ברבעון המקביל ב-2019. הכנסות ממכירת קניין רוחני הסתכמו ב-5.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020 בהשוואה ל-14.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 המשקף ירידה בהכרה בהכנסה מהתשלומים שהתקבלו מ-Pfizer בנוגע ל-Somatrogon.

סך ההוצאות הסתכמו ב-45.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020 בהשוואה ל-103.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה כשהירידה מיוחסת בעיקר להפרשה לא תזרימית לירידת ערך של 53.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 בגין מוניטין ונכסים לא מוחשיים הקשורים ברכישות של CURNA ושל Transition Therapeutics. ההפסד התפעולי הסתכם ב-9.0 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020 בהשוואה ל-56.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019.

 

המזומנים ושווי מזומנים הסתכמו ב-72.2 מיליון דולר, נכון ל-31 בדצמבר 2020. בנוסף, לחברה מסגרת אשראי מ-JP Morgan של 57.6 מיליון דולר ומסגרת אשראי שטרם נוצלה בסך 100 מיליון דולר המספקת לחברה גישה להון נוסף. 

קיראו עוד ב"גלובל"

התפתחויות עיקריות ברבעון האחרון

BioReference Laboratories – גידול של 170% בהיקף הפעילות ברבעון הרביעי של 2020 בהשוואה ל-2019. מספר בדיקות PCR המתבצעות לאיתור וירוס COVID-19 גדל ב-24% בהשוואה לרבעון השלישי של 2020. במהלך הרבעון הרביעי ביצעה החברה כ-4.3 מיליון בדיקות PCR לאיתור וירוס ה-Covid-19.לחברה יכולת לספק מעל ל-100,000 בדיקות ביום.

החברה ביצעה כ-220 אלף בדיקות סרולוגיות ל-Covid-19 למדידת רמות הנוגדנים הספציפיים מסוג SARS-CoV-2; לחברה יכולת משמעותית לספק בדיקות נוספות.

 

בינואר 2021, דיווחה על הסכמים לביצוע בדיקות Covid-19 לשחקנים ונושאי תפקידים, כמו גם קבוצות וצוות הליגות בליגת הכדורסל NBA ובליגת ההוקי ה-NHL, לצד תמיכה בליגות ואירועי ספורט נוספים בארה"ב   

בתחום פיתוח התרופות - התקבלה בקשת השותפה פייזר לאישור הורמון הגדילה Somatrogon והוגשה הבקשה לאישור התרופה ביפן. כמו כן, ה-FDA קיבל את הבקשה לאישור שיווק של ה-Somatrogon לטיפול בילדים בארה"ב. ה-PDUFA להחלטת ה-FDA נקבע לחודש אוקטובר 2021.

הוגשה בקשה לאישור התרופה ביפן ופייזר עומדת בלוחות הזמנים להגשת הבקשה לאישור שיווק ה-Somatrogon באירופה ברבעון הראשון של 2021.

 

במקביל, התקבלו אישורי שיווק לתרופת ה-RAYALDEE ב-11 מדינות אירופיות וכן התקבלו אישורים לשיווק תרופת ה-RAYALDEE לטיפול בחולי כליות כרוניים בדרגה 3 ו-4 בספרד, פורטוגל, איטליה ושווייץ, המתווספים למדינות אנגליה, גרמניה, שבדיה, נורווגיה, אירלנד, דנמרק והולנד. ההשקה המסחרית במדינות אלה צפויה להתחיל בהמשך השנה 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אמריקאים לחלוטין לא צפויים.. (ל"ת)
    tt 20/02/2021 19:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אז למה יורדת 4 בטרום אם הדוח היה כל כך טוב? (ל"ת)
    יאיר 19/02/2021 15:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אז למה המניה יורדת? (ל"ת)
    רלי 19/02/2021 15:47
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.