פורסייט
צילום: יח"צ

פורסייט חתמה על פיילוט עם יצרנית רכב ביפן - המנייה מזנקת 20%

זהו פרויקט הפיילוט השלישי של Eye-Net Mobile, חברת הבת של פורסייט ביפן., לאחר שבאוגוסט האחרון חתמה על שני פרויקטים דומים 
אלמוג עזר | (9)
נושאים בכתבה פורסייט

פורסייט -2.72% הישראלית חתמה על פיילוט לניסוי מוצר החברה עם חברה יפנית. הניסוי יהווה צעד נוסף בדרך להטמעת מוצר החברה המונע תאונות ברכב אוטונומי. יצרנית הרכב היפנית היא שחקן גלובלי שיבקש לבדוק את פתרון מניעת התאונות של החברה כחלק מפרויקט גדול יותר בדרך לעיר חכמה. המנייה מזנקת (FRSX) בשעה זו ב-20%. 

ראיון עם מנכ"ל פורסייט משבוע שעבר

זהו פרויקט הפיילוט השלישי של Eye-Net Mobile, חברת הבת של פורסייט ביפן.  באוגוסט האחרון חתמה החברה על שני פרויקטים דומים עם חברות טכנולוגיה ואלקטרוניקה יפניות מובילות.

בראיון שהעניק לביזפורטל חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט, הוא הסביר על הפוטנציאל של החברה ביפן ובכלל. 

אסטרטגיית חדירת השוק של איינט דוגלת בריכוז באזור גיאוגרפי תוך מטרה להשיג מסה קריטית של משתמשי אייינט באזור מוגדר. שילוב מירבי של העין של פורסייט עשוי להגדיל את הסיכוי למנוע תאונות דרכים ולהציל חיים. בראיון שהעניק 

"פיילוט ראשון זה עם יצרנית כלי רכב עולמית מובילה פותח שוק חדש עבור איינט ומדגים את הצורך בתעשיית הרכב לפתרון מבוסס תוכנה, המספק התראות לפני התנגשות בזמן אמת ומשפר את הבטיחות של נהגים ומשתמשי דרך פגיעים אחרים", אמר דרור אלבז, סמנכ"ל עובדים ומשנה למנכ"ל באיינט.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    כנראה מתכוננים שוב לדילול נוסף וגזילת המשקיעים הקטנים (ל"ת)
    ערן 14/01/2021 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מאיר 14/01/2021 07:46
    הגב לתגובה זו
    טסה בארה"ב 66%
  • 6.
    מה קרה..מלחמה?? (ל"ת)
    tt 14/01/2021 00:24
    הגב לתגובה זו
  • לא.....הדפסה!!!! (ל"ת)
    zorro 14/01/2021 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תחזיקו חזק... 14/01/2021 00:22
    הגב לתגובה זו
    חזק
  • 4.
    הטייס 14/01/2021 00:21
    הגב לתגובה זו
    נראה לי הולכת להמריא
  • 3.
    עומר 13/01/2021 23:33
    הגב לתגובה זו
    עוד קצת סבלנות, ההסכם המסחרי יגיע ואז החברה תהיה במקום אחר. אין שום סיבה שלא תגיע לשווי של מילארד דולר. מובלאיי קמה ב98 ועסקה ראשונה אחרי מעל עשור. סבלנות זה שם המשחק...עוד שנתיים שתהיה בשווי של מילארדים...מאיפה הגיע
  • 2.
    חושבים שהם ברמה של מובלאיי חחחחחחח תמכרו תמכרו תמכ 13/01/2021 22:10
    הגב לתגובה זו
    חושבים שהם ברמה של מובלאיי חחחחחחח תמכרו תמכרו תמכרו
  • 1.
    משה 13/01/2021 19:05
    הגב לתגובה זו
    השאלה מתי כבר ימכרו משהו???? מתי יתחברו ממש ליצרן רעבה ענק עולמי כדי להכניס כסף? עד אז הכל על הנייר ויקרוס כמגדל קלפים כשיתברר שאין כלום......
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

רן קידר |
נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

אלפי מקומות עבודה חדשים 

האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.