האקר פריצה אונליין סייבר האקרים פריצה מחשבים הייטק אבטחת מידע
צילום: Istock

"היזם, מהיחידה הסודית ביותר בצה"ל מגיע לוול סטריט"

עומר כילף ואינווויז מציתים את הדמיון של האמריקנים. כתבה מחמיאה ביאהו פייננס מסבירה כי היזם שירת ביחידת המודיעין 81 בצה"ל ו"מציג טכנולוגיה ייחודית שתמכה בלחימה ותמשוך משקיעים"
אלמוג עזר | (7)
נושאים בכתבה אינטר סופטבנק

אינוויז הישראלית מתקרבת להנפקה בניו יורק ובתוך כך מציתה את הדמיון של האמריקנים. בכתבה שפורסמה היום ביאהו פייננס מוסבר כי היזם עומר כילף מגיע לוול סטריט לאחר ששירת בעברו ביחידת המודיעין 81 בצה"ל במשך 7 שנים. על פי הכתבה "כליף מציג טכנולוגיה שתמכה בלחימה ביחידה והביאה להקמת חברת אינוויז".

יחידה 81 היא אחת מיחידות המודיעין הצבאיות הסודיות ביותר של ישראל המופקדת על פיתוח טכנולוגיות התומכות בפעולות לחימה. כילף הסביר כי היחידה היא מסוג "סיר לחץ" שעיצבה את גישתו לפיתוח אינוויז ב-2016.

חלון ההזדמנויות של חברות הטכנולוגיה הישראליות - הזדרזו להנפיק בוול סטריט 

אינוויז מפתחת טכנולוגיות לתעשיית הרכב. המייסדים שלה - אורן בוסקילה, עומר כילף ואורן רוזנצוויג - הקימו אותה לפני 4 שנים ועד היום היא גייסה  252 מיליון דולר. המוצר של החברה הוא חיישן לידאר לזיהוי מכשולים לכלי רכב חכמים ואוטונומיים.

החברה תיכנס לוול סטריט דרך ספאק. כלומר דרך שלד בורסאי מפוצץ במזומנים שמחפש השקעות. לאחרונה, במקום להנפיק בדרך הרגילה בוול סטריט התרחבה הטכניקה של הנפקות לגופים שהם ללא פעילות (ספאק) והם אלו שעושים את עבודת החיפוש ומאתרים השקעה. השווי אליו תתמזג אינוויז עומד על 1.4 מיליארד דולר. משקיעי Innoviz כוללים את ענקית הרכב BMW, סופטבנק אסיה ויצרנית החלפים לרכב מגנה אינטרנשיונל.

בחזרה לכילף, לדבריו "אתה לומד כיצד לפתח טכנולוגיות שכאלה תוך זמן קצר מאוד" . כילף הסביר כי "בכל שנה יש טכנולוגיה או מוצר חדש שצריך לפתח מאפס, וזה באמת שיתוף פעולה אנושי של מאות אנשים שעובדים על הפרויקט הזה". על פי האתר האמריקני, משך כילף עובדים רבים מיחידה 81. למעשה רבע מצוות המו"פ היה ביחידת המודיעין. 

אינוויז לא חוזה רווחים תפעוליים עד 2024. היא לא מצפה להציג תזרים מזומנים חופשי עד 2025, אך טוענת שהיא לא תדרוש הון נוסף מעבר לעסקת SPAC לפני כן (350 מיליון דולר כהכנסות מהעסקה). 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יש אינספור רכיבים כאלו בשוק... פלוס מינוס אותו דבר (ל"ת)
    שובי דובי 19/12/2020 19:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סחבק 16/12/2020 14:16
    הגב לתגובה זו
    ה
  • 3.
    היחידה כבר לא סודית ....אם כתבתם עליה ..... (ל"ת)
    מוטי כהן 16/12/2020 08:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    Must be amazing 15/12/2020 23:20
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע דרך איזה spac תתבצע ההנפקה?
  • CGRO (ל"ת)
    התפרסם כבר 16/12/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
  • ניצן 19/12/2020 21:11
    Collective Growth Corp בעצם תחליף את השם שלה ל Innoviz Technologies? זה אומר שאם אני רוצה להשקיע לפני ההנפקה - להשקיע בCGRO? תודה
  • 1.
    עוד רוח 15/12/2020 23:10
    הגב לתגובה זו
    בתקופה רגילה שווא בקושי מאה מיליון
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.