וול סטריט
צילום: Istock
וול סטריט

סגירה מעורבת: אפל בשיא חדש, תשואות האג"חים חזרו לזנק

מדד ה-S&P500 במרחק נגיעה משיא כל הזמנים. נתוני האבטלה לשבוע האחרון היו טובים מהתחזיות המוקדמות. הדולר ירד. אודיוקודס עלתה ב-2.8%, סולאראדג'  טיפסה ב-4.7%, טסלה עלתה ב-4.2%
עמית נעם טל | (4)

לאחר הראלי שנרשם אמש בשווקים, יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת כאשר התנודתיות נמוכה. מדד ה-S&P500 נסחר כעת במרחק נגיעה מרמות שיא כל הזמנים שנקבעו בפברואר האחרון. שוק האג"ח ממשיך לרכז עניין לאחר התנודות החודת בימים האחרונים. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%

רוצה להישאר מעודכן בסקירת וול סטריט? הורד את האפליקציה לאנדרואיד, או האפליקציה לאייפון, ותקבל התראות מביזפורטל 

הסיפור המרכזי בשווקים בימים האחרונים מתרחש בשוקי האג"ח, כאשר זינוק בריביות הראליות הצליחו לגרום לתנודות חדות בלא מעט נכסים. התשואה ל-10 נסחרת כעת ברמה של 0.72% והתשואה ל-5 שנים עולה לרמה של 0.318% . נציין כי בסקירה שפרסמו במחלקת המחקר של בנק אוף אמריקה מוקדם יותר השבוע נטען כי למרות החששות בשוק, אגרות החוב של ארה"ב צפויות להמשיך להנות מביקושים חזקים, לפחות בתקופה הקרובה (לכתבה המלאה). 

בגזרת המאקרו, נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הפתיעו לטובה עם נתון של 963 אלף תביעות בלבד - הפעם הראשונה מאז חודש שמארס שמדובר בנתון מתחת לרף המיליון הפסיכולוגי (לכתבה המלאה).

בתוך כך, הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות התמיכה הגדולה מצד הפד' והממשל האמריקני. כפי שהסברנו השבוע בביזפורטל (לכתבה המלאה), ממשל טראמפ הזרים כ-84 מיליארד דולר למערכת הבנקאית בשבוע שעבר. הצפי הוא להזרמות של עד כ-1 טריליון דולר עד סוף החודש הבא. 

מניות במרכז

בגזרת הישראליות, קמהדע (סימול:KMDA) קפצה ב-11.2% לאחר דיווח של בית החולים הדסה אודות תוצאות ראשוניות ומעוררות תקווה לטיפול חדש לקורונה באמצעות נוגדנים (לכתבה המלאה). נציין כי מוקדם יותר השבוע דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון האחרון. 

קיראו עוד ב"גלובל"

חברת אבטחת המידע תופין (סימול:TUFN) איבדה 5% לאחר זינוק של 11% במסחר אמש על רקע התוצאות לרבעון האחרון (לכתבה המלאה). 

מניית חברת שיתוף הנסיעות ליפט (סימול:LYFT) ירדה ב-5.4% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 61% בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (לכתבה המלאה). 

המתחרה אובר (סימול:UBER) צפויה להמשיך לרכז עניין על רקע החלטת בית המשפט בקליפורניה בנוגע לסיווג העובדים של החברה (לכתבה המלאה). 

סקטור הטכנולוגיה בולטת עם עליות של החברות הגדולות: אפל (סימול:AAPL) עלתה ב-1.7% לשיא כל הזמנים חדש עם שווי שוק של קרוב ל-2 טריליון דולר.  

מניית סיסקו (סימול:CSCO), יצרנית ציוד הרשתות ותקשורת, בולטת עם ירידות של יותר מ-11% לשווי שוק של 180 מיליארד דולר. מדובר ביום המסחר הגרוע ביותר מאז 2011. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שלום 14/08/2020 11:12
    הגב לתגובה זו
    לדעתי בלתי נמנעת, מה אומרים?
  • 3.
    דירה=קורת גג 14/08/2020 03:11
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 2.
    . 13/08/2020 20:55
    הגב לתגובה זו
    ראיתי שאת ה Punch Line הבאתם דווקא בBARRONS..מה קרה? בכוונה הבאתם לשם ולא המשך פה? האם זה נכון מה שהינפצתם שם??? וואי גדול.
  • 1.
    . 13/08/2020 16:36
    הגב לתגובה זו
    לפרופ' איצ100 שלנו ..בהמשך לתגובתך14: תם השרב הגדול במדור בורסת תל אביב..אכן תמו סופית כמו שהוזהר מזמן על מעשים נואלים של היאנקים בעיקר בעידן הטראפאט...יש המשך..
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.