המתחרה של טסלה: NIO זינקה ביותר מ-1,000% השנה
יצרנית ה-EV הגדולה והמפורסמת ביותר בסין, ניו (סימול:NIO) הונפקה בארה״ב לקראת סוף שנת 2019, החברה הונפקה במחיר של 6.2 דולר וגייסה כמיליארד דולר. לאחר כשנה וחצי של דשדוש, המניה פרצה בחוזקה במחצית השנייה של 2020 כאשר השיא היה מחיר של 54 דולר למניה, זינוק של מעל ל-2000% מתחילת השנה.
ניו נסחרת בשווי של כ-74.4 מיליארד דולר, וכאשר מכירות הרכבים של ניו זינקו בסין, נראה שהחברה קוראת תיגר על הענקית טסלה TESLA INC (סימול:TSLA). ״NIO Day״ הרביעי יתקיים ב-9 לינואר והחברה צפויה להציג כמה הודעות גדולות. האנליסטים מצפים כי החברה תרחיב את מערך המכוניות החשמליות שלה, כולל דגמי הסדאן החדשים. בנוסף, החברה צפויה להציג סוללה חדשה בעלת הספק של 150-kWh, לצד עדכון פלטפורמת NP2, עם תקווה לטכנולוגיית נהיגה אוטונומית מתקדמת יותר.
זוהי חברה צעירה, אשר צומחת במהירות, אך עדיין מחפשת להשיג רווחיות בשורה התחתונה. הכנסות הרבעון השלישי הסתכמו בכ-667 מיליון דולר, יותר מכפול ממכירות שנת 2019, ההפסד הנקי הסתכם ב-12 סנט למניה, שני הנתונים מעל צפי האנליסטים. קופת המזומנים של החברה הוכפלה בין הרבעון השני לשלישי והסתכמה ב-3.3 מיליארד דולר, אודות להנפקת מניות לפי שווי גבוה בהרבה מהמחצית הראשונה של השנה.
האנליסטים צופים כי ניו תדווח על הפסד של 67 סנט למניה במהלך כל שנת 2020, וכי ההפסדים יצטמצמו לכ-45 סנט למניה במהלך שנת 2021. השורה העליונה צפויה להכפיל את עצמה במהלך שנת 2020, והחברה צפויה להכפיל את ההכנסות שוב במהלך שנת 2021.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חודש דצמבר החברה גייסה 2.65 מיליארד דולר ע״י הנפקת מניות. לי (סימול:LI) ואקספנג (סימול:XPEV), יצרניות EV מתחרות מסין, גייסו גם הן הון רב השנה לאחר שזינקו במאות אחוזים בהנפקת SPAC. החברות מחפשות להשתלט על השוק הסיני, ולפלוש בהדרגה לשוק האירופי, זאת תוך כדי תחרות עזה מול טסלה במגרש הביתי שלהם. דגם 3 סדאן של טסלה היה הרכב הנמכר ביותר בסין בחודש נובמבר, כאשר המכירות זינקו ב-78% לעומת חודש אוקטובר על רקע הורדת מחירים.
כיום ניאו מוכרת את רכבי השטח החשמליים ES8 ו-ES6, לצד קרוסאובר חשמלי חדש מסוג EC6. בהשקה המתוכננת, צפויה החברה להציג רכבים חדשים במחירים סבירים יותר. במהלך הרבעון הרביעי, ניו צפויה לדווח על 16.5 ועד 17 אלף רכבים שנמסרו, זינוק של מעל 100% לעומת השנה שעברה, אך נמוך מצמיחה של 154% ברבעון השלישי ו-191% ברבעון השני השנה. ניו מצפה להגיע לקצב ייצור שנתי של 150 אלף רכבים עד סוף שנת 2021, בעוד שבשנת 2019 ניו מסרה רק 20.5 אלף רכבים.
ב- JPMorgan צופים כי נתח שוק ה-EV משוק הרכבים בסין צפוי להגיע ל-20% עד שנת 2025, ונכון לשנת 2019 נתח השוק עומד על פחות מ-5%. עוד צופים בבנק ההשקעות, כי מחיר הרכב החשמלי ישתווה למחיר הרכב המסורתי עד שנת 2023. נכון להיום, סין היא שוק ה-EV הגדול בעולם, והשלטון המקומי שם לו כיעד שעד שנת 2025, 25% מכלל מכירות הרכבים החדשים יהיו רכבים חשמליים.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בשנת 2020 השיקה ניו את ״שירות הסוללות״, מעין תוכנית מנוי לסוללות רכב. בבסיסו של המודל, הרכב והסלולה נמכרים בנפרד, ומחיר הרכב הוא זול יותר משמעותית. לקוחות החברה יוכלו להחליף סוללות בתמורה לתשלום חודשי הנקבע בהתאם לצרכי הרכב. במהלך חודש נובמבר, הציגה ניו לראשונה את סוללות ה-100 kWh, עם טווח של כ-580 קילומטר. החברה מתכננת להיכנה לשוק האירופי החל מהמחצית השניה, בעוד המתחרה אקספנג עשתה זו כבר במהלך חודש דצמבר.
בניגוד לטסלה, ניו לא מייצרת את הרכבים בעצמה, אלא היא משתפת פעולה עם Jianghuai Automobile Group הסינית לייצור כלי הרכב שבראשותה. נקודה נוספת למתחרה אקספנג, שבבעלותה מפעל לייצור רכבים והשבוע דיווחה על הקמת מפעל נוסף ב-2021. בדוח השנתי האחרון של ניו, היא הזהירה מפני שותפות ייצור עם צדדים שלישיים, שכן ״פעולות שאינן בשליטת החברה הן מסוכנות״ נכתב. החברה הצעירה, בעלת שווי גבוה מענקיות הרכב המסורתיות, צפויה לפתוח את השנה בחוזקה, אך האם יש עוד לאן לעלות מהשווי המנופח שמתמחר כבר את נתוני הצמיחה ? תשאלו את טסלה.
- 7.לא לקנות תוצרת סין זה איום עלינו (ל"ת)גיא ליפשיץ 14/07/2021 11:13הגב לתגובה זו
- 6.דני 02/01/2021 14:09הגב לתגובה זוכבר היום במוצרים הסינים שתולים שבבי ריגול(לא שבאחרים אין) בקרוב בלחיצת כפתור יכבו את ה5G הנייד הסלולרי המצלמה והאוטו
- דן ליפשיץ 14/07/2021 11:13הגב לתגובה זוסין נגדינו בכל מוסדות האום מוטב להאט את השתלטותה על העולם.
- 5.[email protected] 31/12/2020 23:10הגב לתגובה זוכמשקיע בניו כבר שהייתה ב10 דולר למניה אני באמת מאמין שב3-5 שנים הקרובות היא תגיע ל100-150 דולר למנייה. הרווחה מנוהלת מצוין והיא לא רק חברת מכוניותץ היא בונה קהילה בניו והמנכל שלה יודע בדיוק מה הוא עושה ואל תשכחו שהיא בשתפ עם מובילאיי ואינטל ואל תופתעו עם הרכב האוטונמי הראשון בעולם יהי של ניו היו גם שמועות שניו תעשה משהו גם עם אפל (שמפתחת גם רכב חדש)
- 4.אבי 31/12/2020 14:13הגב לתגובה זולוקח בערבון מוגבל מאוד מאוד
- 3.בועעעעעעעעעעעההההההההההה (ל"ת)דדד 31/12/2020 00:13הגב לתגובה זו
- שי 31/12/2020 11:24הגב לתגובה זומי שרק יודע לכתוב ''בועה'', גם רק יודע להתחרט על זה אחר כך. אין כסף בספקנות.
- 2.המבין 30/12/2020 22:08הגב לתגובה זוזה בדיוק הזמן לא לקנות. שיש עליה כתבות. גם היא חברה סינית. זהו
- 1.עוד חברת חלום הפסדית (ל"ת)שמוליק 30/12/2020 21:57הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
