בהמשך לחשיפת ביזפורטל - גיל אגמון ינפיק את ורידיס לפי שווי של 3-4 מיליארד שקל
חברת דלק רכב -0.59% של גיל אגמון לקראת הצפת ערך גדולה. חשפנו בסוף נובמבר את הערך החבוי בדלק רכב והאפשרות הריאלית להנפיק את ורידיס (מאז המניה נסקה ב-53%) וכעת תהליך ההנפקה עולה שלב. ורידיס שפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת ואיכות הסביבה תנפיק בבורסה לפי שווי של 3-4 מיליארד שקל. דלק רכב שרכשה את השליטה לפני כשלוש שנים לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל ומחזיקה ב-70% מורידיס תזכה לרווח חשבונאי משמעותי והצפת ערך כלכלי גדולה. יתר השותפות בורידיס - קרן תשתיות ישראל - 20% וקבוצת הביטוח הראל - 10%.
זה לא עניין של מה בכך, ומגיע לגיל אגמון שאפו על המהלך והצפת הערך (מהלכים שדרגו אותו כאחד מאנשי השנה הבולטים של גולשי ביזפורטל). אגמון החליט לפני שלוש שנים ללכת בגדול על פעילות אנרגיה ואיכות הסביבה. מה לאגמון ולחברה בשליטתו דלק רכב ולאיכות הסביבה? למה להשקיע 1 מיליארד שקל בפעילות שאין לה קשר לתחום העיסוק המרכזי - ייבוא רכבים? ולא רק שאין קשר, אלא זה אפילו מתנגש - רכבים מזהמים לצד איכות הסביבה ואנרגיה נקייה? השוק לא התלהב - מניית החברה איבדה גובה (50% בשנה שבה דווחה העסקה). היו חששות שהפיזור לא טוב לדלק רכב והמינוף עלול להכביד עליה. שלוש שנים אחרי, אגמון יכול לחייך. הפעילות של ייבוא הרכבים חזקה ובועטת למרות הקורונה ומייצרת רווחים ותזרימיים משמעותיים ופעילות האנרגיה החדשה ואיכות הסביבה גדלה והכפילה ואפילו שילשה את שוויה.
מהביאור על מגזרי הפעילות של דלק רכב אפשר להבין שתחום איכות הסביבה והאנרגיה מכניס כ-220 מיליון שקל ברבעון מרוויח תפעולית 35-40 מיליון שקל. התוצאות האלו לא מבטאות צמיחה משמעותית לעומת שנה שעברה, אם כי, על פני השלוש שנים האחרונות מדובר בצמיחה משמעותית (פי 3 ברווחים מאז הרכישה) והתחום אמור לצמוח בשיטת "המדרגות" בהתאם לכניסה של פרויקטים נוספים. ורידיס צפויה להמשיך וליהנות מהגמה העולמית של דחיפה לפתרונות טובים יותר לסביבה, ומעצם היותה שחקנית מקומית בולטת.
רווח תפעולי של 35-40 מיליון שקל, תחום חם, צומח. הייפ בבורסה סביב התחום, תעשו חשבון ותקבלו חברה שיכולה להיות שווה בשמרנות (אפילו שמרנות יתר) מעל 3 מיליארד שקל.
- דלק רכב: רווח של 37 מיליון שקל, ירידה קלה במכירות – הקופה גדלה ויורודרייב עומדת להיכנס למשחק
- המענקים בוטלו: ורידיס נדרשת להשיב עשרות מיליוני שקלים למדינה; המניה יורדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלק רכב - מפעילות מסורתית לחברת החזקות
דלק רכב מייבאת - מאזדה, פורד והחל משנת 2011 היא גם יבואנית של ב.מ.וו. שלל המותגים הפופולריים של החברה ביצרו את מעמדה כאחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל. מדוובר בפעילות שמניבה סדר גודל של 200 מיליון שקל בשנה, אך אגמון שרצה לפזר סיכונים זיהה לפני כשלוש שנים שתי מגמות - הראשונה: שינויים בעולם הרכב, והשנייה: התפתחות פעילות בתחום איכות הסביבה והאנרגיה המתחדשת. השינויים בעולם הרכב כשעיקרם מעבר לרכבים חשמליים עלולים לפגוע במרכזי הרווח של דלק רכב - הפעילות עצמה תרד עם יצרניות הרכב שהיא מייבאת, יפגרו מאחור בתחום ומעבר לכך - מוסכי היבואן ייפגעו מאוד. רכבים חשמליים אמורים להיות עם תקלות מעטות יותר. חלק מרכזי מהרווח של דלק רכב מגיע מהמעטפת, כלומר לא מהמכירה עצמה, אלא מהטיפול, תיקונים וכו'.
אגמון תפס שתי ציפורים במכה אחת. ההשקעה בורידיס מבטאת את הערכתו שתחום איכות הסביבה יפרח וגם היא בעצם מדללת את ההשפעה של תחום ייבוא הרכבים. מעבר לכך, למרות המהלך הגדול - השקעה של מיליארד שקל, אגמון עשה פיזור סיכונים נכון והתבסס על פרת מזומנים שגם היא תניב פחות, היא עדיין אחת מיצרניות המזומנים הגדולות בבורסה. החוב בגין העסקה (ואגב גם החוב בגין הרכישה המקורית שלו ב-2010) מומן מהרווחים והתזרימים הפנומנליים של הפעילות העסקית - מכירת כלי רכב. החברה מחלקת דיבידנדים משמעותיים כשבעשר השנים האחרונות היא חילקה מעל 2 מיליארד שקל.
מי זאת ורידיס?
ורידיס פועלת בשלושה תחומים: פסולת – איסוף וטיפול בפסולת מוצקה וכן איסוף וטיפול בפסולת של חומרים מסוכנים. בנוסף פועלת החטיבה הזו במיון של הפסולת הזו והשבתה או לפחות את חלקה לייצור דשנים ואנרגיה.
- אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
- אהרון פרנקל מגדיל שוב את אחזקתו בתמר פטרוליום – נותר ללא מתחרים בקרב על השליטה אחרי שרק אתמול ר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את...
התחום השני הוא תחום המים. באמצעות החטיבה הזו מפעילה החברה את מתקן ההתפלה באשקלון ונוסף היא מטפלת בשפכים ותשטיפי מטמנות.
התחום השלישי בו פועלת החברה הוא תחום האנרגיה. באמצעות חטיבה זו מחזיקה ורידיס ב-20% מתחנת הכוח ברותם יחד עם OPC (ורידיס מחזיקה ב-20% מהתחנה), וכן מחזיקה בתחנת הכוח IPP באשקלון ותחנת הביוגז באפעה.
- 5.דרום ת"א 17/01/2021 09:19הגב לתגובה זותושבי דרום ת"א כועסים על הריחות מהמתקן של ורידיס בחיריה, וההטמנה בבקעת הירדן במקום טיפול באשפה מאד בעייתית. זהירות מלשלם על פעילויות כאלה תמחור בועתי.
- 4.רוח 14/01/2021 13:41הגב לתגובה זובמידה והנפקת ורדיס תהיה סביב 4 מליארד שח, הרווח יהיה 1.89 מליארד שח בשמרנות נניח שהרווח ינוע סביב 1.2-1.5 מליארד הנפקת INNOVIZ תתרום עוד 200 מליון דולר הנפקת REE תתרום עוד כ-(הערכה) 200 מליון דולר. בהנחה שכל שלושת ההנפקות יצליחו - צפוי אפסייד של כ80% במחיר המניה. בהנחת הסתכלות אחורנית על מהלך הדברים לאחר ההנפקה סביר להניח ש: 1. החברה תחלק דיבידנד גדול ושמן 2. ביתרת העודף החברה תשקיע שוב בטכנולוגיות רכב מתקדמות ותנסה לשחזר
- 3.כל מה שאתה לא מרויח בכלכלה הראלית תרויח באמצעות הבורסה! (ל"ת)שולמן 14/01/2021 09:42הגב לתגובה זו
- 2.רווח תפעולי בסדר, רווח נקי??? יש בכלל?? (ל"ת)ראלי 14/01/2021 08:45הגב לתגובה זו
- אילון 14/01/2021 13:32הגב לתגובה זו:) השחלתי אותכם חברים.
- 1.רועה חשבון 14/01/2021 08:33הגב לתגובה זוחייב לבדוק מי הקופות שמשתוללות עם כספי החוסכים ואח"כ תגלגלנה עיניים
- אכן כך חברות שבקושי מרויחות מונפקות בערכים לא ראלים. (ל"ת)רילו 14/01/2021 15:20הגב לתגובה זו
- תבדוק תבדוק 14/01/2021 13:31הגב לתגובה זושים את כולן בכלא, מיד! ועכשיו!

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?
המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל
המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף
את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.
בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה,
כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.
מי הוביל את המכירות?
מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו.
מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21% , בנק הפועלים פועלים 0.66% , אל על אל על 2.32% , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54% והפניקס הפניקס 2.11% , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.
- הכסף ה'טיפש' מתגלה כחכם: המשקיעים הפרטיים גברו על וול סטריט במשבר האחרון
- פיימנט תעניק לקרן הפנסיה הותיקה עמיתים אופציות בפרמיה של 28%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל
קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות.
המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים.
פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית.
הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר.
- לא רק מימושים: פימי רוכשת שליטה משותפת בכרמקס ב-85 מיליון דולר
- פימי ממשיכה לממש בעשות: מכרה 240 מיליון שקל למוסדיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).