יש סיבה לחשוש מהקפיצה בתשואות בארה"ב?
הסיפור המרכזי בשווקים בימים האחרונים הוא שוק האג"ח האמריקני. לאחר שהריביות נגעו ברמות שפל של כל הזמנים מוקדם יותר החודש, בימים האחרונים הם זינקו. בעולם שבנוי על חוב, ברור למדי שתהליך של קפיצה ממושכת של הריביות עשויה לערער בשלב מסוים את המערכת. אם שואלים את האנליסטים בבנק אוף אמריקה - סוגיה זו לא צריכה להטריד את המשקיעים, לפחות לא בחודשים הקרובים.
בסקירה של הבנק מוקדם יותר השבוע, טוענים האנליסטים בבנק כי למרות שמשרד האוצר האמריקני הפתיע את השווקים בשבוע שעבר, כאשר הגדיל את צפי ההנפקות לחודשים הקרובים, קשה לראות כיצד הריביות בשוק ממשיכות לטפס לנוכח הביקושים הגבוהים הצפויים בחודשים הקרובים.
בדומה למשבר הכלכלי של 2008, משרד האוצר האמריקני הנפיק בחודשים האחרונים בעיקר אגרות חוב לטווח קצר (T-BIIL). החל מהחודשים הקרובים, הממשל האמריקני מתחיל להעביר חלק ניכר מהמימון לאגרות החוב ארוכות יותר של 10-20-30 שנים. לפיכך, הצפי הוא לגידול משמעותי בהנפקות הארוכות. באופן טבעי, התהליך הנ"ל של מעבר ממימון טווח קצר למימון טווח ארוך עשוי לגרום להתללה על עקומת האג"ח - כלומר עלייה בתשואה לטווחים ארוכים, בדיוק כפי שראינו בשווקים בימים האחרונים.
סכומי ההנפקות הצפויים באגרות החוב הארוכות
- ההפסד הכפול שלנו בפנסיה - איך הריבית והאינפלציה משפיעות על הכסף שלנו?
- שינוי כה קטן ב"מחיר הכסף" גורם לזעזוע, המערכת עד כדי כך שבירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שהשינוי באופן המימון של הממשל האמריקני אכן יכול לגרום להתללה של העקומה, בבנק אוף אמריקה ספקנים בנוגע לאפשרות שהריביות יזנקו בחדות. במחלקת המחקר הבנק טוענים כי יש מספר גורמים שצפויים לשמור על הריביות נמוכות בטווח הקרוב.
הסיבה הראשונה היא הפד', שממשיך לבצע רכישות בהיקף של 80 מיליארד דולר בחודש, כאשר בבנק צופים כי הפד' ימשיך בקצב זה או יותר גם במהלך כל השנה הבאה. במקביל, הביקושים מהבנקים בארה"ב לאגרות החוב נותרו חזקים לנוכח הגידול המשמעותית בפיקדונות. הירידה הצפויה בקופת האוצר האמריקני צפויה להגביר עוד יותר גורם זה.
בנוסף, בבנק אוף אמריקה מעריכים כי הביקושים הזרים לאגרות החוב של ארה"ב ימשיכו להיות חזקים בתקופה הקרובה לנוכח הדולר החלש.
הרכישות של הפד' מול ההנפקות: הפד' פחות תומך בחודשים הקרובים אבל יש ביקושים מאזנים
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
נכון להיום, בבנק אוף אמריקה מעריכים כי ייתכן לחץ בשוקי האג"ח במהלך הרבעון האחרון של 2020 והמחצית הראשונה של 2021, בפרט עם בתקופה זו אכן ימצאו חיסון לנגיף הקורונה, דבר שיקפיץ את ציפיות האינפלציה והצמיחה. בסיטואציה כזו, בפרט שהפד' כבר לא במשחק, אגרות החוב של ארה"ב בסכנה.
עם זאת, בבנק אוף אמריקה מעריכים כי אם אכן תתרחש קפיצה משמעותית בריביות, לפד' לא תיהיה ברירה אלא להשיק תוכנית שליטה על עקום התשואות (YCC). בתוכנית זו, הפד' יקבע רף עליון לריביות ויקנה כל אג"ח מעל תשואה זו.
- 5.חנני 13/08/2020 06:48הגב לתגובה זוכל המומחים בארהב וגם בארץ מביאים את הכלכלה בימי משבר עד פי האסון...משכורות הענק שלהם כרגיל.
- 4.שקר הריבית האפסית 13/08/2020 06:32הגב לתגובה זומושקעים עד הצוואר ישמרו על מ שיצרו
- 3.בקיצר בלבולי מוח, עדיף להשקיע בכסף/אג״ח של משחק מונופול (ל"ת)אנונימי 13/08/2020 05:46הגב לתגובה זו
- 2.U & Me 12/08/2020 22:24הגב לתגובה זודמות ה Fhgytrk אמור בשלב זה להיכנס לזירה ולהטיח את ההודטטרים אפיים ארצה בצורה קטלנית.
- כמה לועזית וכמה חראטא (ל"ת)נהג 13/08/2020 06:41הגב לתגובה זו
- 1.כתבה מבולבלת ומבלבלת. לא תורמת כלום (ל"ת)משקיע 12/08/2020 22:14הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
