דוד פתאל
צילום: יחסי ציבור

פתאל צופים הכנסות של 3.2 מיליארד 4 מיליארד שקל ב-2021

במהלך החודש האחרון מניית החברה עלתה ב-38% על רקע חיסון הקורונה וההערכה כי שוק התיירות יתאושש 
ארז ליבנה | (9)

חברת פתאל החזקות 0.65%  עברה תקופה קשה במיוחד בשנה האחרונה על רקע הקורונה. חברת המלונאות הגדולה בישראל חטפה, חוטפת ותמשיך לחטוף בגלל סגירת בתי המלון בהובלתו של וירוס הקורונה. מספיק להסתכל על השורה התחתונה, 272 מיליון שקל הפסד ברבעון האחרון בלבד וקרוב ל-940 מיליון הפסד מתחילת השנה. אלה לא סכומים פעוטים.

 

הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-677 מיליון שקל בהשוואה לכ- 1,490 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) ברבעון השלישי הסתכם בכ-179 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) בסך של כ-532 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמעט שליש.

 

החברה מסיימת את הרבעון השלישי בהפסד  נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-270 מיליון שקל , בהשוואה לרווח של כ-65 מיליון שקל ברבעון השלישי  2019. בנטרול IFRS 16 החברה מסיימת את הרבעון השלישי בהפסד המיוחס לבעלים של כ-232 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-123 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

לאן הולכת פתאל?

אף אחד לא מאשים את החברה במה שקרה – זה פשוט כורח המציאות. סך הכול , לפני המשבר, החברה נוהלה טוב באופן יחסי, למרות שהייתה ממונפת. בחודש האחרון, המניה קפצה ב-38% ולא בכדי. השוק אהב את הצעדים שנקט דוד פתאל כדי לייצב את החברה ושווי החברה קפץ ל-4.3 מיליארד שקל. כך שבהתחשב ביד שניתנה להם, הם עשו את המיטב ואף הצליחו לגייס אג"ח להמרה והנפיקו מניות בהיקף כולל של 365 מיליון שקל.

 

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה אמר כי "מספר ימים לאחר פרוץ המגיפה פרסמה החברה את תוכניתה האסטרטגית להתמודדות עם המשבר. במקביל לצעדי התייעלות מסיבים, הצהרנו כי בכוונתנו להגדיל את היקף המזומנים בקופה ב-1 מיליארד שקל.

 

"אני שמח לבשר שנכון למועד פרסום הדוח הכספי בקופת המזומנים של החברה יש כ-1.5 מיליארד שקל שיתמכו בחברה עד לקבלת החיסון. זה המקום להודות למערכת הבנקאית ולמשקיעים שהאמינו בחברה ובאמצעות מיחזור הלוואות, גיוסי אג"ח והנפקות מוצלחות, עברנו את היעד שהצבנו לעצמנו. במקביל, המשקיעים מתחילים לראות את החיסון שבקצה המנהרה ומניית החברה רשמה גידול של למעלה מ – 35% בחודש האחרון  ושווי החברה חצה את ה- 4.3 מיליארד שקל, כמו גם סדרות האג"ח שחזרו לריביות חד ספרתיות.

 

"איש אינו מופתע מההשפעה המהותית של מגיפת הקורונה על דוחות החברה ברבעון השלישי של השנה, היות וידוע לכל שנאלצנו להפסיק את מרבית הפעילות של מלונות הרשת בארץ ובחו"ל, אך בזכות ניהול מדויק והצורך של לקוחותינו לצאת לחופשות, סיימנו אותו טוב מהמצופה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

עקב גם כתב כי החברה מעריכה ש"נמשיך לשאת את ההשפעה המהותית של הנגיף גם ברבעון הראשון של שנת 2021, אבל במקביל אנו צופים שבהתקיים מספר תנאים שאינם בשליטת החברה, ובהסתמך על הערכות של ארגון התיירות העולמי (UNWTO), ההכנסות בשנת 2021 ינועו בין 3.2-4 מיליארד שקל וה-EBITDAR ינוע בין 800 מיליון שקל לכ-1.25 מיליארד שקל".

 

בהתבסס על הערכה עתידית שהחיסון יגיע לשווקים ברבעון השני של 2021, פתאל אמנם  מתבססת על נתונים אופטימיים של ארגון התיירות העולמי, אבל הארגון הזה, כמו רבים אחרים, קצת משוחד לפוזיציה שהוא נמצא בו. כלומר הוא חייב לייצר איזשהו אופק חיובי לסקטור אחריו הוא עוקב.

 

במקרה של פתאל, אני מבין את ההיגיון להיות אופטימיים, אבל נכון לכרגע, האופטימיות עלולה להיות מוגזמת. אי אפשר באמת לדעת מה יהיה והשאלה למה בכלל לספק תחזית?

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    דיין יצחק 01/12/2020 17:55
    הגב לתגובה זו
    ניגמר עידן היחצנות מתחיל עידן ההיטנבאות 4 מילארד 7 אולי 95 חברים כלכלה ושם אתם כישלון המאה , אז את הנבואה השאירו לטיפשים כמוכם ואת ההפסדים ישאירו לטיפשים שישקיעו בכם . ברמת המינוף אתם החברה הגרועה בבורסה ברמת ההימור ניראה לאן יוביל יום . הרבעון הרביעי יראה עוד כמה מאות מיליון הפסדים וניראה איך מחזירים , לכ יצליחו לעולם
  • 7.
    ישראל 01/12/2020 09:08
    הגב לתגובה זו
    החיסון הוא תירוץ וספקולציה זולה להרצת המנייה,יחלפו עוד הרבה מאוד זמן להתאוששות התיירות בעולם,וההפסדים רק ילכו ויגדלו,
  • 6.
    ליאור 01/12/2020 08:53
    הגב לתגובה זו
    תוצאות על הפנים גם בהשוואה לרשתות אחרות של בתי מלון
  • 5.
    אסף 01/12/2020 08:44
    הגב לתגובה זו
    סהכ דוח על הפנים אבל די צפוי. לא ברור איך ישרוטל כן סיימו רבעון ברווח. בכל אופן אם תתממש יפה תהיה הזדמנות כניסה לטווח ארוך
  • 4.
    דודי 01/12/2020 07:25
    הגב לתגובה זו
    אין הגיון במחיר שלה בבורסה. בטח לא בעליה המטורפת בחודש האחרון.
  • 3.
    עמיאל 30/11/2020 21:29
    הגב לתגובה זו
    הרבעון האחרון חטף חזק מאוד,ויקח הרבה זמן להתאוששות החברה,אין שום הצדקה לעליות,היא נסחרת בשווי גדול מאוד מהמציאות,היזהרו והישמרו..
  • 2.
    בושה , החברה תפסיד כ1000000000 שח , בשנת 2020 ואתם 30/11/2020 21:21
    הגב לתגובה זו
    בושה , החברה תפסיד כ1000000000 שח , בשנת 2020 ואתם מדברים על הצלחה
  • 1.
    פ 30/11/2020 21:01
    הגב לתגובה זו
    אנשים רק ירצו לראות עולם בהקדם האפשרי, כך שההערכות אינן מופרכות. אל תשכח את אנשי האמירויות שצפויים לבקר.
  • ישראל 01/12/2020 09:01
    הגב לתגובה זו
    הערכות מוגזמות מידי-האנשים לא יחזרו לשגרה בהקדם,הזהירות והחשש לא יחלפו בהקדם ,וכן המשבר הכספי והאבטלה יתמכו בפחות נסיעות וטיולים כ
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.